De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
waarom?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Het was wel degelijk vandaag…Aerolla schreef: ↑15 oktober 2024, 14:14Dat zijn opmerkingen die mijn bloed doen koken, complete onbekwaamheid.MeneerParmentier schreef: ↑15 oktober 2024, 09:50 Je hoefde geen enkel jaarverslag te lezen, geen enkele kennis te hebben over bedrijfseconomie, geen enkele boekhoudkundige ervaring te hebben en geen enkele macro-economische factor te doorgronden. Gewoon kopen en vervolgens niets doen.
Dat je zo achterlijk bent om je huiswerk niet te willen maken, betekent niet dat je dat niet had moeten doen.
Met exact die redenering had je beter aandelen gekocht van een of andere random small cap die 5000% steeg, zonder hun jaarverslag te lezen. En dan had je hier exact hetzelfde kunnen verkondigen.
Het gaat goed, tot als het fout gaat...
Je moet ALTIJD nadenken en je huiswerk maken.
Ps: je hebt je een dag vergist, dat was gisteren al ( mocht je je huiswerk hebben gemaakt wist je dat)
Ps2: als je je huiswerk zou gedaan hebben, zou je vermoedelijk triestig worden, want had je (bijvoorbeeld) onderstaande grafiek gezien.
Sorry, het is sterker dan mezelf, zo'n mensen...
En waarom zou hij triestig moeten worden van zo’n grafiek? Veel hoger risico. Wat is uw bron trouwens, want msci world biotech bestaat niet volgens mij. En uw redenering van de small cap ontgaat mij ook volledig.
Ik vind dat Parmentier hier gelijk heeft. Hij heeft zijn huiswerk gemaakt. Anders zou hij IWDA niet gekocht hebben. Met IWDA alleen ga je niet rijk worden, maar je hebt er geen werk mee en behaalt goede resultaten.