Regeringsvorming 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Ik vrees dat je daar nooit een deftig antwoord op zal krijgen van Woz …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Je hebt zeker een punt dat de belasting schalen niet progressief genoeg zijn, de middenklasse betaalt zich direct blauw wat niet het geval zou mogen zijn.Woz schreef: ↑25 oktober 2024, 22:34 Als ik je goed begrijp dan is jouw redenering:
We zeggen tegen de ’profiteurs’: trek uw plan en dan ga jij er vanuit dat die mensen op magische wijze zullen gaan werken.
Wat mij betreft een volledig foute gedachte.
En wat de progressieve belastingen betreft: ze zijn niet progressief genoeg.
En uit dat laatste lijstje uit de supernota blijkt dat men de ambitie heeft om ze nog minder progressief te maken.
Wil je de Scandinavische activiteitsgraad of wil je ze niet?
Het voorstel van Bartje maakt ze inderdaad nog minder progressief en beloont vooral de rijkeren terwijl de middenklasse de peanuts krijgt.
Hij is, zoals met al de rest wat die ... in handen krijgt; weer goed bezig
Anderzijds moet je het profetariaat nu éénmaal hard aanpakken want anders gaat er nooit iets veranderen. Dat is juist hetzelfde met justitie; neem die gewelddadige groepsverkrachting van enkele jaren gelden waar de daders als straf een opstel schrijven kregen, denk je dat je met zo'n maatregel iets gaat veranderen in de maatschappij ? Wel voor de profiteurs van de maatschappij is dat juist hetzelfde.
Ik zie dat in mijn bedrijf bv. ook, voor Covid was er een ZEER streng afwezigheid beleid en amper afwezigen, tijdens en na Covid is alles losgelaten en nu moeten er jobs sneuvelen omdat we niet meer competitief genoeg zijn. In mijn eigen team zitten we met bijna continu 40% zieken en wij zijn nog niet eens bij de slechtere ... Wat is mijn punt hier, voor het geval je het niet zou doorhebben: laat je profiteurs hun gangen gaan, wordt deze groep automatisch groter en zal je activiteitsgraad steeds dalen ipv stijgen !
Dat is het probleem van links, jullie snappen niet dat rechts oog heeft voor links, centrum & rechts terwijl links zich blindstaart in zijn eigen gelijk ...
Make Spaargids " Great Again ! "
+1voorheenCP1234 schreef: ↑25 oktober 2024, 22:46Je hebt zeker een punt dat de belasting schalen niet progressief genoeg zijn, de middenklasse betaalt zich direct blauw wat niet het geval zou mogen zijn.Woz schreef: ↑25 oktober 2024, 22:34 Als ik je goed begrijp dan is jouw redenering:
We zeggen tegen de ’profiteurs’: trek uw plan en dan ga jij er vanuit dat die mensen op magische wijze zullen gaan werken.
En uit dat laatste lijstje uit de supernota blijkt dat men de ambitie heeft om ze nog minder progressief te maken.
Het voorstel van Bartje maakt ze inderdaad nog minder progressief en beloont vooral de rijkeren terwijl de middenklasse de peanuts krijgt.
Anderzijds moet je het profetariaat nu éénmaal hard aanpakken want anders gaat er nooit iets veranderen. Dat is juist hetzelfde met justitie; neem die gewelddadige groepsverkrachting van enkele jaren gelden waar de daders als straf een opstel schrijven kregen, denk je dat je met zo'n maatregel iets gaat veranderen in de maatschappij ? Wel voor de profiteurs van de maatschappij is dat juist hetzelfde.
Ik zie dat in mijn bedrijf bv. ook, voor Covid was er een ZEER streng afwezigheid beleid en amper afwezigen, tijdens en na Covid is alles losgelaten en nu moeten er jobs sneuvelen omdat we niet meer competitief genoeg zijn. In mijn eigen team zitten we met bijna continu 40% zieken en wij zijn nog niet eens bij de slechtere ... Wat is mijn punt hier, voor het geval je het niet zou doorhebben: laat je profiteurs hun gangen gaan, wordt deze groep automatisch groter en zal je activiteitsgraad steeds dalen ipv stijgen !
Dat is het probleem van links, jullie snappen niet dat rechts oog heeft voor links, centrum & rechts terwijl links zich blindstaart in zijn eigen gelijk ...
Belgie doet het nog zo slecht niet ten opzichte vd Scandinaven
Belgie heeft lagere werkloosheid dan Denemarken, Zweden, Finland.
Belgie heeft lagere werkloosheid dan Denemarken, Zweden, Finland.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door nickname op 26 oktober 2024, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie werkt het meest en wie het minst ?
In Griekenland het meest, in Nederland het minst.
