Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
2maand later staan we 40% hoger. Iemand die weet waar deze sprint vandaan komt?Rise schreef: ↑15 augustus 2024, 14:31 Niks irrationeel aan. Met aandelen heb je normaal een stukje van een onderneming rechtstreeks in handen. Met aandelen BABA heb je een stukje van een postbusbedrijf op de Kaaimaneilanden in handen dat onderliggend een bepaald belang Alibaba aanhoudt. Juridisch heb je echter geen enkele aanspraak op dat corresponderende belang in het bedrijf Alibaba zelf. Het is dus een kwestie van de Chinese overheid die het draadje doorknipt en je hebt plots NIETS in handen, vandaar dat het optisch spotgoedkoop lijkt. Precedent is er al: Yahoo-Alipay debacle in 2011. Om nog maar te zwijgen over de, euhm, "culturele verschillen in accounting practices". BABA is een notoire "retail graveyard" zoals men dan zegt, en dat zal hoogstwaarschijnlijk nooit veranderen. De Chinezen geven geen fuck om Amerikaanse beleggers en hun belangen. Ik koop nog liever Umicore dan BABA.
Moest er nu een gelijkaardig Amerikaans e-commerce/cloud-bedrijf bestaan dat aan de laagste multiples ooit noteert, we zouden er nogal opspringen! /s
China stimulus pakket
Wat denken jullie van Eiffage of Vinci momenteel ?
Beiden lijken toch enige bodem bereikt te hebben.
Nadeel blijft wel de Franse transactietax. Wanneer ik kijk naar aankoop 90 aandelen Eiffage kom ik al snel aan een totale tax van €50.
Beiden lijken toch enige bodem bereikt te hebben.
Nadeel blijft wel de Franse transactietax. Wanneer ik kijk naar aankoop 90 aandelen Eiffage kom ik al snel aan een totale tax van €50.
Voornamelijk dat ik het toekomstperpectief der beide ondernemingen niet kan beoordelen.
Ik heb gezegd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Lijkt me te ontwijken door een langlopende putoptie te schrijven, eventueel zelfs in the money als je koersstijging verwacht?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mening rond paypal? Heb ongeveer 40% winst nu. Nemen of toch nog maar even houden?
Zeer zeker allebei koopwaardig, maar.... Franse regering wil extra heffing grote bedrijven....
Blijkbaar ja.
Wat 2024 betreft, is er wat minder goed nieuws op komst. Zo voorziet Eiffage in 2024 geen
winstgroei door een nieuwe belasting op de concessies in transportinfrastructuur, met name de
luchthaven- en autostrade-uitbaters. Eerder schatte het bedrijf die belasting in op 117 miljoen euro
op het niveau van de bedrijfswinst of 5% van het totaal.
Hoi Karine,
Wanneer Vinci ,net als deze zomer, terug onder de 100 euro duimelt koop ik ze aan voor de Sea-Salt -Portfolio. Ik volg ze al een hele tijd op de voet.Een mooie dividendgroeier met een 10-jarige dividendgroei van 10.32%.Een 5 jarige dividendgroei van 11.93%. Analisten verwachten voor het lopende boekjaar een dividendgroei van 16.8%.
De pay-out-ratio voor het dividend op basis van de vrije kasstroom is 35.1%.Op basis van de winst is het 56.4%. Dit zijn cijfers waar een dividendgroeibelegger voor warm loopt.
Natuurlijk de financiele toestand van Frankrijk geeft verkoopsdruk op dit soort van aandelen. MAAR, Vinci is veel meer dan alleen maar Frankrijk. Even op hun site neuzen en je zal zien dat Frankrijk maar 43% van hun activiteit vertegenwoordigd.Dus..
Wanneer Vinci ,net als deze zomer, terug onder de 100 euro duimelt koop ik ze aan voor de Sea-Salt -Portfolio. Ik volg ze al een hele tijd op de voet.Een mooie dividendgroeier met een 10-jarige dividendgroei van 10.32%.Een 5 jarige dividendgroei van 11.93%. Analisten verwachten voor het lopende boekjaar een dividendgroei van 16.8%.
De pay-out-ratio voor het dividend op basis van de vrije kasstroom is 35.1%.Op basis van de winst is het 56.4%. Dit zijn cijfers waar een dividendgroeibelegger voor warm loopt.
Natuurlijk de financiele toestand van Frankrijk geeft verkoopsdruk op dit soort van aandelen. MAAR, Vinci is veel meer dan alleen maar Frankrijk. Even op hun site neuzen en je zal zien dat Frankrijk maar 43% van hun activiteit vertegenwoordigd.Dus..
Maar al eens gekeken wat er als Belg nog van het dividend overblijft ?Divi schreef: ↑5 oktober 2024, 13:28 Wanneer Vinci ,net als deze zomer, terug onder de 100 euro duimelt koop ik ze aan voor de Sea-Salt -Portfolio. Ik volg ze al een hele tijd op de voet.Een mooie dividendgroeier met een 10-jarige dividendgroei van 10.32%.Een 5 jarige dividendgroei van 11.93%. Analisten verwachten voor het lopende boekjaar een dividendgroei van 16.8%.
Dat klopt !
Maar moet je daarvoor laten om buitenlandse dividend aandelen te kopen ? Ik vind van niet. Neem nu zwitserse of Finse aandelen daar gaat er nog een grotere hap van af,terwijl beide landen (zeker Zwitserland) parels van stabiele,oerdegelijke topbedrijven bezit.Links laten liggen?
In de nota van Dewever over vermogenswinstbelasting,zou er een vrijstelling zijn voor Belgische small en midcaps ! Ga je dan enkel nog Belgische small en midcaps aankopen? Ik wens je er veel succes mee. Garantie op onder presteren.
Mijn mening is,dat fiscale redenen ondergeschikt zijn in het nemen van beleggingsbeslissingen.
Maar moet je daarvoor laten om buitenlandse dividend aandelen te kopen ? Ik vind van niet. Neem nu zwitserse of Finse aandelen daar gaat er nog een grotere hap van af,terwijl beide landen (zeker Zwitserland) parels van stabiele,oerdegelijke topbedrijven bezit.Links laten liggen?
In de nota van Dewever over vermogenswinstbelasting,zou er een vrijstelling zijn voor Belgische small en midcaps ! Ga je dan enkel nog Belgische small en midcaps aankopen? Ik wens je er veel succes mee. Garantie op onder presteren.
Mijn mening is,dat fiscale redenen ondergeschikt zijn in het nemen van beleggingsbeslissingen.
De vraag rijst dan: wat is het doel van beleggen? Een gezelschapsspel, bezigheidstherapie, of wat geld verdienen?Divi schreef: ↑6 oktober 2024, 10:03 Dat klopt !
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Kan zoiets ooit grondwettelijk zijn?
Helemaal mee eens. Niet alleen is die fiscaliteit compleet wispelturig, hetgeen uiteindelijk telt is totaalrendement, en niet het vermogen om belastingen te ontwijken.