Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
De belastingen stijgen om de eenvoudige reden dat ze kunnen stijgen want gemiddeld worden we steeds welvarender. Dus we geven ook steeds meer geld uit aan dingen die we belangrijk of gewoon leuk vinden.
Ik ben zelf nog nooit zo rijk geweest als nu op dit eigenste moment en ik heb ook nog nooit zoveel belastingen betaalt als nu. En de gemeente waar ik woon is ook nog nooit zo proper, groen, veilig, vol sociale activiteiten/festiviteiten geweest als vandaag.
What's the problem? Van mij mag het op die manier verder evolueren. Ik word zelf steeds meer welvarend en ik betaal steeds meer belastingen aan de samenleving die daardoor ook steeds beter wordt.
Ik ben zelf nog nooit zo rijk geweest als nu op dit eigenste moment en ik heb ook nog nooit zoveel belastingen betaalt als nu. En de gemeente waar ik woon is ook nog nooit zo proper, groen, veilig, vol sociale activiteiten/festiviteiten geweest als vandaag.
What's the problem? Van mij mag het op die manier verder evolueren. Ik word zelf steeds meer welvarend en ik betaal steeds meer belastingen aan de samenleving die daardoor ook steeds beter wordt.
Volledig akkoord met Woz !
Die vlieger gaat niet voor iedereen op natuurlijk. Situatie hier:
- vermogen blijft stabiel. Overschrijden we een drempel dan wordt een som weggeschonken.
- heb ooit veeeeel meer belastingen betaald. 4000 euro wegenbelasting betaal ik niet meer in deze tijden.
- proper is de gemeente zeker niet. Vroeger veegde ieder voor zij eigen deur. Nu moet ik dagelijks troep en PMD oprapen. Sluikstorten is ook een echte rage geworden.
- ik voel me niet veiliger of onveiliger dan vroeger. Maar vroeger kon ik een vrachtwagen met materiaal open laten staan in Molenbeek. Dat doe je heden ten dage niet meer. Verbale agressie op fiets, in de wagen, ... is ook een sign of the times.
- aan sociale activiteiten/festiviteiten geen gebrek natuurlijk. Vooral in de zomerperiode hoor je bijna elke avond wel ergens muziek in de verte. 40 jaar geleden waren die gelegenheden op 1 hand te tellen en ging het er volkser aan toe.
Breng mij maar terug naar de jaren '70 en '80.![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
- vermogen blijft stabiel. Overschrijden we een drempel dan wordt een som weggeschonken.
- heb ooit veeeeel meer belastingen betaald. 4000 euro wegenbelasting betaal ik niet meer in deze tijden.
- proper is de gemeente zeker niet. Vroeger veegde ieder voor zij eigen deur. Nu moet ik dagelijks troep en PMD oprapen. Sluikstorten is ook een echte rage geworden.
- ik voel me niet veiliger of onveiliger dan vroeger. Maar vroeger kon ik een vrachtwagen met materiaal open laten staan in Molenbeek. Dat doe je heden ten dage niet meer. Verbale agressie op fiets, in de wagen, ... is ook een sign of the times.
- aan sociale activiteiten/festiviteiten geen gebrek natuurlijk. Vooral in de zomerperiode hoor je bijna elke avond wel ergens muziek in de verte. 40 jaar geleden waren die gelegenheden op 1 hand te tellen en ging het er volkser aan toe.
Breng mij maar terug naar de jaren '70 en '80.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Stijgende welvaart is toch net de bedoeling? Waarom zouden we dit maximaal willen afremmen? Men moet mensen net verantwoordelijk maken voor hun eigen welvaart, en hen de mogelijkheid (zoniet de aanmoediging en de verantwoordelijkheid) bieden om welvaart op te bouwen.
Ik heb gezegd.
Ofschoon ik ten opzichte van vroeger vele malen meer belasting betaal voor huisvuil, ligt de straat vol met zwerfvuil. Samen met de buren zijn we (via MooiMakers) zelf begonnen met het regelmatig opruimen van het zwervuil. We betalen dus meer belasting EN we moeten de vuilnis zelf opruimen. We verliezen twee keren.
Laatst gewijzigd door Rhijnvis op 23 oktober 2024, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb gezegd.
