DBI Bevek fondsen - overzicht
TIP
DBI Bevek fondsen - overzicht
Is er ergens online een overzicht te vinden van alle DBI Bevek fondsen?
Re: DBI Bevek fondsen - overzicht
Er stond een tijd terug een artikel in de tijd met een mooi overzicht.
Titel 'beleggende ondernemers krijgen meer speelruimte voor overtollige cash'
Sinds dien zijn er nog wel enkele DBI bevek fondsen bijgekomen.
Ik investeer zelf in drie ervan.
Titel 'beleggende ondernemers krijgen meer speelruimte voor overtollige cash'
Sinds dien zijn er nog wel enkele DBI bevek fondsen bijgekomen.
Ik investeer zelf in drie ervan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Welke DBI-fondsen raadt u aan ?
Vraagje voor wie een vennootschap heeft en belegt in DBI fondsen: via welke broker kopen jullie deze aan aub?
Ik had de vraag gesteld aan Saxo, maar zij lieten me weten dat "deze fondsen momenteel niet binnen hun beleid passen".
Ik had de vraag gesteld aan Saxo, maar zij lieten me weten dat "deze fondsen momenteel niet binnen hun beleid passen".
1) via de huisbank (dure kosten, don't do it)
2) via broker (vennootschapsrekening) in de DIS klasse van het fonds. Via de beheerder vraag je het fiscaal attest op.
3) rechtstreeks via de vermogensbeheerder (zij bezorgen mij telkens de fiscale attesten)
2) via broker (vennootschapsrekening) in de DIS klasse van het fonds. Via de beheerder vraag je het fiscaal attest op.
3) rechtstreeks via de vermogensbeheerder (zij bezorgen mij telkens de fiscale attesten)
Maar als je er nu nog aan moet beginnen, vrees ik dat het sop de kolen niet waard is. Deze DBI-vehikels staan op het lijstje van de federale onderhandelaars om te schrappen. DBI wordt herleid tot de essentie, namelijk een vrijstelling voor belastingen tussen holdings (duurzame participaties).
Zie voor meer uitleg https://www.aeacus.be/post/hervorming-v ... -de-impact
"De meeste deelnemingen die louter als belegging worden aangehouden, zullen niet meer in aanmerking komen voor de DBI-vrijstelling"
Zie voor meer uitleg https://www.aeacus.be/post/hervorming-v ... -de-impact
"De meeste deelnemingen die louter als belegging worden aangehouden, zullen niet meer in aanmerking komen voor de DBI-vrijstelling"
Dank voor jullie reacties, Hyakari en JensGP.
Ik ben me er van bewust dat de regelgeving waarschijnlijk zal wijzigen, maar zo lang dit niet het geval is, blijf ik graag op regelmatige basis inleggen. Het is dus niet iets waar ik nu mee zal beginnen.
Bij Keytrade betaal ik geen aan- (of ver)koopkosten, maar ze passen wel een bewaarloon toe van 0.10% per kwartaal. Dit komt natuurlijk bovenop de lopende kosten van het DBI fonds zelf. Daarom had ik navraag gedaan bij Saxo wat hun voorwaarden zijn, maar ze lieten me weten dat DBI fondsen in het algemeen niet binnen hun beleid vallen. Vandaar mijn vraag hier welke brokers deze fondsen wel aanbieden.
Via de huisbank is inderdaad te duur en zal ik niet doen. Rechtstreeks bij de vermogensbeheerder zal vermoedelijk pas kunnen vanaf mimimum bedragen?
Ik ben me er van bewust dat de regelgeving waarschijnlijk zal wijzigen, maar zo lang dit niet het geval is, blijf ik graag op regelmatige basis inleggen. Het is dus niet iets waar ik nu mee zal beginnen.
Bij Keytrade betaal ik geen aan- (of ver)koopkosten, maar ze passen wel een bewaarloon toe van 0.10% per kwartaal. Dit komt natuurlijk bovenop de lopende kosten van het DBI fonds zelf. Daarom had ik navraag gedaan bij Saxo wat hun voorwaarden zijn, maar ze lieten me weten dat DBI fondsen in het algemeen niet binnen hun beleid vallen. Vandaar mijn vraag hier welke brokers deze fondsen wel aanbieden.
Via de huisbank is inderdaad te duur en zal ik niet doen. Rechtstreeks bij de vermogensbeheerder zal vermoedelijk pas kunnen vanaf mimimum bedragen?
Bolero: https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... -maatschap
Daarnaast heb ik jou een privébericht verzonden
Daarnaast heb ik jou een privébericht verzonden