Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Mercadolibre domweg vegelijken met amazon of ( al zeker niet met )alibaba houdt geen steek.
Het is een andere firma in een andere regio.
Mercadolibre is meer gewoon een winkel dan een techspeler, maar wel in een groeiregio, en daar zit vooral de waarde in.
Verdedigbare investering gezien de demografie, maar het een tweede amazon noemen is ook fout.
Als je een tweede amazon wil zien in een groeiregio, bekijk jumia
Maar zie dat je pacemaker opgeladen is voor die rollercoaster
Mercadolibre is meer gewoon een winkel dan een techspeler, maar wel in een groeiregio, en daar zit vooral de waarde in.
Verdedigbare investering gezien de demografie, maar het een tweede amazon noemen is ook fout.
+1Aerolla schreef: ↑14 oktober 2024, 10:27 Mercadolibre domweg vegelijken met amazon of ( al zeker niet met )alibaba houdt geen steek.
Alsook ik denk dat de waarde volledig buitensporig betreft van dit bedrijf aangezien veel mensen deze vergelijking net maken. Nu, de slimme onder ons zitten daar al enkele jaren in en hebben gegokt op die vergelijkbare gedachte zodat het aandeel zou stijgen. Zo gaat het meestal. Ik vraag mij eerder af, bij een correctie, waar de bodem zal liggen.
3 jaar geleden Mercado Libre onder de loep genomen omwille van het feit dat dat aandeel toen ook gehypt werd. Vond het aandeel toen te duur. +25% in 3 jaar is ook niet wow als de Sp500 pakweg 60% stijgt in dezelfde periode. en ik vind het nu nog steeds te duur.
Mercado heeft geen AWS zoals Amazon maar wel het even lucratieve ads model. Je weet wel “ads” aka free money. Daarnaast is het ook een fintech speler met zijn betaaloplossingen. Het gewoon een winkel noemen lijkt me kort door de bocht.Aerolla schreef: ↑14 oktober 2024, 10:27 Mercadolibre domweg vegelijken met amazon of ( al zeker niet met )alibaba houdt geen steek.
Er staat een enorme groei voor de deur op basis van demografie en Mercado zal hier flink op kapitaliseren. De waardering is m.i. niet veeleisend. Het heeft zonet elke twee kaar de omzet verdubbeld. Dat truukje gaat niet meer door uiteraard maar een groei van 20% jaarlijks wordt verwacht. De waardering steunt op USD en dat is inclusief de jammerlijke Zuid Amerikaanse wisselkoersen.
Maar ieder voor zich natuurlijk.
Heb $DESP al om te profiteren van groei in die regio. Omzet Q2 daar +46% fx neutral en +12% in USD. En een totaal andere waardering.
Mooie +5% gisteren, denk dat ze de $8 niet meer gaan zien.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
NU holdings $NU is misschien ook het bekijken waard in die regio. Grootste online bank buiten China dacht ik, forse groei (en mogelijk ook waardering dus). Nog niet zelf bekeken, maar enkele die ik volg op twitter zitten er in...
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Thx.stockzombie schreef: ↑19 oktober 2024, 13:00Te vinden op saxo, degiro, bolero (nasdaq). Wel niet overal evenveel transparantie over marktdiepte.
Misschien toch eens tijd geworden om een positie in WDP te nemen.(dividend 4,6% en/of keuzedividend)
Ik ben nu geen analisten liefhebber maar toch.
De analisten van KBC Securities hebben donderdag hun beleggingsadvies voor WDP verhoogd. KBC Securities verhoogde het advies van opbouwen naar kopen.
Dierickx Leys
https://www.dierickxleys.be/nl/studies/wdp
Koopzone onder de €22,50
De resultaten van het afgelopen kwartaal waren goed. WDP lijkt ons een sterk geleid bedrijf dat op een conservatieve manier beheerd wordt. Het management kan een mooi trackrecord voorleggen. De afgelopen 10 jaar (2014-2023) steeg de EPRA winst per aandeel gemiddeld jaarlijks met meer dan 10%. Tot en met 2027 schat het management dat de EPRA winst per aandeel zal toenemen met 5 tot 6%. WDP zal het dividend laten stijgen naargelang de gegenereerde EPRA winst. De hoge bezettingsgraad, sterke balans, liquiditeitspositie en lage financieringskosten maken dat WDP tot de defensievere vastgoedaandelen behoort. Deze positieve eigenschappen zijn al grotendeels in de beurskoers gereflecteerd. Aan de huidige koers (21,84 euro) noteert WDP met een premie van 6,5% op de EPRA netto-actiefwaarde. Het management geeft aan dat de vraag naar projecten op korte termijn zwakker is wegens de macro-economische omstandigheden. Mede hierdoor is de premie op de EPRA netto-actiefwaarde veel schappelijker geworden. Ook het management en bestuur van WDP blijft aandelen bijkopen. Aan de huidige koersen achten wij WDP koopwaardig.