What's the problem? Dat tegenover die proper, groen, veilig, vol sociale activiteiten/festiviteiten en allerlei andere bepampering een steeds verder uit de hand lopende overheidsschuld staat, zowel lokale, Vlaamse als federale schulden. Je betaalt met andere woorden nog veel te weinig belastingen of de staat spendeert veel te veel aan proper, groen, veilig, vol sociale activiteiten/festiviteiten en allerlei andere bepampering.Woz schreef: ↑23 oktober 2024, 10:47 De belastingen stijgen om de eenvoudige reden dat ze kunnen stijgen want gemiddeld worden we steeds welvarender. Dus we geven ook steeds meer geld uit aan dingen die we belangrijk of gewoon leuk vinden.
What's the problem?
Idem hier. In de jaren 70 en 80 zorgden mensen tenminste voor hun kinderen en kregen ze een opvoeding. Nu worden ze opgevoed door TikTok en instagram.pukkie007 schreef: ↑23 oktober 2024, 11:14 Die vlieger gaat niet voor iedereen op natuurlijk. Situatie hier:
Breng mij maar terug naar de jaren '70 en '80.![]()
Betreffende het zwerfvuil. Toen het in strand in Oostende na een warme zomerdag plots veranderd was in een containerpark zei een lid van Groen dat het de schuld was van eb en vloed
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Inderdaad elke beleidsvorm in dit land steekt zich maar massaler in de schulden ...vortex schreef: ↑23 oktober 2024, 11:46What's the problem? Dat tegenover die proper, groen, veilig, vol sociale activiteiten/festiviteiten en allerlei andere bepampering een steeds verder uit de hand lopende overheidsschuld staat, zowel lokale, Vlaamse als federale schulden. Je betaalt met andere woorden nog veel te weinig belastingen of de staat spendeert veel te veel aan proper, groen, veilig, vol sociale activiteiten/festiviteiten en allerlei andere bepampering.Woz schreef: ↑23 oktober 2024, 10:47 De belastingen stijgen om de eenvoudige reden dat ze kunnen stijgen want gemiddeld worden we steeds welvarender. Dus we geven ook steeds meer geld uit aan dingen die we belangrijk of gewoon leuk vinden.
What's the problem?
Sommige snappen nog altijd niet dat Sint-Niklaas zijn geschenkjes niet gratis uit de winkel mag meenemen, iemand moet altijd de prijs betalen.
Dat is de reden dat "sommige" hun nu nog rijk voelen; omdat men alle kosten gewoon op de hoop van de overheidsschuld gooit; als we die gaan moeten betalen zoals in Griekenland zullen we nog zien hoeveel hypocrieten dat hier zullen herhalen, dat we nog nooit zo welvarend waren ...
Wake ( of Woke ) up and smell the coffee !
Make Spaargids " Great Again ! "
Dat de schuldgraad moet opgevolgd worden en bijgestuurd is zeker een valabel argument.
Maar een samenleving verengen tot zijn schuldgraad is ook wel een trieste keuze.
Maar een samenleving verengen tot zijn schuldgraad is ook wel een trieste keuze.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
En wat doe je zelf ?? Omdat je zelf nog zo rijk was al nu en er meer groen bij jou in de buurt is en wat buurtfeestjes denk je dat heel onze samenleving nog nooit zo welvarend was al nu ?? Je zou beter de werkelijke armoedecijfers eens checken, die stijgen jaar na jaar nog sterker als onze staatsschuld !
Mijn conclusie: als zowel de armoedecijfers sterk stijgen en de staatsschuld zwaar stijgt = NIET welvarend
Ik ben ook nog nooit zo rijk geweest al nu, maar ik ben niet blind voor de miserie rond mij en nog minder voor de tsunami van verarming die ons nog te wachten staat door het totaal instorten van onze economie wat zal gepaard gaan met een nog groter banenverlies dan nu al bezig is en dan de aanhoudende golf van nieuwe belastingen die zullen komen om de schulden en de bijkomende kosten te lijf te gaan.
Maar droom maar verder, we zijn goed bezig ...
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
De belastingen verminderen zal geen positieve invloed hebben op de armoedecijfers.
Ook het rechts verhaaltje van 'gratis bestaat niet' heeft geen positieve invloed op de armoedecijfers.
