ETF'S
TIP
Re: ETF'S
... zijn buzzwords als men een volledige replicatie kan/wil doen.
Lees de prospectus + analyseer de holdings ivm de index als je twijfels hebt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Met full replication worden (quasi - dus "100% benaderd") alle componenten van de index en in dezelfde verhouding aangehouden in het fonds.
De kans op een afwijking van de index is kleiner, zowel in het voordeel als in het nadeel.
Met optimized sampling worden niet per se alle componenten van de index en niet per se in dezelfde verhouding aangehouden in het fonds. (zie bv. IE00B3YLTY66)
Dat doet men omdat de kosten veel te hoog zouden oplopen als men full replication toepast. Het stukje "optimized" moet je n.m.i. in die zin zien.
De kans op een afwijking van de index is groter, zowel in het voordeel als in het nadeel.
Het is één is dus niet noodzakelijk "beter" dan het ander.
Ben op zoek naar Code/Ticker van een ETF die de prestaties volgt van 9000 aandelen wereldwijd, in alle sectoren en van alle groottes. Dit fonds dekt 99% van de wereldwijde beurswaarde.
Tegengekomen op de website van easyvest
Tegengekomen op de website van easyvest
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind de tracking error toch te groot. Ik doe het liever met iwda, emim en iusn.
https://www.ssga.com/library-content/pr ... pyi-gy.pdf
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zal wat volatieler zijn inderdaad door het grote stuk sampling.Barryke schreef: ↑15 september 2024, 13:07 Ik vind de tracking error toch te groot. Ik doe het liever met iwda, emim en iusn.
wereldwijde-aandelen-etfs-t30870.html?h ... IE#p538356
Maar mij lijkt die tracking error meestal in het voordeel te zijn.
Ik zie nu eerder als nadeel dat ze ook zijn begonnen met securities lending.
Heeft er hier iemand ook
iShares Edge MSCI World Quality Factor UCITS ETF (Acc)
IE00BP3QZ601
IS3Q
Qualitybedrijven over 23 landen...
Lijkt me ook interessant?
iShares Edge MSCI World Quality Factor UCITS ETF (Acc)
IE00BP3QZ601
IS3Q
Qualitybedrijven over 23 landen...
Lijkt me ook interessant?
Waarvan 73% US bedrijven en de vaste bekende grote waarden.
NVIDIA Corp Technologie
Apple Inc Technologie
Microsoft Corp Wide Technologie
Meta Platforms Inc Class Wide Communicatiediensten
Visa Inc Class A Financiële diensten
Lijkt het wel iets beter te doen dan IWDA.
Het enige dat me momenteel stoort(ook aan de andere etf's) is het enorme rendement.
IWQU
1 jaar + 33,6%
5 jaar +90%
Niemand heeft een glazen bol maar ik zou toch voorzichtig zijn.
Fear & Greed Index momenteel op "extreme greed", gevaarlijk.
Even een vraag n.a.v. een vraag op ‘ETF Keytrade’ waar uitgelegd wordt dat niet alle brokers een bepaalde ETF aanbieden op alle beurzen waarop die verhandeld wordt. Stel, je koopt bij je broker een ETF op Xetra. Is het mogelijk dat die broker die ETF na verloop van tijd niet meer verhandeld (op Xetra)? Zo ja, wat dan, hoe krijg je die nog verkocht?
Dan zal hij hier wel melding van maken of wat ook kan is dat hij enkel nog kan verkocht worden maar niet meer gekocht.LemmyVDA schreef: ↑10 oktober 2024, 09:46 Even een vraag n.a.v. een vraag op ‘ETF Keytrade’ waar uitgelegd wordt dat niet alle brokers een bepaalde ETF aanbieden op alle beurzen waarop die verhandeld wordt. Stel, je koopt bij je broker een ETF op Xetra. Is het mogelijk dat die broker die ETF na verloop van tijd niet meer verhandeld (op Xetra)? Zo ja, wat dan, hoe krijg je die nog verkocht?