De analisten van KBC Securities hebben donderdag hun beleggingsadvies voor WDP verhoogd. KBC Securities verhoogde het advies van opbouwen naar kopen.
Dierickx Leys
Koopzone onder de €22,50
De resultaten van het afgelopen kwartaal waren goed. WDP lijkt ons een sterk geleid bedrijf dat op een conservatieve manier beheerd wordt. Het management kan een mooi trackrecord voorleggen. De afgelopen 10 jaar (2014-2023) steeg de EPRA winst per aandeel gemiddeld jaarlijks met meer dan 10%. Tot en met 2027 schat het management dat de EPRA winst per aandeel zal toenemen met 5 tot 6%. WDP zal het dividend laten stijgen naargelang de gegenereerde EPRA winst. De hoge bezettingsgraad, sterke balans, liquiditeitspositie en lage financieringskosten maken dat WDP tot de defensievere vastgoedaandelen behoort. Deze positieve eigenschappen zijn al grotendeels in de beurskoers gereflecteerd. Aan de huidige koers (21,84 euro) noteert WDP met een premie van 6,5% op de EPRA netto-actiefwaarde. Het management geeft aan dat de vraag naar projecten op korte termijn zwakker is wegens de macro-economische omstandigheden. Mede hierdoor is de premie op de EPRA netto-actiefwaarde veel schappelijker geworden. Ook het management en bestuur van WDP blijft aandelen bijkopen. Aan de huidige koersen achten wij WDP koopwaardig.
Nu begrijp ik waarom het aandeel sinds eergisteren opnieuw wat stijgt. Ben benieuwd en ik hoop met u mee. 2 jaar in de portefeuille en op verlies. Verkopen met dergelijke resultaten zou een zonde zijn, bijkopen om mijn GAK te verkleinen, nee danku. Ik zweet het wel uit.karine schreef: ↑24 oktober 2024, 19:31 Misschien toch eens tijd geworden om een positie in WDP te nemen.(dividend 4,6% en/of keuzedividend)
Dierickx Leys
Koopzone onder de €22,50
ABM FN-Dow Jones) Kepler Cheuvreux heeft woensdag het koersdoel voor WDP verlaagd van 27,00 naar 24,00 euro met een onveranderd Houden advies. Dit bleek woensdag uit een rapport van de bank.
"De cijfers van afgelopen vrijdag over het derde kwartaal stelden de markt teleur", aldus de analisten van Kepler. Het aandeel daalde toen met 5 procent.
"WDP merkte toen voor het eerst op dat het een cyclische vertraging op korte termijn verwacht", zo benadrukte Kepler. "En op een moment dat de rentes weer stijgen, is dat geen opsteker."
Verder denkt Kepler dat WDP nog altijd staat te popelen om de balans aan het werk te zetten, en dat voedt de vrees voor een nieuwe aandelenuitgifte.
"Het aandeel is een kandidaat voor de bodemvisser. Maar wij prefereren om aan de zijlijn te blijven."
"De cijfers van afgelopen vrijdag over het derde kwartaal stelden de markt teleur", aldus de analisten van Kepler. Het aandeel daalde toen met 5 procent.
"WDP merkte toen voor het eerst op dat het een cyclische vertraging op korte termijn verwacht", zo benadrukte Kepler. "En op een moment dat de rentes weer stijgen, is dat geen opsteker."
Verder denkt Kepler dat WDP nog altijd staat te popelen om de balans aan het werk te zetten, en dat voedt de vrees voor een nieuwe aandelenuitgifte.
"Het aandeel is een kandidaat voor de bodemvisser. Maar wij prefereren om aan de zijlijn te blijven."
Voor onroerend goed is het een kwestie van geduld totdat de renten verlaagd zijn en deze ondernemingen zich tegen geringere kosten kunnen financieren. Dit is een langzaam proces. Ik meen vernomen te hebben dat de lange termijn rente weer gestegen is.
Ik heb gezegd.