Het enige wat wel helpt is herverdeling en dat begint met progressieve belastingen. Hoe meer je hebt hoe meer belastingen je betaalt en je zou daar verdomme trots op moeten zijn ook!
Ook het rechts verhaaltje van 'gratis bestaat niet' heeft geen positieve invloed op de armoedecijfers.
Het enige wat wel helpt is herverdeling en dat begint met progressieve belastingen. Hoe meer je hebt hoe meer belastingen je betaalt en je zou daar verdomme trots op moeten zijn ook!
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Het linkse riedeltje van gratis openbaar vervoer enz … is al lang ontkracht (of dacht je nu echt dat de voertuigen gratis zijn en dat de chauffeurs voor niks rijden)?Woz schreef: ↑23 oktober 2024, 19:36 De belastingen verminderen zal geen positieve invloed hebben op de armoedecijfers.
En blijkbaar herverdelen we nog niet genoeg en betalen we nog niet genoeg belastingen. Nochtans staan we binnen de OESO op nummer 1 inzake belastingdruk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Het idee dat belastingverlagingen geen invloed hebben op armoede is een misvatting. Lagere belastingen kunnen juist leiden tot meer economische groei, omdat individuen en bedrijven meer middelen overhouden om te investeren, te consumeren en banen te creëren. Dit zorgt voor een bredere welvaart en meer kansen voor mensen om uit armoede te ontsnappen.Woz schreef: ↑23 oktober 2024, 19:36 De belastingen verminderen zal geen positieve invloed hebben op de armoedecijfers.
Hoewel herverdeling op het eerste gezicht een oplossing voor armoede lijkt, richt het zich niet op de onderliggende oorzaken van armoede, zoals gebrek aan opleiding, vaardigheden of economische kansen. Louter herverdelingsbeleid creëert afhankelijkheid van sociale uitkeringen zonder dat het de armoedecyclus doorbreekt. In plaats van een duurzame oplossing te bieden, houdt het mensen vast in een systeem waarin ze afhankelijk blijven van overheidssteun.
Armoedebestrijding zou zich moeten richten op het creëren van kansen en het vergroten van economische mobiliteit, in plaats van louter geld te herverdelen. Dit kan beter bereikt worden door onderwijs en training te verbeteren, en door barrières voor ondernemerschap en innovatie te verlagen. Mensen in staat stellen om voor zichzelf te zorgen, creëert op lange termijn meer economische zelfstandigheid dan afhankelijkheid van herverdeling.
Het argument "gratis bestaat niet" is juist relevant in discussies over armoedebestrijding. Elke vorm van sociale herverdeling moet ergens door gefinancierd worden, meestal door belastingen. Door te doen alsof "gratis" gezondheidszorg, onderwijs of uitkeringen geen prijs heeft, negeren we de economische realiteit dat overheden afhankelijk zijn van belastinginkomsten. Deze inkomsten worden gegenereerd door mensen die werken en investeren, en als we te zwaar belasten, kunnen we die inkomstenbron in gevaar brengen.
Het creëren van een afhankelijkheid van gratis overheidsdiensten kan de motivatie van individuen ondermijnen om zelf oplossingen te vinden of bij te dragen aan de economie. Dit leidt tot een vicieuze cirkel waarin meer mensen afhankelijk worden van staatssteun, wat de belastingdruk op werkenden en investeerders verder verhoogt.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Inderdaad, torenhoge belastingen en tegelijkertijd een gigantische staatsschuld en hoge armoedecijfers !VincentVega schreef: ↑23 oktober 2024, 20:24Het linkse riedeltje van gratis openbaar vervoer enz … is al lang ontkracht (of dacht je nu echt dat de voertuigen gratis zijn en dat de chauffeurs voor niks rijden)?Woz schreef: ↑23 oktober 2024, 19:36 De belastingen verminderen zal geen positieve invloed hebben op de armoedecijfers.
En blijkbaar herverdelen we nog niet genoeg en betalen we nog niet genoeg belastingen. Nochtans staan we binnen de OESO op nummer 1 inzake belastingdruk.
IMG_1365.jpeg
We zullen hier dan maar verdomme trots op zijn dat we op elk gebied zo slecht scoren ...
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)