Pensioensparen en werkloosheidsuitkering
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
- Newbie
- Contacteer:
Pensioensparen en werkloosheidsuitkering
DIt jaar heb ik enkel werkloosheidsuitkeringen ontvangen.
Hoe zit dat met pensioensparen? Kan dit nog ingebracht worden?
Wat met dividenden en andere aftrekposten?
Is het fiscaal nog interessant om dit jaar nog te starten met werken?
Heeft iemand daar een idee over?
Re: Pensioensparen en werkloosheidsuitkering
Dit is er een om in te lijsten.thorgal666 schreef: ↑10 oktober 2024, 08:56 DIt jaar heb ik enkel werkloosheidsuitkeringen ontvangen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kan het inbrengen, maar het zal je weinig voordeel opleveren. Op werkloosheidsuitkeringen betaal je weinig of geen belastingen. En als je geen belastingen betaalt, kan je er ook niets van aftrekken.
Het is dus zeker 'fiscaal interessant' om te beginnen werken Het is een motivatie als een ander, denk ik dan ...
Het is dus zeker 'fiscaal interessant' om te beginnen werken Het is een motivatie als een ander, denk ik dan ...
Precies, het zal eens tijd worden.Hyakari schreef: ↑10 oktober 2024, 10:56 Je kan het inbrengen, maar het zal je weinig voordeel opleveren. Op werkloosheidsuitkeringen betaal je weinig of geen belastingen. En als je geen belastingen betaalt, kan je er ook niets van aftrekken.
De rechtsen gaan iedereen aan een job helpen, namelijk wc uitkuisen.
Iemand stelt een vraag en daar zijn de moraal ridders.
Iemand stelt een vraag en daar zijn de moraal ridders.
Estate Guru believer.
-
- Full Member
- Contacteer:
Fiscaal gezien is werken het minste interessante wat een mens kan doen.
Financieel zijn er echter wel enkele voordelen aan verbonden. Bij de meeste mensen wegen die financiële voordelen zwaarder door dan de fiscale nadelen. Maar da's natuurlijk een afweging die ieder voor zich moet maken.
Financieel zijn er echter wel enkele voordelen aan verbonden. Bij de meeste mensen wegen die financiële voordelen zwaarder door dan de fiscale nadelen. Maar da's natuurlijk een afweging die ieder voor zich moet maken.
Stijn Baert (UGent). “Uit onderzoek blijkt dat werknemers in ons land een derde van hun pensioenrechten opbouwen terwijl ze niet aan het werk zijn. Dat is een probleem natuurlijk.”
"Als landingsbanen (deeltijds werken in afwachting van pensioen), werkloosheid en andere systemen waarin niet gewerkt wordt (ouderschapsverlof?) meer dan 20 procent van de loopbaan uitmaken, zouden ze vanaf 1 januari 2025 niet meer worden gelijkgesteld. Op die manier zullen ze dus niet meer meetellen bij het berekenen van de loopbaanjaren die nodig zijn om vervroegd met pensioen te kunnen."
Laat 'vervroegd' gewoon weg, mss dat het een stimulans wordt om toch maar uit de hangmat te komen.
"Als landingsbanen (deeltijds werken in afwachting van pensioen), werkloosheid en andere systemen waarin niet gewerkt wordt (ouderschapsverlof?) meer dan 20 procent van de loopbaan uitmaken, zouden ze vanaf 1 januari 2025 niet meer worden gelijkgesteld. Op die manier zullen ze dus niet meer meetellen bij het berekenen van de loopbaanjaren die nodig zijn om vervroegd met pensioen te kunnen."
Laat 'vervroegd' gewoon weg, mss dat het een stimulans wordt om toch maar uit de hangmat te komen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Pieter1985 schreef: ↑16 oktober 2024, 09:47 Fiscaal gezien is werken het minste interessante wat een mens kan doen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat geloof je toch zelf niet ??pukkie007 schreef: ↑22 oktober 2024, 18:04 Stijn Baert (UGent). “Uit onderzoek blijkt dat werknemers in ons land een derde van hun pensioenrechten opbouwen terwijl ze niet aan het werk zijn. Dat is een probleem natuurlijk.”
Mensen die kiezen om in de "hangmat" te zitten en niet te werken of actief te zoeken naar werk ga je daar echt niet mee activeren; die blijven gewoon een paar jaar langer profiteren vooraleer ze met pensioen kunnen.
De enige die hier wel mee getroffen worden zijn diegene die 99% van hun loopbaan werken maar omwille van een operatie/ kanker/ ..., er eens éénmalig uitvallen voor een tijdje; die gaan wel effectief getroffen worden !
Als dat er doorkomt, weer het zoveelste verraad van Bartje aan zijn zogezegde achterban ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Daarom dat ik ook schreef om 'vervroegd' uit de plannen te laten. Personen die dan 30 jaar in een hangmat vertoefden zouden zo goed als 0 euro pensioen krijgen op hun 65/66/67.
Dat je een hangmatter met geen stokken aan het werk te krijgen valt, klopt natuurlijk. Geef ze dan ook geen inkomen, geen aalmoes, nada, niks! Mijn solidariteit met zulke personen is al lang vervlogen.
Dat je een hangmatter met geen stokken aan het werk te krijgen valt, klopt natuurlijk. Geef ze dan ook geen inkomen, geen aalmoes, nada, niks! Mijn solidariteit met zulke personen is al lang vervlogen.
Kan je het woord 'kanker' niet te pas en te onpas gebruiken aub? Ik kreeg die diagnose op mijn 42 ste. Het laatste waar je dan aan denkt is: oei mijn pensioen!voorheenCP1234 schreef: ↑22 oktober 2024, 20:31 De enige die hier wel mee getroffen worden zijn diegene die 99% van hun loopbaan werken maar omwille van een operatie/ kanker/ ..., er eens éénmalig uitvallen voor een tijdje; die gaan wel effectief getroffen worden !
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Excuseer, maar wie ben jij om mij te beschuldigen om het woord kanker te pas en te onpas te gebruiken !! Mijn beide moeders ( geboorte/ grootgebracht ) zijn gestorven aan kanker en toen mijn moeder dit enkele jaren voor haar pensioen kreeg en de eerste keer overleefde heeft ze letterlijk elke dag afgeteld naar haar pensioen omdat ze niet meer kon maar geen profiteur was en bleef werken na haar ingreep en chemokuur. Zo'n mensen zouden dus getroffen worden, zoals ik hierboven schreef, als dat volgens jou iets is wat misplaatst is, moet je het maar melden. Ik vind U reactie alvast zeer misplaatst en vooral ongegrond !pukkie007 schreef: ↑22 oktober 2024, 21:00Kan je het woord 'kanker' niet te pas en te onpas gebruiken aub? Ik kreeg die diagnose op mijn 42 ste. Het laatste waar je dan aan denkt is: oei mijn pensioen!voorheenCP1234 schreef: ↑22 oktober 2024, 20:31 De enige die hier wel mee getroffen worden zijn diegene die 99% van hun loopbaan werken maar omwille van een operatie/ kanker/ ..., er eens éénmalig uitvallen voor een tijdje; die gaan wel effectief getroffen worden !
Make Spaargids " Great Again ! "