Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
netto 2 à 2,6% is ook niet zo vet.karine schreef: ↑3 oktober 2024, 11:25Weet ik ook even niet meer.
Heb er vorig jaar heel veel gekocht maar deze zijn intussen tussen de 4 en 11% gestegen en brengen nu nog max een 2 a 2,6% netto op.
Vb, Covestro 20/30, EnBW International.
Moet het ook altijd A+ zijn, terwijl er ook BBB+ goede zijn ?
Misschien mijn belang in Tinc nog wat vergroten, maar om daar nu €20.000 in te stoppen lijkt me ook weer teveel van het goede.
Plus ook een moeilijk moment om beslissingen te nemen momenteel i.v.m. Israël - Iran en over een maand verkiezingen Trump c.q. Harris.
Israël - Iran heeft veel invloed op olie en goud en kan ook de inflatie weer in gang zetten.
Trump/Harris kan veel invloed op de beurskoersen hebben n.m.m.
Mijn idee is momenteel kort gezegd:
Kortlopende 0% obligaties rustig uit laten lopen.
Goud vasthouden (evt. in een dip wat bijkopen)
Aandelen even afblijven.
Obligaties brengen niets op, aandelen staan te duur, goud kopen in een dip ?
Ik heb in jan 2023 goud aangekocht, staan inmiddels op 40% winst.
Ofwel was goud en aandelen 2 jaar geleden spotgoedkoop ofwel staan we nu veel te duur zou ik denken.
Cash is momenteel last. Vraag me af waar de slimme jongens hun geld in zo een tijden parkeren ?
Vooral in korte termijn US Treasuries volgens mij, daar krijg je nog 5% yield.karine schreef: ↑3 oktober 2024, 12:37Obligaties brengen niets op, aandelen staan te duur, goud kopen in een dip ?
Ofwel was goud en aandelen 2 jaar geleden spotgoedkoop ofwel staan we nu veel te duur zou ik denken.
Cash is momenteel last. Vraag me af waar de slimme jongens hun geld in zo een tijden parkeren ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Welke tickers zijn dat dan zoal?TrX schreef: ↑4 oktober 2024, 09:55Vooral in korte termijn US Treasuries volgens mij, daar krijg je nog 5% yield.karine schreef: ↑3 oktober 2024, 12:37
Obligaties brengen niets op, aandelen staan te duur, goud kopen in een dip ?
Goud en aandelen kun je niet vergelijken.karine schreef: ↑3 oktober 2024, 12:37Obligaties brengen niets op, aandelen staan te duur, goud kopen in een dip ?
Goud is een verzekering voor inflatie, tijdens van onrust, crisissen etc,
Of aandelen te laag stonden of nu te hoog is moeilijk te zeggen n.m.m.
Aandelen gedijen meestal goed in de tegenovergestelde omstandigheden als waarin goud stijgt en omgekeerd.
Ik denk dat het beste is om even niets te doen.
Eerst maar eens de tegenaanval van Israël op Iran (misschien al de komende nacht) afwachten en wat de gevolgen daarvan zijn (weer stijgende inflatie? uitbreiding oorlog in het midden Oosten?).
En dan hebben we over een maand nog de presidentsverkiezingen in de US, wat ook van invloed is.
Eerst maar eens de tegenaanval van Israël op Iran (misschien al de komende nacht) afwachten en wat de gevolgen daarvan zijn (weer stijgende inflatie? uitbreiding oorlog in het midden Oosten?).
En dan hebben we over een maand nog de presidentsverkiezingen in de US, wat ook van invloed is.
US treasuries op 1 jaar brachten het laatste jaar 5.9% bruto op in USD, maar slechts 0.38% in EUR door de waardedaling van de USD.
Je zou kunnen zeggen: koop dan de EUR hedged versie van de ETF. Die bracht het laatste jaar 3.91% bruto in EUR op. Als je dit vergelijkt met een money market fonds in EUR, dan kan je beter een money market fonds kopen: dit bracht het laatste jaar 4.06% op en is veel minder volatiel dan de US Treasuries 1 jaar hedged naar de EUR (volatiliteit op 1 jaar 0.23% tov 5.18%).
Voor een Europeaan was het beter om in het laatste jaar zijn cash in een money market fonds te plaatsen.
Gespreid aankopen blijft volgens mij de beste optie. Ik kocht de laatste jaren maandelijks trackers bij en sta momenteel op +20%. Timing is nog steeds quasi onmogelijk.
CSH2 (LU1190417599 ):
4/10/23 koers 100.34
4/10/24 koers 104.44
brutorendement op 1 jaar 4.09%
Ikzelf heb zo een beter rendement behaald voor mijn cashgedeelte dan met de staatsbon van september 2023
is er geen Reynders-taks of die CSH2 ?
@mozart.
Mooi rendement, ik zit met fondsen slechts aan 8,6%.
Gespreid ETF's aankopen voor kleinere bedragen is te duur bij mijn bank, welk zijn uw meest rendabele?
Mooi rendement, ik zit met fondsen slechts aan 8,6%.
Gespreid ETF's aankopen voor kleinere bedragen is te duur bij mijn bank, welk zijn uw meest rendabele?