Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Stuur zeker een PB naar Brembos, die zal ook wel interesse hebben. Carpoolen met Brembos ... tel de dagen maar af.
Re: Rijden met EV vs ICE
Die Dacia Bigster lijkt zelf een SUV te zijn. Dacia is overigens het automobielmerk dat asociaal rijden gedemocratiseerd heeft.
Geen enkel iemand benodigt een SUV. Het is een zinloze verspilling van metaal die zo snel mogelijk via regelgeving aan banden gelegd mag worden.
https://www.bondbeterleefmilieu.be/arti ... itas-terug
Ik heb gezegd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Omdat het ging over de binnenlandse verkoop van Chinese EV's op de eigen Chinese markt. En elektriciteit wordt daar vooral met steenkoolcentrales opgewekt ...Rhijnvis schreef: ↑10 oktober 2024, 15:19Om welke reden kunnen die EV's niet opgeladen worden middels nucleaire energie?VincentVega schreef: ↑10 oktober 2024, 14:38 En die zwaar gesubsidieerde EV's worden dan opgeladen met elektriciteit afkomstig van steenkoolcentrales LOL
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Er wordt al genoeg aan banden gelegd in dit land. Niemand heeft een Ferrari, een BMW 7 of wat weet ik veel allemaal nodig. Ik kan duizenden dingen opnoemen die niemand nodig heeft. Ook allemaal aan banden leggen?Rhijnvis schreef: ↑10 oktober 2024, 17:03Die Dacia Bigster lijkt zelf een SUV te zijn. Dacia is overigens het automobielmerk dat asociaal rijden gedemocratiseerd heeft.
Geen enkel iemand benodigt een SUV. Het is een zinloze verspilling van metaal die zo snel mogelijk via regelgeving aan banden gelegd mag worden.
https://www.bondbeterleefmilieu.be/arti ... itas-terug
Re: Rijden met EV vs ICE
https://ourworldindata.org/grapher/shar ... ID_EUR~CHN
Waarschuwing voor de gevoelige kijkers: er zit een dalende trend in de grafiek.
Dezelfde ev werkt dus jaar na jaar minder op steenkool. Idem voor de wasmachine, droogkast, gourmetstel,...
Waarschuwing voor de gevoelige kijkers: er zit een dalende trend in de grafiek.
Dezelfde ev werkt dus jaar na jaar minder op steenkool. Idem voor de wasmachine, droogkast, gourmetstel,...
Re: Rijden met EV vs ICE
+ 1Kwakkie schreef: ↑10 oktober 2024, 20:06Er wordt al genoeg aan banden gelegd in dit land. Niemand heeft een Ferrari, een BMW 7 of wat weet ik veel allemaal nodig. Ik kan duizenden dingen opnoemen die niemand nodig heeft. Ook allemaal aan banden leggen?Rhijnvis schreef: ↑10 oktober 2024, 17:03
Die Dacia Bigster lijkt zelf een SUV te zijn. Dacia is overigens het automobielmerk dat asociaal rijden gedemocratiseerd heeft.
Geen enkel iemand benodigt een SUV. Het is een zinloze verspilling van metaal die zo snel mogelijk via regelgeving aan banden gelegd mag worden.
https://www.bondbeterleefmilieu.be/arti ... itas-terug
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Van waar die drang om dingen “aan banden te leggen”? Vandaag had iemand anders op dit forum ook al de drang om zich voor “meer betutteling door de overheid” uit te spreken.Rhijnvis schreef: ↑10 oktober 2024, 17:03Die Dacia Bigster lijkt zelf een SUV te zijn. Dacia is overigens het automobielmerk dat asociaal rijden gedemocratiseerd heeft.
Geen enkel iemand benodigt een SUV. Het is een zinloze verspilling van metaal die zo snel mogelijk via regelgeving aan banden gelegd mag worden.
https://www.bondbeterleefmilieu.be/arti ... itas-terug
Is een SUV broodnodig.? Neen (of toch in de meeste gevallen niet)
Is een Porsche of Ferrari broodnodig? Ook niet.
Is een BMW, Mercedes of Audi broodnodig? Neen.
Is een VW of Renault broodnodig? Ook niet.
Is een Dacia broodnodig? Eigenlijk niet.
