ETF'S
TIP
Re: ETF'S
... zijn buzzwords als men een volledige replicatie kan/wil doen.
Lees de prospectus + analyseer de holdings ivm de index als je twijfels hebt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Met full replication worden (quasi - dus "100% benaderd") alle componenten van de index en in dezelfde verhouding aangehouden in het fonds.
De kans op een afwijking van de index is kleiner, zowel in het voordeel als in het nadeel.
Met optimized sampling worden niet per se alle componenten van de index en niet per se in dezelfde verhouding aangehouden in het fonds. (zie bv. IE00B3YLTY66)
Dat doet men omdat de kosten veel te hoog zouden oplopen als men full replication toepast. Het stukje "optimized" moet je n.m.i. in die zin zien.
De kans op een afwijking van de index is groter, zowel in het voordeel als in het nadeel.
Het is één is dus niet noodzakelijk "beter" dan het ander.
Ben op zoek naar Code/Ticker van een ETF die de prestaties volgt van 9000 aandelen wereldwijd, in alle sectoren en van alle groottes. Dit fonds dekt 99% van de wereldwijde beurswaarde.
Tegengekomen op de website van easyvest
Tegengekomen op de website van easyvest
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind de tracking error toch te groot. Ik doe het liever met iwda, emim en iusn.
https://www.ssga.com/library-content/pr ... pyi-gy.pdf
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zal wat volatieler zijn inderdaad door het grote stuk sampling.Barryke schreef: ↑15 september 2024, 13:07 Ik vind de tracking error toch te groot. Ik doe het liever met iwda, emim en iusn.
wereldwijde-aandelen-etfs-t30870.html?h ... IE#p538356