De bemoeizucht van onze politiekers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: De bemoeizucht van onze politiekers
Zo mogelijk nog ergerlijker:CarpeNoctem schreef: ↑7 oktober 2024, 18:31De druppende dop; ‘een van de meest ergerlijke vormen van Europese bemoeizucht’
Europeans spend 575 Million hours per year clicking cookie banners
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Als ik naar een website ga en ik krijg zo'n cookie banner dan stopt het voor mij al.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
CarpeN meestal ben ik het met je eens maar die dopjes storen mij totaal niet, en de bedoeling is goed.
En van die cookietoestanden heb ik geen last, standaard staat er een AdBlocker aan.
Dus ook dat vind ik spijkers op laag water zoeken...
En van die cookietoestanden heb ik geen last, standaard staat er een AdBlocker aan.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ja het zou toch veel eenvoudiger zijn dat je 1 keer je browser kunt instellen of je cookies wil of niet in plaats van bij elke website te moeten beginnen selecteren.EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 12:56Ah ja, je moet dan eerst een keuze maken voordat je verder kan ...
De bedoeling van die wetgeving vind ik wel goed, maar de uitwerking en de praktijk zijn inderdaad niet optimaal.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Die dopjes storen mij eigenlijk ook niet, voor de simpele reden dat ik eigenlijk nooit uit zo'n plastiek flessen drink. Maar dat de bedoeling goed is lijkt me irrelevant. Zou er hierdoor één dop minder in het milieu terechtgekomen zijn?Charlesvdw schreef: ↑Gisteren 15:19CarpeN meestal ben ik het met je eens maar die dopjes storen mij totaal niet, en de bedoeling is goed.
Government overreach.
Wel, dat lijkt me ook een rare redenering. We kunnen het omzeilen dus maak maar wetten?Charlesvdw schreef: ↑Gisteren 15:19En van die cookietoestanden heb ik geen last, standaard staat er een AdBlocker aan.
Maar toegegeven, ik wist niet dat je AdBlockers ook cookies kunt laten negeren. Bedankt voor de tip, maar bij de mijne (ADBlock) moet je upgraden naar de betalende AdBlock Plus.
Ik zal eens rondneuzen voor een andere.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Tja, wat is eigenlijk de bedoeling? Maakt het voor het milieu iets uit of een PET fles met het dopje eraan of gescheiden in de natuur belandt? Het doel zal wel zijn dat er minder plastiek in het milieu terecht komt maar of een "vast gemaakt dopje" daar iets toe bij draagt valt te betwijfelen. Wie te tam is om zijn leeggoed mee te nemen, gooit fles en dopje weg of denk je dat er vervuilers zijn die enkel het dopje weggooien en een fles zonder dopje mee naar huis nemen?Charlesvdw schreef: ↑Gisteren 15:19 CarpeN meestal ben ik het met je eens maar die dopjes storen mij totaal niet, en de bedoeling is goed.
De meesten zullen het inmiddels gewoon zijn en klikken direct toestaan om er van af te zijn, wie telkens selectief wil kiezen zal daar veel tijd in steken en wie wil weigeren krijgt niet altijd die optie of verdere toegang tot de site. Kortom de bedoeling zal wel goed zijn maar de regulities die ervoor bedacht is trekt op niks, hier kon men veel beter een algemene browser instelling voor reguleren waarbij je eenmalig kiest welk type cookies je wel of niet wil.Charlesvdw schreef: ↑Gisteren 15:19 En van die cookietoestanden heb ik geen last, standaard staat er een AdBlocker aan.