termijnrekening of levensverzekering
TIP
termijnrekening of levensverzekering
Hoi,
Ik heb nog zo een 5500 euro staan bij KBC belegt in levensverzekering ik zou deze willen onderbreken en beleggen bij rabobank op een termijnrekening van 10 jaar. Denk dat het meer zal opbrengen
Wat denken jullie is dit een goede beslissing?
Ik heb nog zo een 5500 euro staan bij KBC belegt in levensverzekering ik zou deze willen onderbreken en beleggen bij rabobank op een termijnrekening van 10 jaar. Denk dat het meer zal opbrengen
Re: termijnrekening of levensverzekering
ALS je die fiscaal hebt afgetrokken, dan krijg je een penalisatie van minsten 33% als je ze voortijdig stopzetbartje schreef: Hoi,
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Toch heel goed opletten. Hangt ook af van welke soort levensverzekering maar, zoals Paul zegt, indien je deze fiscaal hebt afgetrokken dan kan de fiscus 33,31 % vragen ingeval voortijdige afkoop van het contract.
Ben je eigenlijk zeker dat je nu beter af bent met een termijnrekening ? Is er bv geen gegarandeerde rente op je levensverzekering ?
Ben je eigenlijk zeker dat je nu beter af bent met een termijnrekening ? Is er bv geen gegarandeerde rente op je levensverzekering ?
Kan je het specifieke product eens noemen ?
De fiscale boete is inderdaad 33% indien dit een langetermijnsparen contract is. Bij tak21 producten komt ze overeen met 0,7125% van het kapitaal vermenigvuldigd met het aantal jaren dat het product al loopt (=15% RV op 4,75% fictieve rente).
Los daarvan zal je wellicht een uitstapkost moeten betalen die ook ferm kan oplopen (tot 5%).
Je verliest ook je instapkost die je destijds betaald hebt (3% tot 6%), en de tax (1,1%).
De kans dat je dit ooit zal goedmaken met je termijnrekening lijkt me onbestaande.
De fiscale boete is inderdaad 33% indien dit een langetermijnsparen contract is. Bij tak21 producten komt ze overeen met 0,7125% van het kapitaal vermenigvuldigd met het aantal jaren dat het product al loopt (=15% RV op 4,75% fictieve rente).
Los daarvan zal je wellicht een uitstapkost moeten betalen die ook ferm kan oplopen (tot 5%).
Je verliest ook je instapkost die je destijds betaald hebt (3% tot 6%), en de tax (1,1%).
De kans dat je dit ooit zal goedmaken met je termijnrekening lijkt me onbestaande.
Het is een LIFE PENSION PLAN PLUS dat we hebben een zogezegde vermogensopbouw
Dit is een product in het kader van langetermijnsparen. Fiscale boete is dus 33% bij vervroegd uittreden + 5% vergoeding aan KBC.
In feite zit je er aan vast, je kan hooguit opteren om niet meer in dit product te storten.
Wijze raad: bezint eer je begint, dan komt je niet vast te zitten aan dergelijke producten.
In feite zit je er aan vast, je kan hooguit opteren om niet meer in dit product te storten.
Wijze raad: bezint eer je begint, dan komt je niet vast te zitten aan dergelijke producten.
-
- Newbie
- Contacteer:
Zeer zeker niet.bartje schreef:Hoi,
Om de eerder vermelde fiscale redenen en om diverse financiële redenen (reeds betaalde instapkosten en de uitstapkosten)
Maar om je te troosten.
Wat is de gewaarborgde rentevoet van je stortingen bij KBC? En wat kan je eventueel als rente (Bruto!!)op een termijnrekening krijgen?