Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Lijkt goed, behalve dan ontbreken van minimumloon.VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 14:07
Ik ben nogal gevonden voor het Deense model:
Het Deense arbeidsmarktbeleid met een soepel ontslagrecht, relatief hoge uitkeringen en een sterk activerend arbeidsmarktbeleid wordt aanbevolen. Het sterk activerende arbeidsmarktbeleid bestaat uit de verplichting om na één jaar werkloosheid mee te doen aan een activeringsprogramma. Laagopgeleiden en langdurig werklozen krijgen veel individuele begeleiding. Daarnaast is scholing een belangrijk onderdeel van het actieve arbeidsmarktbeleid. Werklozen kunnen langdurig een uitkering ontvangen als ze bezig zijn met een opleiding. Een belangrijk effect van het Deense beleid is dat slechts een klein percentage van de werkloosheid langdurig is.
Aanvullend:
- de werkloosheidsvergoeding is beperkt in de tijd (max. 4 jaar)
- na 1 jaar werkloosheid is men verplicht om mee te doen aan een activeringsprogramma (opleiding, stages …).
- er bestaat geen minimumloon.
Maar toch blijkt de werkloosheid in Denemarken hoger dan in Belgie...(zie eerdere stat)
Best wel een goed voorstel lijkt mij.
Voor de volledigheid hier ook nog wat info over de belastingen in Denemarken:
https://en-m-wikipedia-org.translate.go ... eficiaries.
Kosten voor de baat.
Kosten voor de baat.
In Izegem komt de vredelievende, inclusieve en verdraagzame linkse bende ook op straat
Democratie werkt voor hen aleen maar wanneer het in hun kraam past. Zalig die linkse traantjes.
Democratie werkt voor hen aleen maar wanneer het in hun kraam past. Zalig die linkse traantjes.
Kosten voor de baat klinkt leuk, maar als de kosten alleen maar steeds hoger worden en de baat nooit bereikt wordt, dan is er toch iets grondog mis.Woz schreef: ↑26 oktober 2024, 14:21 Best wel een goed voorstel lijkt mij.
Kosten voor de baat.
trouwens dezelfde fout die Macron maakt, die roept ook steeds maar kosten voor de baat, terwijl het land steeds dichter bij de fananciële afgrond komt.
Het zal hem wel in de franse taal zitten dat Wallonië, Brussel en Frankrijk hetzelfde grote probleem hebben en het niet willen toegeven.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Of baten voor de kosten. Misschien toch maar beter het Zweedse model volgenWoz schreef: ↑26 oktober 2024, 14:21 Best wel een goed voorstel lijkt mij.
Kosten voor de baat.
Betere dienstverlening voor minder geld
…
Ook in de Scandinavische landen zijn belastingbetalers beter af. "In landen als Zweden liggen de belastingen eveneens vrij hoog, maar wel lager dan bij ons, én ze slagen erin om een betere dienstverlening te bieden op vlak van gezondheidszorg, hogere pensioenen, quasi gratis kinderopvang enzovoort. Ze belasten minder en geven meer terug. Natuurlijk betalen er meer mensen belastingen, en staan er meer sterke schouders onder de sociale zekerheid. Dat kan een verklaring zijn."
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
In Antwerpen leggen ze ook alles plat. Nu in naam van het milieu
https://www.hln.be/antwerpen/activisten ... ~ae103ff6/
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
"Persoonlijk inkomen uit aandelen (dividenden en gerealiseerde vermogenswinsten) wordt belast met 27% onder ca. DKK 50.000 en met 42% boven de drempel.Woz schreef: ↑26 oktober 2024, 14:21 Voor de volledigheid hier ook nog wat info over de belastingen in Denemarken:
De jaarlijkse opbrengsten van de meeste pensioenfondsactiva zijn onderworpen aan een speciale belasting van 15,3%. Aangezien activa in gefinancierde pensioenfondsen een aanzienlijk deel van de nationale rijkdom in Denemarken vormen, levert deze belasting aanzienlijke — en groeiende — inkomsten op, die in 2017 opliepen tot 32 miljard DKK of ongeveer 3% van de totale belastinginkomsten."
Neen danku
en btw 25% btw
Ze krijgen er dan ook heel wat voor terug. Ik ga regelmatig naar het noorden en quasi iedereen waar ik mee spreek woont er zeer graag en heeft een enorm vertrouwen in de overheid. Dat kun je van de meesten hier niet zeggen
Ondanks de torenhoge belastingen staan se Scandinavische landen elk jaar aan de top van de meest gelukkige mensen ter wereld.
Ondanks de torenhoge belastingen staan se Scandinavische landen elk jaar aan de top van de meest gelukkige mensen ter wereld.