Is een EV broodnodig? Neen, eigenlijk ook niet.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
China scoort inderdaad slecht, maar heeft het excuus dat ze nog maar enkele decennia geleden een ontwikkelingsland waren, ze zijn momenteel op de goede weg. We zouden hier in het rijke Vlaanderen beter eerst naar onszelf kijken ipv de anderen de les te lezen. We zouden veel meer kunnen doen, ook in ons eigen belang op termijn. Het gaat allemaal veel trager dan zou kunnen.VincentVega schreef: ↑10 oktober 2024, 15:05Dat doet er allemaal niet toe. Chinezen hebben aandelen in Europese bedrijven, Europese bedrijven hebben aandelen in Chinese bedrijven ... allemaal goed en wel.Woz schreef: ↑10 oktober 2024, 14:57 De Europese en Chinese economie zijn veel meer verweven dan je blijkbaar zelf denkt.
Er staan Europese autofabrieken in China en vice versa, Europese autofabrikanten investeren in Chinese startups,...
Maar dat gaat blijkbaar het populistische petje 'koop geen Chinese rommel' te boven.
'Het wordt ons allemaal opgedrongen ' Ja, als je jaren ligt te slapen en blijft hangen in een nostalgische fantasiewereld.
Waar het om gaat is de wereldwijde CO2-uitstoot. Die ligt enorm hoog in China omdat ze daar nog heel veel met steenkool werken, in het bijzonder voor het opwekken van elektriciteit. En China is één van de landen die zich totaal niks aantrekken van internationale afspraken omtrent klimaatopwarming, pollutie, CO2 enz ...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Ze roepen om dingen aan banden te leggen zolang het geen zaken zijn waar zij van wakker liggen. Als het een ander treft kan het geen kwaad.VincentVega schreef: ↑10 oktober 2024, 21:59Van waar die drang om dingen “aan banden te leggen”? Vandaag had iemand anders op dit forum ook al de drang om zich voor “meer betutteling door de overheid” uit te spreken.Rhijnvis schreef: ↑10 oktober 2024, 17:03
Die Dacia Bigster lijkt zelf een SUV te zijn. Dacia is overigens het automobielmerk dat asociaal rijden gedemocratiseerd heeft.
Geen enkel iemand benodigt een SUV. Het is een zinloze verspilling van metaal die zo snel mogelijk via regelgeving aan banden gelegd mag worden.
https://www.bondbeterleefmilieu.be/arti ... itas-terug
Is een SUV broodnodig.? Neen (of toch in de meeste gevallen niet)
Is een Porsche of Ferrari broodnodig? Ook niet.
Is een BMW, Mercedes of Audi broodnodig? Neen.
Is een VW of Renault broodnodig? Ook niet.
Is een Dacia broodnodig? Eigenlijk niet.
Is een EV broodnodig? Neen, eigenlijk ook niet.
Zijn sigaretten en alcohol nodig? Ik dacht het niet. Een IPhone van 1000 euro, is dat nodig, enz, enz, enz
Het enige wat je echt nodig hebt is eten en een dak boven je hoofd. Al de rest kunnen we aan banden leggen.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 06 aug 2024
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Zelfs in het geval dat 100% van de elektriciteitsopwekking via steenkoolcentrales plaatsvindt (hetgeen niet het geval is), kan men via lokale filtratie de uitstoot van bijvoorbeeld fijn stof reduceren. Bovendien kan men die steenkoolcentrales stelselmatig gaan vervangen door andere types van energie-opwekking, zonder dat men daarvoor elke individuele auto moet gaan vervangen. Een transitie is een traject, en men moet kijken wat de slimste methodiek is om het traject af te leggen.VincentVega schreef: ↑10 oktober 2024, 17:23 Omdat het ging over de binnenlandse verkoop van Chinese EV's op de eigen Chinese markt. En elektriciteit wordt daar vooral met steenkoolcentrales opgewekt ...
Laatst gewijzigd door MeneerParmentier op 11 oktober 2024, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 06 aug 2024
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
In het geval waarbij men overlast veroorzaakt: ja. Aan banden leggen hoeft daarom ook niet meteen een verbod te impliceren. Het is te vergelijken met roken: men verbiedt op bepaalde plaatsen en omstandigheden, en men taxeert voor de plaatsen waar het vooralsnog wel getolereerd wordt.
