spaarrekening vs. termijnrekening
TIP
spaarrekening vs. termijnrekening
Spaarrekening vs termijnrekening
De netto rentevoeten van termijnrekeningen zijn onlangs gedaald tot onder die van spaarrekeningen (basisrente + getrouwheidspremie).
Wat vindt u van de voortzetting van deze trend?
Is het de moeite waard om over te stappen van een termijnrekening die bijna afloopt naar een spaarrekening?
Wat gebeurt er na de regeringsformatie op het gebied van fiscaliteit?
Onder druk van de europese commissie, snelle verdwijning van de vrijstelling van €1020 en het voorkeurstarief van 15%, waardoor spaarrekeningen minder aantrekkelijk zouden worden dan termijnrekeningen?
Verdwijning van de getrouwheidspremie, en hoe zou dat gebeuren voor lopenden getrouwheidspremies?
Graag uw mening.
De netto rentevoeten van termijnrekeningen zijn onlangs gedaald tot onder die van spaarrekeningen (basisrente + getrouwheidspremie).
Is het de moeite waard om over te stappen van een termijnrekening die bijna afloopt naar een spaarrekening?
Onder druk van de europese commissie, snelle verdwijning van de vrijstelling van €1020 en het voorkeurstarief van 15%, waardoor spaarrekeningen minder aantrekkelijk zouden worden dan termijnrekeningen?
Verdwijning van de getrouwheidspremie, en hoe zou dat gebeuren voor lopenden getrouwheidspremies?
Graag uw mening.
Re: spaarrekening vs. termijnrekening
Je kunt niet even uitstappen uit een termijnrekening.bc148 schreef: ↑24 oktober 2024, 16:48 Spaarrekening vs termijnrekening
Graag uw mening.
Voor je andere vragen heb je een kristallen bol met garantiecertificaat nodig.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat is nu meer interessant: spaarrekening of termijnrekening?
Nu dat de netto rentevoeten van termijnrekeningen kleiner zijn dan die van spaarrekeningen (basisrente met getrouwheidspremie), zal deze trend zich voortzetten? wat denken jullie?
Is het meer interessant om over te stappen van een termijnrekening die afloopt naar een spaarrekening?
Wat met de fiscaliteit na de regeringsformatie ?
Verdwijning van de vrijstelling van €1020 en het voorkeurstarief van 15%?
Verdwijning van de getrouwheidspremie, en wat lopende getrouwheidspremies?
Dank op voorbaat voor uw mening
Is het meer interessant om over te stappen van een termijnrekening die afloopt naar een spaarrekening?
Wat met de fiscaliteit na de regeringsformatie ?
Verdwijning van de vrijstelling van €1020 en het voorkeurstarief van 15%?
Verdwijning van de getrouwheidspremie, en wat lopende getrouwheidspremies?
Dank op voorbaat voor uw mening
Re: Wat is nu meer interessant: spaarrekening of termijnrekening?
Sorry … mijn glazen bol is momenteel defect.
De bank is niet verplicht een termijnrekening terug te kopen op vraag van de klant. Zelfs als ze dat doet, rekent ze kosten aan. Een termijnrekening die bijna afloopt hou je dus beter bij.
Bij een verdwijning van de getrouwheidspremie zullen ze lopende getrouwheidspremies nog uitbetalen en laten uitdoven. Je zult er enkel geen nieuwe meer kunnen starten.
Bij een verdwijning van de getrouwheidspremie zullen ze lopende getrouwheidspremies nog uitbetalen en laten uitdoven. Je zult er enkel geen nieuwe meer kunnen starten.
Ik heb me vergist: ik ga natuurlijk wachten tot mijn termijnrekening volgende week afloopt, maar dan weet ik niet wat ik moet doen: een termijn verlengen voor 6 maanden of een jaar of een spaarrekening waarvan ik weet dat ik een jaar lang geen geld nodig heb en dat ik dus profiteer van de getrouwheidspremie.Yaris schreef: ↑24 oktober 2024, 20:12 De bank is niet verplicht een termijnrekening terug te kopen op vraag van de klant. Zelfs als ze dat doet, rekent ze kosten aan. Een termijnrekening die bijna afloopt hou je dus beter bij.
Je kunt toch gewoon een beetje rekenen neem ik aan? Dan kun je makkelijk zelf uitrekenen wat het beste is en bij welke bank.bc148 schreef: ↑24 oktober 2024, 20:42Ik heb me vergist: ik ga natuurlijk wachten tot mijn termijnrekening volgende week afloopt, maar dan weet ik niet wat ik moet doen: een termijn verlengen voor 6 maanden of een jaar of een spaarrekening waarvan ik weet dat ik een jaar lang geen geld nodig heb en dat ik dus profiteer van de getrouwheidspremie.Yaris schreef: ↑24 oktober 2024, 20:12 De bank is niet verplicht een termijnrekening terug te kopen op vraag van de klant. Zelfs als ze dat doet, rekent ze kosten aan. Een termijnrekening die bijna afloopt hou je dus beter bij.
Re: Wat is nu meer interessant: spaarrekening of termijnrekening?
Voor 5000€ kom ik wel graag een poging doen om uw glazen bol te fixen.
Dit is een inspanningsverbintenis van 1 werkdag, geen resultaatsverbintenis
---
Ontopic dan: Je kan er vergif om innemen dat rente op spaarrekeningen ook zal dalen. Op middellange termijn zou termijnrekening terug meer moeten opbrengen dan spaarrekening. Dus: ja, tijdelijk voor 1 jaartje zou het kunnen dat je best spaarrekening gebruikt. Maar ook nee: dat zal niet zo blijven.
Al de rest: regering,.... is 100% speculatie voor het moment en dus glazen bol materiaal
Dit is een inspanningsverbintenis van 1 werkdag, geen resultaatsverbintenis
---
Ontopic dan: Je kan er vergif om innemen dat rente op spaarrekeningen ook zal dalen. Op middellange termijn zou termijnrekening terug meer moeten opbrengen dan spaarrekening. Dus: ja, tijdelijk voor 1 jaartje zou het kunnen dat je best spaarrekening gebruikt. Maar ook nee: dat zal niet zo blijven.
Al de rest: regering,.... is 100% speculatie voor het moment en dus glazen bol materiaal
Yaris, ik ben het volkomen met u eens.
+1
Zelf heb ik alles even on hold gezet i.v.m. met de US verkiezingen en de waarschijnlijk komende aanval van Israël op Iran.
Alleen mijn diverse 0% rente obligaties (maart, april, mei) met een netto opbrengst boven de 3% laat ik rustig doorlopen.
Op goud heb ik ook mijn (grote) winst gepakt.
Of juist niet, en zoals steeds, spreiden en een deel vastklikken voor verschillende jaren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.