Besi
TIP
Re: Besi
Kopen maar, now or never!!! ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Technische analyse lijkt me niet van toepassing op besi denk ik. Na zo'n waarschuwing dat de omzet fors zal dalen.
Eerst adwachten of ze weer klanten kunnen aantrekken.
Eerst adwachten of ze weer klanten kunnen aantrekken.
Zie jij geen duidelijk patroon dan in bovenstaande grafiek?
Zou niet weten wat Besi zo speciaal maakt dat je er geen technische analyse op kan toepassen.
Ben zowizo al geen TA fan.
Heb ze ook op mijn watchlist staan. Maar eerst wil ik zien dat ze terug nieuwe klanten aantrekken, en dat de omzet terug toeneemt.
Heb ze ook op mijn watchlist staan. Maar eerst wil ik zien dat ze terug nieuwe klanten aantrekken, en dat de omzet terug toeneemt.
Q3.
*Omzet: €156;6 miljoen (verwacht €144-159 miljoen)
*Brutomarge: 64,7% (verwacht:64-66%)
*Nettowinst: €46,8 miljoen
Orders: @151,8 miljoen (verwacht €176 miljoen) - Drijveer = AI-toepassingen (Taiwan/Zuid-Korea)
meer orders verwacht in Q4
Intel plaatste in mei '24 een groot order van 26 HB systemen. (+/- €2.5 miljoen /stuk)
Deze vallen deels in Q4 '24 en deels in Q1 '25, waardoor outlook onder verwachting lag.
Vraag over deze vertraging in earnings call- antwoord CEO Blickman:
We hebben deze bestelling in mei 2024 aangekondigd (26 tools). Gedeeltelijk verzonden dit jaar en volgend jaar. Om het duidelijker te maken: we verwachtten meer verzendingen van het totaal dit jaar en het resterende deel volgend jaar. De verdeling is iets anders geweest. De helft verzonden voor het einde van dit jaar. De andere helft in H1-2025, eerste kwartaal, misschien april. Geen bericht dat het vertraagd is. Er zit een enorme klantgedrevenheid achter.
Een deel is geïnstalleerd in de VS, een deel in Azië. Dat zorgt voor wat logistiek. Mensen moeten getraind worden.
Beschouw dit bericht niet als een vertraging in de adoptie.
KBC benadrukt dat dit een cyclische industrie is en dat je dit soort aandelen wil kopen als de order-instroom en outlook zwak zijn.
*Omzet: €156;6 miljoen (verwacht €144-159 miljoen)
*Brutomarge: 64,7% (verwacht:64-66%)
*Nettowinst: €46,8 miljoen
Orders: @151,8 miljoen (verwacht €176 miljoen) - Drijveer = AI-toepassingen (Taiwan/Zuid-Korea)
meer orders verwacht in Q4
Intel plaatste in mei '24 een groot order van 26 HB systemen. (+/- €2.5 miljoen /stuk)
Deze vallen deels in Q4 '24 en deels in Q1 '25, waardoor outlook onder verwachting lag.
Vraag over deze vertraging in earnings call- antwoord CEO Blickman:
We hebben deze bestelling in mei 2024 aangekondigd (26 tools). Gedeeltelijk verzonden dit jaar en volgend jaar. Om het duidelijker te maken: we verwachtten meer verzendingen van het totaal dit jaar en het resterende deel volgend jaar. De verdeling is iets anders geweest. De helft verzonden voor het einde van dit jaar. De andere helft in H1-2025, eerste kwartaal, misschien april. Geen bericht dat het vertraagd is. Er zit een enorme klantgedrevenheid achter.
Een deel is geïnstalleerd in de VS, een deel in Azië. Dat zorgt voor wat logistiek. Mensen moeten getraind worden.
Beschouw dit bericht niet als een vertraging in de adoptie.
KBC benadrukt dat dit een cyclische industrie is en dat je dit soort aandelen wil kopen als de order-instroom en outlook zwak zijn.