In Griekenland het meest, in Nederland het minst.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door nickname op 26 oktober 2024, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Even een andere broek gaan aandoen. Ik heb de mijne net volgeplast.voorheenCP1234 schreef: ↑25 oktober 2024, 22:46 Dat is het probleem van links, jullie snappen niet dat rechts oog heeft voor links, centrum & rechts terwijl links zich blindstaart in zijn eigen gelijk ...
Puik wishful thinking idee wel !
De rest :
Blinde razernij.
Van onze huidige en toekomstige regeringen ook niet. Dus ik vergeef het mr. WOZ alvastVincentVega schreef: ↑25 oktober 2024, 22:38Ik vrees dat je daar nooit een deftig antwoord op zal krijgen van Woz …
Dus als ik het goed begrijp: als jij de baas zou zijn van het bedrijf dan zou je 40% van je team buitengooien?voorheenCP1234 schreef: ↑25 oktober 2024, 22:46Je hebt zeker een punt dat de belasting schalen niet progressief genoeg zijn, de middenklasse betaalt zich direct blauw wat niet het geval zou mogen zijn.Woz schreef: ↑25 oktober 2024, 22:34 Als ik je goed begrijp dan is jouw redenering:
Voor mij is het goed zoals het is. Ondanks mijn hoge levenskwaliteit betaal ik niet te veel belastingen.
België is een verzorgingsstaat en heeft progressieve belastingen, wij hadden twintig jaar geleden een zeer goeie gezondheidszorg met voldoende huisartsen, oogartsen, tandartsen, enz..., er waren amper wachtlijsten, we hadden een zeer goed onderwijs, zelf bij de beste van de wereld, werkdruk was minder hoog en mensen konden als ze dat wilden vroeger op pensioen. Het is juist doordat België onder links bestuur te veel is uitgegroeid tot bepamperingsstaat dat we nu gedegradeerd zijn tot een leeggezogen land. Door hoge loonkosten (belastingen) besparen bedrijven op personeel, gevolg hogere werkdruk, meer uitval door stress gerelateerde ziekten, te lage minimum netto lonen enz.. We hebben niks gedaan aan de vergrijzingsgolf die al meerdere decennia zichtbaar was. We hebben toegelaten dat gelukzoekers van over gans de wereld zonder voorwaarden op kosten van onze sociale zekerheid kwamen leven. We hebben zowat alles kapot belast en kapot bespaard om de massale geldstromen naar uitkeringen te blijven betalen. Ook het Scandinavisch model staat onder druk door migratie maar daar zijn ze gelukkig wel wakker, zowel de bevolking als de politiek, een artikel uit 2015Woz schreef: ↑25 oktober 2024, 21:37 Als je de Scandinavische activiteitsgraad wenst dan moet je ook het Scandinavisch model er bij nemen:
https://fastercapital.com/nl/inhoud/Soc ... ratie.html
Waarschuwing, in de tekst staan uitdrukkingen zoals: verzorgingsstaat! progressieve belastingen!
Oplossing volgens onze linkse rakkers blijft hetzelfde; nog meer bepampering en nog meer belastingen
Maak de laagste belastingschaal groter (minder belasting voor lagere lonen) en voer een extra schaal v 55% voor de hoogste lonen in.
Verhoog btw van 21 naar 21,5 of 22% en voer een extra btw tarief (23-24-24%) in voor luxeproducten.
Geen btw vrijstelling voor groenten en fruit.
Behoudt 6% tarief voor afbraak en nieuwbouw Ben-woningen, ook voor bouwpromotoren Mits verkoop aan particulieren. (klimaat maatregel)
Behou de effectentaks op miljonairs effectenrekening, een kleine verhoging naar 0.20% is slikbaar denk ik maar hoger mag dat niet zijn.
Vergeet meerwaarde- of dual incometaks.
Laat de belasting op verhuurwoning zoals het is, anders te marktdisruptief.
Afschaffing van belastingsvrijstelling roerende voorheffing dividenden is ook nog mogenlijk.
Verlaag belastingen voor gepensioneerden.
Behou gelijkgestelde periodes, ze zijn al eens afgezwakt geweest. Zonder de gelijkgestelde periodes nog veeel meer armoede onder gepensioneerden. Gepensioneerden hebben de tijd om de consumptiekant vd economie te ondersteunen, en moeten op latere leeftijd zorg kunnen betalen.
Beperking werkloosheid in de tijd kan, maar 2 jaar is te kort. Realistische herscholing (geen pottenbakken bv) en herorientering op de arbeidsmarkt moet wél na 2 jaar.
Verhoog btw van 21 naar 21,5 of 22% en voer een extra btw tarief (23-24-24%) in voor luxeproducten.
Geen btw vrijstelling voor groenten en fruit.
