Beleggen voor zoontje
TIP
Re: Beleggen voor zoontje
Bolero® is de gedeponeerde naam voor een service van KBC Bank NV. Bolero® online en Bolero® Orderdesk zijn handelsmerken van KBC Bank NV. Staan bij mijn weten op de balans van de KBC groep, aldus is de solvabiliteit van de KBC groep van belang gezien de topicstarter 'schrik' heeft van met welke partij hij/zij samenwerkt naar frauderisico etc toe.
Wat betreft uw effecten zelf, geniet u reeds een grote wettelijke bescherming. U blijft immers te allen tijde eigenaar van deze effecten. Daarbovenop voorziet het Garantiefonds voor financiële diensten in een garantie tot maximaal € 20.000 per klant, mocht Bolero - KBC Bank NV in gebreke blijven voor het teruggeven van de financiële instrumenten. Ook hier is het zo dat een klant per financiële instelling slechts éénmaal aanspraak kan maken ten belope van € 20.000 (indien u dus twee effectenrekeningen heeft bij Bolero - KBC Bank NV, blijft de waarborg beperkt tot € 20.000).
Kort: voorwaarden bolero en ganse topic eens lezen
JensGP schreef: ↑9 oktober 2024, 13:22
Bolero® is de gedeponeerde naam voor een service van KBC Bank NV. Bolero® online en Bolero® Orderdesk zijn handelsmerken van KBC Bank NV. Staan bij mijn weten op de balans van de KBC groep, aldus is de solvabiliteit van de KBC groep van belang gezien de topicstarter 'schrik' heeft van met welke partij hij/zij samenwerkt naar frauderisico etc toe.
Wie is de bewaarder van de aangekochte effecten dit is alvast Bolero niet.
Kbc huisfondsen is een ander verhaal.
Kbc Bolero is enkel een tussen persoon die een dienst aanbied.
Estate Guru believer.
Nogmaals: De bewaarder is KBC Securities, vallend onder de KBC groep. Bolero is een commerciële merknaam voor het platform zie zich richt op effectentransacties voor retail.
https://www.kbcsecurities.com/en.html
https://www.kbcsecurities.com/en.html
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Je kan inderdaad gaan voor pure ETF's; maar keytrade lijkt me hier nog niet zo'n slechte optie.(tenzij je nu al bij KBC zit dan bv het inloggen vlot)
Je hebt bij keytrade een aparte bank- en goeie spaarrekening waarop je het potje kan beheren.
Je kan er ook ETF's kopen, weliswaar met een iets hogere kost=koop een grotere pakketje per keer
En je kan er een spaarformule opstarten in fondsen. En ja in een fonds zitten beheerskosten maar er zitten er toch ook bij die meer dan 10% halen per jaar.
Gezien het hier gaat om sparen voor een kind zou ik toch kiezen voor etf's en of fondsen die beleggen in een duurzame toekomst.
Dan spaar je als het ware 2 keer ;-)
Je hebt bij keytrade een aparte bank- en goeie spaarrekening waarop je het potje kan beheren.
Je kan er ook ETF's kopen, weliswaar met een iets hogere kost=koop een grotere pakketje per keer
En je kan er een spaarformule opstarten in fondsen. En ja in een fonds zitten beheerskosten maar er zitten er toch ook bij die meer dan 10% halen per jaar.
Gezien het hier gaat om sparen voor een kind zou ik toch kiezen voor etf's en of fondsen die beleggen in een duurzame toekomst.
Dan spaar je als het ware 2 keer ;-)