Re: Rijden met EV vs ICE
Europeanen wijzen nu eenmaal liever met het belerend vingertje naar anderen terwijl ze zelf hypocriet hun massaconsumptie met steenkoolstroom in China laten produceren en dat vervolgens met fossiele brandstoffen naar hier importeren. Hier heb je bv dan van die klimaat schijnheiligen die denken dat ze met hun 5 zelf geplaatste Chinese zonnepanelen of de intentie om ooit eens een EV te kopen een grote bijdrage leveren en daardoor gemachtigd zijn anderen met de vinger te wijzen. Het is allemaal hypocriete schijnvertoning, de koude realiteit is dat het globaal fossiel verbruik nog lang niet afneemt. Met de huidige globale consumptie toename gaat het echt niet lukken om tegen 2050 van fossiel verlost te zijn, zelfs niet tegen 2080, het gaat gewoon niet gebeuren. Het noodzakelijke wat wel zou helpen, een zware productie beperking op nageslacht, zodat ons aantal op een paar generaties aanzienlijk afneemt, komt niet eens ter sprake.Spaarplan schreef: ↑11 oktober 2024, 04:04 China scoort inderdaad slecht, maar heeft het excuus dat ze nog maar enkele decennia geleden een ontwikkelingsland waren, ze zijn momenteel op de goede weg. We zouden hier in het rijke Vlaanderen beter eerst naar onszelf kijken ipv de anderen de les te lezen. We zouden veel meer kunnen doen, ook in ons eigen belang op termijn. Het gaat allemaal veel trager dan zou kunnen.
Re: Rijden met EV vs ICE
Dus: de co2 is te hoog, daar is zelfs rechts conservatief mee akkoord. Maar we gaan niets aan banden leggen wegens rechts conservatief?
Mee wetgeving stemmen die pas binnen 10,20 jaar van kracht zou moeten worden om dan een paar jaar voor de deadline de k*k in te trekken.
Zelfs goed wetende dat bedrijven in de eerste plaats allergisch zijn voor onzekerheid qua regelgeving.
Eersteklas tsjevenstreken.
Mee wetgeving stemmen die pas binnen 10,20 jaar van kracht zou moeten worden om dan een paar jaar voor de deadline de k*k in te trekken.
Zelfs goed wetende dat bedrijven in de eerste plaats allergisch zijn voor onzekerheid qua regelgeving.
Eersteklas tsjevenstreken.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik heb nooit beweerd dat het 100% is. Het gaat om "amper" 65% elektriciteitsproductie via fossiele brandstoffen (niet enkel steenkool maar ook andere fossiele brandstoffen zoals gas) ...MeneerParmentier schreef: ↑11 oktober 2024, 08:50Zelfs in het geval dat 100% van de elektriciteitsopwekking via steenkoolcentrales plaatsvindt (hetgeen niet het geval is), kan men via lokale filtratie de uitstoot van bijvoorbeeld fijn stof reduceren. Bovendien kan men die steenkoolcentrales stelselmatig gaan vervangen door andere types van energie-opwekking, zonder dat men daarvoor elke individuele auto moet gaan vervangen. Een transitie is een traject, en men moet kijken wat de slimste methodiek is om het traject af te leggen.VincentVega schreef: ↑10 oktober 2024, 17:23 Omdat het ging over de binnenlandse verkoop van Chinese EV's op de eigen Chinese markt. En elektriciteit wordt daar vooral met steenkoolcentrales opgewekt ...
Je spreekt veel in de voorwaardelijke wijze: lokale filtratie "kan" ... maar alles kan. Ikzelf "kan" potentieel een marathon lopen ... maar ik doe het niet.
Of de Chinezen het lokaal filteren van de fijne stof ook doen is iets anders. Het eindresultaat is het enige wat wat telt en dat resultaat zie je in de grafiek met de carbonprint (CO2-uitstoot) en daaruit blijkt dat China veruit de grootste vervuiler ter wereld is.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Verkeerde conclusie: de CO2-uitstoot is vooral hoog door de hoge uitstoot in andere landen en werelddelen. Ik wil me niet enkel op China focussen maar ook India, de VS, Rusland en Japan doen het slecht (de top-5 van de vervuilers). Een wereldwijde verbetering zal in eerste plaats vooral van hen moeten komen ...Woz schreef: ↑11 oktober 2024, 10:29 Dus: de co2 is te hoog, daar is zelfs rechts conservatief mee akkoord. Maar we gaan niets aan banden leggen wegens rechts conservatief?
Mee wetgeving stemmen die pas binnen 10,20 jaar van kracht zou moeten worden om dan een paar jaar voor de deadline de k*k in te trekken.
Zelfs goed wetende dat bedrijven in de eerste plaats allergisch zijn voor onzekerheid qua regelgeving.
Eersteklas tsjevenstreken.
Wetgeving stemmen die pas over 10,20 jaar van kracht moet worden en dan de k*k intrekken? Dat is wat er - gelukkig maar - is gebeurd met de sluiting van de kerncentrales.
Wil je de bedrijven zekerheid geven (interessant dat groen-links plots aan het welzijn van bedrijven denkt )? Zorg dan dat ze niet steeds door te strenge wetgeving en en eisen worden gepest en weg worden geconcurreerd door landen die zich van die strenge wetten niets aantrekken.
Plots de verdediging van de bedrijven op zich nemen. Dat zijn eersteklas, hypocriete communistenstreken ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid