S&P 500 INDEX
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: S&P 500 INDEX
Elke geopolitieke gebeurtenis heeft wel in meerdere of mindere mate een invloed op de koers. Ik had persoonlijk gedacht dat de periode augustus-september-oktober iets volatieler ging verlopen door de presidentsverkiezingen, maar da's dus niet echt het geval gebleken. Het verlagen van de rente heeft meer invloed gehad.
Je zou eventueel nog kunnen wachten tot na de verkiezingen, maar uiteindelijk is de regel altijd: "time in the market beats timing the market".
Je zou eventueel nog kunnen wachten tot na de verkiezingen, maar uiteindelijk is de regel altijd: "time in the market beats timing the market".
Geopolitieke gebeurtenissen hebben zeker een invoed. Doch ze hebben niet alleen een onvoorspelbaar katakter, ook de gevolgen op de beurs vallen niet met accuraatheid te orakelen.
Kereltje!
Het probleem met correcties is dat ze pas achteraf te herkennen zijn als correcties, en dan is het te laat om er gebruik van te maken. Als ze plaatsvinden kunnen ze ook (het begin van) een terechte daling zijn, niemand kan dat zeggen.CaesarDL schreef: ↑22 oktober 2024, 11:38 Ik wacht met nieuwe aankoop CSPX tot het wat lager staat.
Ik lees soms dat de mensen een correctie afwachten. Een correctie is dat iets dat enkel aan de beurs ligt en kan je dat zien aankomen?
Of heeft dat ook te maken met mogelijke gebeurtenissen zoals bvb Israel-Iran en de US verkiezingen of is dat iets anders?
Mensen die zeggen dat ze wachten op een correctie houden zichzelf voor de gek. Soms zal later blijken dat ze gelijk hadden, en soms niet, maar dat is met kop-of-munt ook zo.
Een filosofische vraag is: is er uberhaupt een verschil tussen een correctie en een daling....?
En kan het ingeschat worden welke uitslag gunstig is? Ik hoop persoonlijk dat Trump wint en niet dat marxistisch gedoe...maar heeft iemand zicht waarop de beurs best zal reageren?Pieter1985 schreef: ↑22 oktober 2024, 12:05 Je zou eventueel nog kunnen wachten tot na de verkiezingen, maar uiteindelijk is de regel altijd: "time in the market beats timing the market".
Ik heb me die vraag vaak al gesteld, het is niet zo eenvoudig...
Het beste op middelange termijn is als ze allebei worden neergeschoten en er een totaal nieuwe kandidaat wint
Maar dat zal wel niet gebeuren, ik denk op korte termijn is Harris beter, op lange termijn Trump...
Maar het is echt moeilijk, ze zijn beide niet zo goed voor beleggers, alhoewel trump op heel ultrakorte termijn wel goed kan zijn.
Het beste op middelange termijn is als ze allebei worden neergeschoten en er een totaal nieuwe kandidaat wint
Maar dat zal wel niet gebeuren, ik denk op korte termijn is Harris beter, op lange termijn Trump...
Maar het is echt moeilijk, ze zijn beide niet zo goed voor beleggers, alhoewel trump op heel ultrakorte termijn wel goed kan zijn.
Dat weet niemand, maar historisch gezien is het eerste beursjaar na een presidentsverkiezing erbarmelijk.
Buy bitcoin
This time will be different!
Harris marxistisch? Dat is grappig. Harris is vele malen rechtser dan wat wij in Europa gewoon zijn.CaesarDL schreef: ↑22 oktober 2024, 18:09En kan het ingeschat worden welke uitslag gunstig is? Ik hoop persoonlijk dat Trump wint en niet dat marxistisch gedoe...maar heeft iemand zicht waarop de beurs best zal reageren?Pieter1985 schreef: ↑22 oktober 2024, 12:05 Je zou eventueel nog kunnen wachten tot na de verkiezingen, maar uiteindelijk is de regel altijd: "time in the market beats timing the market".
Lol
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Uit welke dimensie kom jij vandaan ? Harris is linkser dan Mao, Trotski of Lenin samen !
En als dat nog niet erg genoeg is, voor haar is alles wat blank is de schuld van alles ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Dat is nu ook weer overdreven
Maar je moet je maar eens afvragen waarom normaal denkende amerikanen twijfelen tussen Harris en Trump, dat is niet omdat ze Trump zo een sympathieke mens vinden...
Inhoudelijk hebben de democraten een stevig probleem, en daarom focussen ze op de persoon ipv op inhoud, en Trump is daarin heel dankbaar, en niet meteen de persoon die zelf uitblinkt in inhoud ( hoewel de republikeinen inhoudelijk sterker zijn dan de democraten deze verkiezing)
Maar je moet je maar eens afvragen waarom normaal denkende amerikanen twijfelen tussen Harris en Trump, dat is niet omdat ze Trump zo een sympathieke mens vinden...
Inhoudelijk hebben de democraten een stevig probleem, en daarom focussen ze op de persoon ipv op inhoud, en Trump is daarin heel dankbaar, en niet meteen de persoon die zelf uitblinkt in inhoud ( hoewel de republikeinen inhoudelijk sterker zijn dan de democraten deze verkiezing)
Op uitzonderingen na is het in Amerika kiezen tussen rechts en nog rechtser (in vergelijking met Europa)
-
- Full Member
- Contacteer:
Op korte termijn gaat een overwinning van Trump waarschijnlijk wel goed zijn voor de Amerikaanse aandelen. Het is bijvoorbeeld geen toeval waarom Musk zo campagne voert voor Trump. Da's echt niet omdat hij het ideologisch helemaal eens is met hem, het is vooral om zijn eigen portefeuille een boost te geven.CaesarDL schreef: ↑22 oktober 2024, 18:09En kan het ingeschat worden welke uitslag gunstig is? Ik hoop persoonlijk dat Trump wint en niet dat marxistisch gedoe...maar heeft iemand zicht waarop de beurs best zal reageren?Pieter1985 schreef: ↑22 oktober 2024, 12:05 Je zou eventueel nog kunnen wachten tot na de verkiezingen, maar uiteindelijk is de regel altijd: "time in the market beats timing the market".
De vraag is alleen hoeveel bruggen Trump gaat opblazen en wat de gevolgen op langere termijn gaan zijn.
Over een paar miljoen meer of minder ligt Musk Niet meer wakker, het gaat hem over de overdreven regulering en bergen papierwerk en hoe lang je daarop moet wachten. Best eens zijn uiteenzettingen beluisteren.Pieter1985 schreef: ↑23 oktober 2024, 08:07
Op korte termijn gaat een overwinning van Trump waarschijnlijk wel goed zijn voor de Amerikaanse aandelen. Het is bijvoorbeeld geen toeval waarom Musk zo campagne voert voor Trump. Da's echt niet omdat hij het ideologisch helemaal eens is met hem, het is vooral om zijn eigen portefeuille een boost te geven.
De vraag is alleen hoeveel bruggen Trump gaat opblazen en wat de gevolgen op langere termijn gaan zijn.