Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Grafiekjes kan ik u alvast niet bieden. Wel enig weerwerk: deze techniek staat nog in zijn kinderschoenen en wordt met een mature techniek vergeleken. Wanneer we massaal warmtepompen aanschaffen dan zal de marktwerking er automatisch voor zorgen dat fabrikanten meer concurrentie ondervinden en bijgevolg hun ontwerpen moeten aanpassen om meer grondstoffen te besparen.
Geen enkele technologie is bij zijn primaire iteratie superieur aan de technologie die het beoogt te vervangen. De eerste automobielen waren beduidend trager en onbetrouwbaarder dan het paard. Toch zie ik nog weinig lieden forenzen per hoefdier.
Geen enkele technologie is bij zijn primaire iteratie superieur aan de technologie die het beoogt te vervangen. De eerste automobielen waren beduidend trager en onbetrouwbaarder dan het paard. Toch zie ik nog weinig lieden forenzen per hoefdier.
Ik heb gezegd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
In dat geval zal dezer persoon wachten met de aanschaf der EV of warmtepomp tot dezer technieken ene hogere maturiteit hebben bereikt bij ene volgende iteratieRhijnvis schreef: ↑17 oktober 2024, 13:08 Grafiekjes kan ik u alvast niet bieden. Wel enig weerwerk: deze techniek staat nog in zijn kinderschoenen en wordt met een mature techniek vergeleken. Wanneer we massaal warmtepompen aanschaffen dan zal de marktwerking er automatisch voor zorgen dat fabrikanten meer concurrentie ondervinden en bijgevolg hun ontwerpen moeten aanpassen om meer grondstoffen te besparen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ja, het blijft hier de laatste dagen kalm aan de zijde van onze klimaat-extremisten, straks zijn ze in het geheim tijdens de nacht nog hun zonnepanelen van het dak aan het halen nu ze uit de mond van de oppergodin hebben gehoord dat ze zeer slecht bezig zijn ...VincentVega schreef: ↑17 oktober 2024, 11:59Warmtepompen over de ganse levensduur NIET milieuvriendelijker dan gasketel.
Ik krijg een beetje een deja vu gevoel: ook EV’s zijn niet zo milieuvriendelijk als beweerd. Ze stoten geen CO2 uit bij het rijden maar hun productieproces is heel milieuonvriendelijk. Zoals ook Anuna De Wever aanklaagt … (nooit gedacht op dezelfde lijn te zitten als dat wicht )
Make Spaargids " Great Again ! "
Een woordje uitleg van de professor zelf:
https://radio1.be/luister/select/de-wer ... ikasgassen
Conclusie: met twee voeten tegelijk in de clickbaitstr*nt getrapt.
Als de rechtse zelfredzame hier aanwezig effectief hun eigen beslissingen nemen aan de hand van clickbaittitels dan ga ik op den duur nog begrip opbrengen voor hun voortdurende pogingen tot persoonlijke aanvallen.
De frustraties moeten enorm zijn bij hen.
Voor mijzelf maakt het weinig uit, ik neem mijn eigen beslissingen. Op 4 november komt fluvius de gasmeter uit dienst nemen (dat kost 10,70€). Ik verwarm nu toch al een hele tijd mijn woning met een simpele airco. Dankzij beslissingen die ik 20 jaar geleden genomen heb op gebied van isolatie. Die toen ook werden weggezet als belachelijk, onhaalbaar,...
En mijn eventuele volgende wagen wordt een ev zo simpel is het.
Als de rechtse zelfredzame hier aanwezig effectief hun eigen beslissingen nemen aan de hand van clickbaittitels dan ga ik op den duur nog begrip opbrengen voor hun voortdurende pogingen tot persoonlijke aanvallen.
De frustraties moeten enorm zijn bij hen.
Voor mijzelf maakt het weinig uit, ik neem mijn eigen beslissingen. Op 4 november komt fluvius de gasmeter uit dienst nemen (dat kost 10,70€). Ik verwarm nu toch al een hele tijd mijn woning met een simpele airco. Dankzij beslissingen die ik 20 jaar geleden genomen heb op gebied van isolatie. Die toen ook werden weggezet als belachelijk, onhaalbaar,...
En mijn eventuele volgende wagen wordt een ev zo simpel is het.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Rare conclusie van jou (zoals wel eens vaker bij jou gebeurt )Woz schreef: ↑17 oktober 2024, 18:26 Een woordje uitleg van de professor zelf:
De conclusie van de professor in het gesprek is: “de titel is niet fout maar heel slecht geframed” (na ca. 6min50sec).
Waarover gaat de framing?
Op het vlak van CO2-uitstoot scoort een warmtepomp beter dan een moderne gasboiler maar de globale milieu impact is momenteel niet beter dan bij een moderne gasboiler (omwille van de grondstoffen die gedolven moeten worden voor het fabricageproces van een warmtepomp).
In de toekomst zal dus werk moeten gemaakt worden van een milieuvriendelijkere productie van warmtepompen en/of van beter geïsoleerde woningen (zodat lichtere warmtepompen met minder grondstoffen kunnen geproduceerd worden). En voorlopig moeten we onze gasketel nog niet buiten smijten voor een warmtepomp
Dus is de conclusie dat warmtepompen (momenteel) niet milieuvriendelijker zijn dan gasboilers terecht
Geef toe dat het een waanzinnig slecht artikel is.
Ik heb medelijden met diegene die op basis van deze info (financiële) beslissingen neemt.
