Zonnepanelen
Re: Zonnepanelen
Volgens google Lens foto uit artikel met als datum: 26/10/2015.
Ik moet hier heel zeker niet China niet gaan verdedigen. Er loopt daar heel erg veel verkeerd.
Maar tegelijk komt bijna al ons gerief uit China omdat het momenteel de goedkoopste optie is.
Ergens moet je dat ook in rekening brengen.
Ik moet hier heel zeker niet China niet gaan verdedigen. Er loopt daar heel erg veel verkeerd.
Maar tegelijk komt bijna al ons gerief uit China omdat het momenteel de goedkoopste optie is.
Ergens moet je dat ook in rekening brengen.
Beter niet in China kopen zou beter zijn. Maar dat strookt waarschijnlijk niet met het persoonlijk belang.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Waarom moeten wij dat in rekening brengen? Dat is toch hun beslissing om alles zo goedkoop mogelijk te produceren en met gebruik van veel vervuilende steenkoolcentrales? Of ben je al vergeten dat meer dan 60% van hun energie via steenkoolcentrales wordt geproduceerd?
China - energiebron voor elektriciteitsproductie
China - energiebron voor elektriciteitsproductie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dat is een foto van 10 jaar geleden ofzo? In 2019 en 2024 ben ik in Beijing geweest en de lucht was helderder dan hier . Het is ongelooflijk hoe snel ze daar de ommekeer hebben ingezet. In 2019 waren nagenoeg alle bussen, scooters en bromfietsen 100% elektrisch. In 2024 is het gat met ons alleen nog maar groter geworden.VincentVega schreef: ↑1 juli 2024, 20:03
Jij geeft de cijfers per capita. Je “beloont” dus Indië en China voor hun ongebreidelde bevolkingstoename (beide landen hebben meer dan 1 miljard inwoners). Het milieu rekent helaas voor jou niet per capita. Nog een foto van Beijing om dat te bewijzen (het is daytime en niet nacht )
IMG_1378.jpeg
Nogmaals over zonnepanelen met stekker in hln:
https://www.hln.be/geld/stekker-zonnepa ... ~a6934cf2/
Ook als je weet wat je doet, het mag (nog) niet in België!
Toch, enkel een oplossing voor klein appartement (met balkon) of andere gelijkaardige situaties.
https://www.hln.be/geld/stekker-zonnepa ... ~a6934cf2/
Ook als je weet wat je doet, het mag (nog) niet in België!
Toch, enkel een oplossing voor klein appartement (met balkon) of andere gelijkaardige situaties.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Tja, vervelende situatie vind ik. De FOD economie zou hier best snel een duidelijk standpunt innemen.
Als je brand hebt in je woning én áls de verzekering kan aantonen dat de oorzaak van de brand komt door het gebruik van dergelijke panelen. Dan wordt de schade niet via de verzekering vergoedt.
Kleine kansen, mogelijk grote gevolgen.
Als dergelijke panelen met vele duizenden geplaatst beginnen worden dan wordt de kans dat er eens iets voorvalt wel steeds groter.
En dat komt dan heel zeker heel snel op hln, waarschijnlijk met als titel: ’stekkerpanelen levensgevaarlijk?'
Als je brand hebt in je woning én áls de verzekering kan aantonen dat de oorzaak van de brand komt door het gebruik van dergelijke panelen. Dan wordt de schade niet via de verzekering vergoedt.
Kleine kansen, mogelijk grote gevolgen.
Als dergelijke panelen met vele duizenden geplaatst beginnen worden dan wordt de kans dat er eens iets voorvalt wel steeds groter.
En dat komt dan heel zeker heel snel op hln, waarschijnlijk met als titel: ’stekkerpanelen levensgevaarlijk?'
Extra werk voor elektriciens, even komen nakijken of het kan en op welke kring. Die zullen dan misschien voorstellen om (soms onnodige) aanpassingen te doen, vrees ik. Hoe dan ook, het mag momenteel niet in België... en ik zie de komende regering er zeker geen prioriteit van maken want die kiest vollop voor kernenergie, toch?
Doe eventueel al het andere: isoleren, wp(boiler) plaatsen...
Doe eventueel al het andere: isoleren, wp(boiler) plaatsen...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Elektricien is nu al 1 van de grootste knelpuntberoepen, die zullen daarvoor niet afkomen.
Ik zou al content zijn als de fod economie een duidelijke boodschap heeft op radio&televisie: lees de handleiding, volg de veiligheidsvoorschriften.
Iedereen mag en kan een stekker in het stopcontact steken. Maar je bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet.
Ik zou al content zijn als de fod economie een duidelijke boodschap heeft op radio&televisie: lees de handleiding, volg de veiligheidsvoorschriften.
Iedereen mag en kan een stekker in het stopcontact steken. Maar je bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Toch typisch dit apenland, het is verboden maar wordt gewoon verkocht in de plaatselijke doe-het-zelf-zaak ...Bol.com is een andere zaak daar dit een Nederlands bedrijf is en het daar niet verboden is.
Make Spaargids " Great Again ! "
Als je geen situatieschema en eendraadschema hebt van je elektrische installatie zou je dit tegelijk kunnen doen. Je bent dan deels inorde met de wet (keuring ook verplicht) tenzij de staat van de uitrusting slecht zou zijn natuurlijk. 15 euro per kring heb ik al gezien.Woz schreef: ↑11 juli 2024, 17:37 Elektricien is nu al 1 van de grootste knelpuntberoepen, die zullen daarvoor niet afkomen.
Zoek naar een kring met stopcontacten en verander die automaat van 20A in een automaat van 16A, die kring kan dan circa 900W extra aan van (2) zonnepanelen. Beter is natuurlijk altijd met een aparte kring te werken maar dan zijn het niet echt nog stekker zonnepanelen. Bijkomend probleem is de aard van de stroom die je injecteert, is dat een mooie sinus of eerder een Chinese blokgolf?!
Ik ben geen voorstander van stekker zp, beter een volledige installatie van minstens 6 a 8 zp en het zal waarschijnlijk in verhouding ook goedkoper zijn.
Soms hebben mensen die keuze niet.
Ik ben er geen echte voorstander van maar in duitsland zijn ze blijkbaar weg van balkon zonnepanelen. Geef mij maar een installatie met een paneel of 12...
Het zou dan weldra toch ook in België mogen, stekkerpanelen. Ik ben er geen grote voorstander van maar voor sommigen is het de enige mogelijkheid.
https://m.youtube.com/watch?v=QwBc9vhm8UM
https://m.youtube.com/watch?v=QwBc9vhm8UM
Mooi! Dan kan ik mss nog eens een legaal projectje in elkaar knutselen: mobiel panelenparkje met bijpassende batterij. Al vrees ik dat de regulitis weer een stok in de wielen gaat steken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hey,
Nu de digitale meter er vanaf 2025 aankomt voor diegene met zonnepanelen en een terugdraaiende teller...
Iemand zicht op de prijsevolutie van thuisbatterijen? Nog altijd te duur en quasi niet rendabel?
Mvg
Nu de digitale meter er vanaf 2025 aankomt voor diegene met zonnepanelen en een terugdraaiende teller...
Iemand zicht op de prijsevolutie van thuisbatterijen? Nog altijd te duur en quasi niet rendabel?
Mvg