Fondsen of ETF's?
TIP
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Fondsen of ETF's?
Klopt, als de Chinese beurs een crash(je) heeft openen de Europese beurzen in het rood; openen de Us beurzen daarna ook rood blijven de EU beurzen rood, indien de US lichtgroen tot groen kleurt kan het tij in de EU nog keren.bryanv schreef: ↑11 oktober 2024, 17:47 Ik denk dat velen hier niet goed snappen, ofwel hopen ze op beter (omdat ze misschien veel EU aandelen bezitten, sommige wat teveel naar hun goesting op dit moment) dat, wanneer de grootste (tech) bedrijven in de US het laten weten en een correctie ondergaan, dat bedrijven in EU gewoon die neerwaartse spiraal meevolgen, puur sentimenteel. Dat heeft niets meer te maken met de inhoud of intresieke waarde van een bedrijf. Je moet mij niet geloven, check de data maar.
Sluiten de US beurzen donkerrood openen de EU beurzen rood enzv. ...
Wat sommigen een "kuddegeest" noemen is vaak tweedelig te verklaren:
- sell orders die automatisch afgaan
- het verwerken van de data die een dip heeft veroorzaakt en het plaatsen naar de toekomst toe
Een goed voorbeeld is Tesla vandaag. Hoewel ik het aandeel totaal niet volg zou voor het voor mij veel belangrijker zijn hoe de verwachtingen van hun zelfrijdende taxi's financieel zijn opgenomen in de cijfers van de volgende jaren. Hadden ze hier serieuze inkomsten uit voorzien die nu hoogstwaarschijnlijk zouden wegvallen of vertraging oplopen is het belangrijk nieuws waar rekening mee te houden is, anders een non-event.
99% van het beursnieuws zijn non-events die net als in de gewone pers headliners zonder inhoud zijn.
Als je in een ETF als IWDA belegt zijn 99,9999999% van de beursartikels non-events en kan je rustig van je leven genieten.
Komt er een mega crash is iedereen de dupe, is er een individuele crash van een aandeel zal je het amper voelen.
Ik weet wat ik na zoveel jaren verkies !
Make Spaargids " Great Again ! "
"Het Chinese ministerie van Financiën heeft zaterdag aangekondigd dat het omvangrijke maatregelen zal nemen om de verborgen schulden van lokale overheden weg te werken en meer beleid gaat uitrollen om de noodlijdende vastgoedmarkt in China te ondersteunen.
De beloften werden gedaan tijdens een persconferentie waar beleggers al dagen naar uitkeken. Toch werden tijdens de bijeenkomst geen specifieke bedragen genoemd, waardoor de financiële markten na het weekend mogelijk teleurgesteld zullen reageren."
Benieuwd hoe de EU/US zich zal gedragen als de Aziatische beurs teleurgesteld zal reageren.
De beloften werden gedaan tijdens een persconferentie waar beleggers al dagen naar uitkeken. Toch werden tijdens de bijeenkomst geen specifieke bedragen genoemd, waardoor de financiële markten na het weekend mogelijk teleurgesteld zullen reageren."
Benieuwd hoe de EU/US zich zal gedragen als de Aziatische beurs teleurgesteld zal reageren.
China gaat speciale staatsleningen uitgeven voor steun economie
Minister van Financiën Lan Fo’an verklaarde verder dat er nu al omgerekend 325 miljard dollar aan financiële middelen voor de komende drie maanden klaarligt om de zwakke vastgoedmarkt en torenhoge schuldenlasten van lokale overheden aan te pakken. China, de tweede economie van de wereld, gaat gebukt onder een zwakke binnenlandse vraag en een laag consumentenvertrouwen en kampt ook met een crisis in de vastgoedsector, waardoor meerdere vastgoedontwikkelaars zijn omgevallen.
Minister van Financiën Lan Fo’an verklaarde verder dat er nu al omgerekend 325 miljard dollar aan financiële middelen voor de komende drie maanden klaarligt om de zwakke vastgoedmarkt en torenhoge schuldenlasten van lokale overheden aan te pakken. China, de tweede economie van de wereld, gaat gebukt onder een zwakke binnenlandse vraag en een laag consumentenvertrouwen en kampt ook met een crisis in de vastgoedsector, waardoor meerdere vastgoedontwikkelaars zijn omgevallen.
Kun jij dan één onweerlegbaar bewijs geven van macro-evolutie?
Mijn advies, en heeft ook betrekking op bovenstaande = doe je eigen huiswerk, en trek je eigen conclusies.
Anderen hebben vaak andere beweegredenen, of zijn zeer voorbarig met conclusies.
(En dus idd, niet gewoon de massa volgen)