Behoudt 6% tarief voor afbraak en nieuwbouw Ben-woningen, ook voor bouwpromotoren Mits verkoop aan particulieren. (klimaat maatregel)
Behou de effectentaks op miljonairs effectenrekening, een kleine verhoging naar 0.20% is slikbaar denk ik maar hoger mag dat niet zijn.
Vergeet meerwaarde- of dual incometaks.
Laat de belasting op verhuurwoning zoals het is, anders te marktdisruptief.
Afschaffing van belastingsvrijstelling roerende voorheffing dividenden is ook nog mogenlijk.
Verlaag belastingen voor gepensioneerden.
Behou gelijkgestelde periodes, ze zijn al eens afgezwakt geweest. Zonder de gelijkgestelde periodes nog veeel meer armoede onder gepensioneerden. Gepensioneerden hebben de tijd om de consumptiekant vd economie te ondersteunen, en moeten op latere leeftijd zorg kunnen betalen.
Beperking werkloosheid in de tijd kan, maar 2 jaar is te kort. Realistische herscholing (geen pottenbakken bv) en herorientering op de arbeidsmarkt moet wél na 2 jaar.
Laatst gewijzigd door nickname op 26 oktober 2024, 11:18, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik waag toch te betwijfelen dat we de afgelopen 20 jaar een links bestuur hadden.
Voor de hogere inkomens zijn de belastingen de afgelopen 20 jaar gedaald.
Voor de hogere inkomens zijn de belastingen de afgelopen 20 jaar gedaald.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat vat het inderdaad zowat samen.vortex schreef: ↑26 oktober 2024, 09:14 België is een verzorgingsstaat en heeft progressieve belastingen, wij hadden twintig jaar geleden een zeer goeie gezondheidszorg met voldoende huisartsen, oogartsen, tandartsen, enz..., er waren amper wachtlijsten, we hadden een zeer goed onderwijs, zelf bij de beste van de wereld, werkdruk was minder hoog en mensen konden als ze dat wilden vroeger op pensioen. Het is juist doordat België onder links bestuur te veel is uitgegroeid tot bepamperingsstaat dat we nu gedegradeerd zijn tot een leeggezogen land. Door hoge loonkosten (belastingen) besparen bedrijven op personeel, gevolg hogere werkdruk, meer uitval door stress gerelateerde ziekten, te lage minimum netto lonen enz.. We hebben niks gedaan aan de vergrijzingsgolf die al meerdere decennia zichtbaar was. We hebben toegelaten dat gelukzoekers van over gans de wereld zonder voorwaarden op kosten van onze sociale zekerheid kwamen leven. We hebben zowat alles kapot belast en kapot bespaard om de massale geldstromen naar uitkeringen te blijven betalen. Ook het Scandinavisch model staat onder druk door migratie maar daar zijn ze gelukkig wel wakker, zowel de bevolking als de politiek, een artikel uit 2015
Oplossing volgens onze linkse rakkers blijft hetzelfde; nog meer bepampering en nog meer belastingen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een schijf van 55% is toch echt wel erover. Maar van mij mag de 50% schijf zeker wel behouden blijven.
Ik vind dat het geleidelijker zou moeten gaan, met boven de belastingvrije som 10%, 20%, 30%, 40% en 50% schijf.
Er is echter nog een probleem ... de belastvrije som en belastingschijven zijn niet enkel voor lonen, maar die zijn voor inkomen in het algemeen.
M.a.w. aanpassingen van de grensbedragen om de laagste inkomens minder te belasten resulteert niet in een stimulans om inactieven aan het werk te krijgen die nu inactief zijn omdat werken nauwelijks meer oplevert dan niet-werken.
Het is gewoon het zoveelste voorbeeld van de schuld op een ander steken.
Niet de minste indicatie van zelfs maar een eerste aanzet tot nadenken over oplossingen.
Mijn voorstel:
- Belastingen op hogere inkomens verhogen zo ver als nodig om de staatsschuld terug beheersbaar te maken (inkomstenbelasting, btw op luxe, vermogensbelasting,...).
- De basisbehoeften garanderen: een stabiele plek om te wonen, onderwijs, gezondheidszorg.
Het is totale waanzin dat de hogere inkomens zichzelf voortdurend als slachtoffer presenteren en insinueren dat alles de schuld is van de lagere inkomens.
Niet de minste indicatie van zelfs maar een eerste aanzet tot nadenken over oplossingen.
Mijn voorstel:
- Belastingen op hogere inkomens verhogen zo ver als nodig om de staatsschuld terug beheersbaar te maken (inkomstenbelasting, btw op luxe, vermogensbelasting,...).
- De basisbehoeften garanderen: een stabiele plek om te wonen, onderwijs, gezondheidszorg.
Het is totale waanzin dat de hogere inkomens zichzelf voortdurend als slachtoffer presenteren en insinueren dat alles de schuld is van de lagere inkomens.
Laatst gewijzigd door Woz op 26 oktober 2024, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.