Iets anders mbt regeringsvorming - hoelang nog voor er hier ook grenscontroles komen zoals in intussen alle buurlanden? (Behalve LUX).
Waarschijnlijklijk verpesten ze zelfs dat ook nog zodat wij een nog grotere dump worden voor gelukszoekers.
Waarschijnlijklijk verpesten ze zelfs dat ook nog zodat wij een nog grotere dump worden voor gelukszoekers.
Iedereen zoekt toch geluk ? Wat is daar fout aan ? Ik behoor overigens ook tot de gelukkige mensen.
Er is niks mis mee met gelukkig zijn.wens ik oprecht iedereen toe!
Er is wel iets mis mee als anderen er financieel volledig voor moeten opdraaien en de politici blind zijn voor de realiteit et ze armoede importeren.
Er is wel iets mis mee als anderen er financieel volledig voor moeten opdraaien en de politici blind zijn voor de realiteit et ze armoede importeren.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Woz schreef: ↑26 oktober 2024, 06:57Dus als ik het goed begrijp: als jij de baas zou zijn van het bedrijf dan zou je 40% van je team buitengooien?voorheenCP1234 schreef: ↑25 oktober 2024, 22:46
Je hebt zeker een punt dat de belasting schalen niet progressief genoeg zijn, de middenklasse betaalt zich direct blauw wat niet het geval zou mogen zijn.
Het voorstel van Bartje maakt ze inderdaad nog minder progressief en beloont vooral de rijkeren terwijl de middenklasse de peanuts krijgt.
Hij is, zoals met al de rest wat die ... in handen krijgt; weer goed bezig
Anderzijds moet je het profetariaat nu éénmaal hard aanpakken want anders gaat er nooit iets veranderen. Dat is juist hetzelfde met justitie; neem die gewelddadige groepsverkrachting van enkele jaren gelden waar de daders als straf een opstel schrijven kregen, denk je dat je met zo'n maatregel iets gaat veranderen in de maatschappij ? Wel voor de profiteurs van de maatschappij is dat juist hetzelfde.
Ik zie dat in mijn bedrijf bv. ook, voor Covid was er een ZEER streng afwezigheid beleid en amper afwezigen, tijdens en na Covid is alles losgelaten en nu moeten er jobs sneuvelen omdat we niet meer competitief genoeg zijn. In mijn eigen team zitten we met bijna continu 40% zieken en wij zijn nog niet eens bij de slechtere ... Wat is mijn punt hier, voor het geval je het niet zou doorhebben: laat je profiteurs hun gangen gaan, wordt deze groep automatisch groter en zal je activiteitsgraad steeds dalen ipv stijgen !
Dat is het probleem van links, jullie snappen niet dat rechts oog heeft voor links, centrum & rechts terwijl links zich blindstaart in zijn eigen gelijk ...
Zoals meestal begrijp je het inderdaad niet goed ...
Wat ik ondertussen, en zeker na weer een opmerking als deze, wel goed begrijp is dat jij niet gewoon links bent maar links-extremist en daardoor alle realiteitszin of drang naar oplossingen verloren bent !
Neen, ik zou niet alle 40% van de zieken buitengooien, alleen iemand die ziek is in zijn hoofd zou daaraan denken, nu ik er aan denk, wie begon met dit idee ...
Wat ik wel zou doen is hetzelfde als als ik in de tuin aan het werken ben, het onkruid wieden en snoeien waar nodig is zodat de rest van de tuin fit en gezond verder kan bloeien en groeien !
Make Spaargids " Great Again ! "
Waarom zouden dat enkel linksen zijn? Ook de rechtse partijen partijen staan achter het cordon sanitaire, dus ongetwijfeld ook heel wat rechtsstemmende burgers.
Fascisten in het bestuur lijkt me een gegronde reden om er tegen te betogen.
In je vorige bericht leg je de link tussen groepsverkrachting en afwezigheid door ziekte op je werk.voorheenCP1234 schreef: ↑26 oktober 2024, 17:12
Zoals meestal begrijp je het inderdaad niet goed ...
Wat ik ondertussen, en zeker na weer een opmerking als deze, wel goed begrijp is dat jij niet gewoon links bent maar links-extremist en daardoor alle realiteitszin of drang naar oplossingen verloren bent !
Neen, ik zou niet alle 40% van de zieken buitengooien, alleen iemand die ziek is in zijn hoofd zou daaraan denken, nu ik er aan denk, wie begon met dit idee ...
Wat ik wel zou doen is hetzelfde als als ik in de tuin aan het werken ben, het onkruid wieden en snoeien waar nodig is zodat de rest van de tuin fit en gezond verder kan bloeien en groeien !
Als je dergelijke zaken ook zegt op je werk dan kan je volgens mij wel spreken van een toxische werkomgeving.
Ga maar een beetje onkruid wieden.