Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
Nog 15 dagen tot de verkiezingen. 8 jaar geleden zag het er zo uit:
En we weten allemaal hoe het toen is afgelopen
Op de goksite Polymarket ziet het er momenteel zo uit:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
91 /9 ? Is dat een droom van jou die je zelf afgedrukt hebt op de dromenprinter ?CarpeNoctem schreef: ↑21 oktober 2024, 20:45 Nog 15 dagen tot de verkiezingen. 8 jaar geleden zag het er zo uit:
Het is natuurlijk te hopen dat de brave law obiding ex president het haalt zodat slechte vakbonden de werknemers wat minder kunnen beschermen tegen de brave multinational die zijn personeel altijd al perfect behandelde.
En zodat de zakken kunnen gevuld worden van wie hij ze graag vult.. bv. brave ondernemer mr. Elon.
En ook te hopen dat hij dan nog wat brave law obiding citizens die toch gestraft zijn voor criminele feiten nog ooit gauw gratie kan verlenen omdat ze in het juiste spaarpotje geld hebben gestopt (de campagne van... you know).
We willen allemaal toch een betere wereld, is het niet ?
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Heb je niet juist bewezen dat de peilingen er in de USA soms volledig naast zitten?CarpeNoctem schreef: ↑21 oktober 2024, 20:45 Nog 15 dagen tot de verkiezingen. 8 jaar geleden zag het er zo uit:
Als volgens de huidige peilingen Trump het meeste kans maakt, dan zou dus Kamala Harris wel eens president kunnen worden …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het blijft me verbazen hoe slecht ingelicht mensen zijn die hun info enkel uit de MSM halen.
Hier vind je het terug. Zoals je in de infografiek kan zien was het rond 25 oktober zelfs even 93/7.
Het was trouwens niet enkel de NYT die er zo ver naast zat, zowat de hele legacy media was met verstomming geslagen na de verkiezingen.
Hier een compilatie van celebrities die de grondstroom in de VS vanuit hun Hollywood mansion maar niet konden vatten.
Vooral de gezichten op de juiste voorspelling van Ann Coulter spreken boekdelen ( rond de 1' mark).
Ik dacht eerder in de richting van dat de door de media verguisde kandidaat meestal beter scoort bij het volk dan de ivoren toren-bewoners verwachtenVincentVega schreef: ↑22 oktober 2024, 06:55Heb je niet juist bewezen dat de peilingen er in de USA soms volledig naast zitten?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Die MSM is vermoedelijk niet over jezelf... ik ken MSM alleen als iets wat je aan voeding toevoegt.CarpeNoctem schreef: ↑22 oktober 2024, 09:23Het blijft me verbazen hoe slecht ingelicht mensen zijn die hun info enkel uit de MSM halen.
Mijn herinnering zegt dat het "toen" zowat half half was en geen 91 - 9.
Ik kan daar uiteraard geen print van maken. Ik heb geen dromenprinter meer.
Ik zal heel andere bronnen gelezen hebben die redelijk accuraat waren ook nog..
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, echt? Het lijkt me dat je weer met spek aan 't schieten bent? Maar kom, omdat jij het bent: MSM
Wat prentjes voor je:
Er valt gelukkig iets aan te doen. Heimlich to the rescue:
Kan je ook eens wat voorbeelden geven van niet-msm-media waar jij je betrouwbare informatie vandaan haalt?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb hier al meerdere keren reclame gemaakt voor Twitter (X). Daar kun je een caleidoscoop van meningen waarnemen. En je krijgt nieuwsfeiten vele malen sneller dan op de MSM die het eerst nog naar het gewenste narratief moet kneden.
Betrouwbaar is natuurlijk een moeilijke. Iedereen slaat de bal wel eens mis. Maar in de MSM mag je blij zijn als er veertien dagen nadien een onooglijk klein rechtzettingetje te bespeuren valt op pagina elfendertig, terwijl je op Twitter bij fake news onmiddellijk een aantal posters ziet dit tegenspreken. Of beter nog de 'communty notes' die fake news veelal ontkrachten. Maar nieuws heeft nu eenmaal meerdere invalshoeken, en eenzelfde feit kan op verschillende manieren gebracht worden zonder daarom fake news te zijn.
Ik zou zeggen: probeer het maar. Na een tijdje zul je wel merken bij wie er betrouwbare info te rapen valt.
Uit een vorige post van mij:
Ik heb hier vroeger al gerefereerd naar de tijd in mijn jonge jaren toen elke krant nog zijn eigen signatuur had. Het Laatste Nieuws was toen een respectabele liberale krant, De Standaard was van christen-democratische Vlaamsgezinde strekking. De Morgen -toen al- van de sossen. Toen kon je van een nieuwsfeit verschillende versies lezen, de waarheid lag meestal ergens in het midden. Dat was een verademing met de huidige media. Toen kon je door het lezen van een artikel weten uit welke krant het afkomstig was. Nu: Eén pot (links) nat.
Wel één constante: de BRT was toen ook al een rood bastion
Ik vind het heel spijtig dat in de huidige tijden er nog steeds mensen zijn die hun nieuwsgaring enkel halen uit de gesubsidieerde pers. Wat een verschraling!
Het internet is een machtige uitvinding. Alle informatie is slechts een paar muisklikken verwijderd.
En één van mijn stokpaardjes: de staatstelevisie. Schaf dat toch onmiddellijk af. Treurbuisprogramma's maken is geenszins een kerntaak van de overheid. En stop ook met de geschreven pers te subsidiëren, en laat een vrije pers floreren.
De MSM stonden ook op de eerste rij om de frontman van Rammstein op hun voorpagina's te beschuldigen van allerlei perverstiteiten terwijl een mens met gezond verstand bij de beelden van de zogenaamde slachtoffers al onmiddellijk zag wel vlees men in de kuip had.
Toen het parket in Berlijn de zaak seponeerde wegens geen bewijzen kwam dat niet in de MSM of misschien ergens op de voorlaatste pagina in kleine lettertjes.
@Carpe. Ze hebben nog vergeten om Humo erbij te zetten.
Toen het parket in Berlijn de zaak seponeerde wegens geen bewijzen kwam dat niet in de MSM of misschien ergens op de voorlaatste pagina in kleine lettertjes.
@Carpe. Ze hebben nog vergeten om Humo erbij te zetten.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Geen slecht voorbeeld. Humo zit natuurlijk ook op Twitter. Ze posten daar een interview met een wicht dat natuurlijk goed beseft dat afgunst altijd goed scoort bij het Humo-publiek. Clickbaittitel:
Je leert veel meer uit de reacties erop dan uit het artikel.
En nog ééntje om het af te leren. HLN heeft ontdekt dat Trump niet echt bij McDonalds werkt
Hilariteit bij Vlamingen in de VS.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
The Dor Brothers hebben nog een AI-filmpje op de mensheid losgelaten. Voor de liefhebbers:CarpeNoctem schreef: ↑11 oktober 2024, 17:32 Lies wide shut
Voor de filmliefhebbers, een AI-filmpje met nogal wat protagonisten.
Sound on!
Wat Stanley Kubrick ervan zou gevonden hebben?
AI-filmpje
Trump zn economisch beleid zal terug meer inflatie veroorzaken
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Nog meer dan Biden en Harris hebben gedaan !?
Make Spaargids " Great Again ! "
Met Trump aan het stuur is er opnieuw een schurk die enkel de veroordelingen wist te vermijden door zelf alles naar zijn hand te zetten en door zijn immuniteit tijdens het presidentschap.
Meer schurk dan Harris en Biden ? Ja, ik denk het wel.
Meer schurk dan Harris en Biden ? Ja, ik denk het wel.
https://www.hln.be/buitenland/elon-musk ... ~ab2e99a0/
https://edition.cnn.com/2024/10/25/poli ... index.html
Musk die zijn banden aan het onderhouden is met Poetin, gezien Musk zijn zakelijk instinct zal het vermoedelijk wel over meer gaan dan visvangst of judo....
Zouden er sancties worden uitgevaardigd tegen Musk als zou blijken dat Musk zaken aan het doen is met Poetin ?
En als dan Trump verkozen wordt zal Musk hoogstwaarschijnlijk over een ministerpost beschikken ook nog ...
https://edition.cnn.com/2024/10/25/poli ... index.html
Musk die zijn banden aan het onderhouden is met Poetin, gezien Musk zijn zakelijk instinct zal het vermoedelijk wel over meer gaan dan visvangst of judo....
Zouden er sancties worden uitgevaardigd tegen Musk als zou blijken dat Musk zaken aan het doen is met Poetin ?
En als dan Trump verkozen wordt zal Musk hoogstwaarschijnlijk over een ministerpost beschikken ook nog ...