Waarom zetten ze er geen linkje bij naar de volledige studie?
En wat mijzelf betreft: tot nu toe zijn mijn conclusies en daaruit volgende beslissingen op gebied van energie best goed uitgedraaid.
Ik heb medelijden met diegene die op basis van deze info (financiële) beslissingen neemt.
En wat mijzelf betreft: tot nu toe zijn mijn conclusies en daaruit volgende beslissingen op gebied van energie best goed uitgedraaid.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Die van mij ook …Woz schreef: ↑17 oktober 2024, 19:42 Geef toe dat het een waanzinnig slecht artikel is.
Dat is heel goed.
Dan kunnen de zelfbenoemde rechtse zelfredzamen stoppen met hun pogingen om de schuld op een ander te steken.
Dan kunnen de zelfbenoemde rechtse zelfredzamen stoppen met hun pogingen om de schuld op een ander te steken.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zal het doorgeven als ik er eentje tegenkom
Zijn het niet juist de linkse progressievelingen die altijd de schuld op een ander steken? Voor de opwarming van de aarde, de stijging van de zeespiegel, het vernietigen van de planeet, het slechte weer (of het te goede weer?), de armoede in de wereld enz …
Ze zitten niet ver, gewoon een beetje naar boven scrollen.
Zeg er ook even bij dat het in een maatschappelijk debat redelijk zinloos is om pogingen te doen om individuen persoonlijk aan te vallen.
Zeg er ook even bij dat het in een maatschappelijk debat redelijk zinloos is om pogingen te doen om individuen persoonlijk aan te vallen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Als je weet wie het zijn en waar je ze kan vinden dan kan je het ook zelf doen
Was dit een “maatschappelijk debat”? Voor mij was het gewoon een kritisch artikel dat inhoudelijk ingaat tegen wat de groene jongens door onze strot proberen te rammen.
Ik heb gezegd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is moeilijk discussiëren met mensen die het verschil niet kennen (of niet willen maken) tussen klimaatimpact (lees: CO2-uitstoot) en milieu-impact.
Gelukkig maakt het VEA (Vlaams Energie Agentschap) dat verschil wel ...
https://www.vlaanderen.be/veka/reactie- ... 17-10-2024
Gelukkig maakt het VEA (Vlaams Energie Agentschap) dat verschil wel ...
https://www.vlaanderen.be/veka/reactie- ... 17-10-2024
Ik weet niet wie je bedoelt met die 'mensen'.
Het VEKA (niet VEA) maakt inderdaad dat verschil wel, en concludeert: "Het VEKA merkt op dat in de studie gerekend wordt met een koelmiddel met een hoog aardopwarmingspotentieel, dat in de komende jaren zelfs niet meer zal mogen worden gebruikt in nieuwe residentiële warmtepompen. Vele warmtepompen van de nieuwe generatie gebruiken nu al minder milieuschadelijke koelmiddelen. Het is dan ook spijtig dat deze niet gebruikt zijn in de studie. Zo zou een meer representatieve afweging mogelijk zijn geweest. Ook wordt er in levenscyclusanalyses van warmtepompen vaak terug gegrepen naar oude data. De milieu-impact van warmtepompen dient zeer grondig en op basis van recente cijfers te gebeuren."
Ook de mensen die aan het woord komen in het artikel in De Standaard waarvan ik eerder de link gaf maken dat verschil, en geven dus gelijkaardige kritiek op dat doctoraatswerk van de UGent (of beter: op wat daarover in de kranten was verschenen; ik vind het eigenlijke werk voorlopig niet online...).
Dus als jij (triomfantelijk) post: "Warmtepompen over de ganse levensduur NIET milieuvriendelijker dan gasketel", dan is dat maar de helft van het verhaal en klopt dat enkel voor het verleden. Vanaf heel binnenkort zal door technologische evolutie en nieuwe regelgeving (vanaf 2025 in de EU) de balans snel kantelen ten voordele van de warmtpomp. Goed nieuws toch?
Het VEKA (niet VEA) maakt inderdaad dat verschil wel, en concludeert: "Het VEKA merkt op dat in de studie gerekend wordt met een koelmiddel met een hoog aardopwarmingspotentieel, dat in de komende jaren zelfs niet meer zal mogen worden gebruikt in nieuwe residentiële warmtepompen. Vele warmtepompen van de nieuwe generatie gebruiken nu al minder milieuschadelijke koelmiddelen. Het is dan ook spijtig dat deze niet gebruikt zijn in de studie. Zo zou een meer representatieve afweging mogelijk zijn geweest. Ook wordt er in levenscyclusanalyses van warmtepompen vaak terug gegrepen naar oude data. De milieu-impact van warmtepompen dient zeer grondig en op basis van recente cijfers te gebeuren."
Ook de mensen die aan het woord komen in het artikel in De Standaard waarvan ik eerder de link gaf maken dat verschil, en geven dus gelijkaardige kritiek op dat doctoraatswerk van de UGent (of beter: op wat daarover in de kranten was verschenen; ik vind het eigenlijke werk voorlopig niet online...).
Dus als jij (triomfantelijk) post: "Warmtepompen over de ganse levensduur NIET milieuvriendelijker dan gasketel", dan is dat maar de helft van het verhaal en klopt dat enkel voor het verleden. Vanaf heel binnenkort zal door technologische evolutie en nieuwe regelgeving (vanaf 2025 in de EU) de balans snel kantelen ten voordele van de warmtpomp. Goed nieuws toch?