Regeringsvorming 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Het “cordon sanitaire” is een uitvinding van links, van ene Joske Geysels van Agalev/Groen.
De rechtse partijen zijn tot het cordon sanitaire “gedwongen”. Als ze het niet volgen, dan worden ze zelf in cordon gezet. Dat is volgens Joske ook het geniale van het cordon: je kan andere partijen jouw wil opleggen.
Heel wat kiezers en lokale politici van N-VA zijn tegen het cordon maar durven BDW - die een bloedhekel heeft aan Filip De Winter - niet tegen te spreken. Ook binnen Open VLD en CD&V zijn er wel wat tegenstanders van het cordon. Kijk maar naar Izegem en Ranst waar de lokale kartellijst van die partijen in zee gaat met het VB.
Ik vrees dus dat er niet veel rechtse betogers in Izegem zullen zijn …
PS: ook in Gent heeft de linkse meute al meermaals geprotesteerd en dat omdat Groen vermoedelijk niet in de coalitie komt. Niet dat het VB in het college komt maar een meerderheid zonder Groen mag blijkbaar niet. De regels van de democratie gelden niet voor links …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Hoe verkeerd kan je iets lezen!Woz schreef: ↑26 oktober 2024, 18:32In je vorige bericht leg je de link tussen groepsverkrachting en afwezigheid door ziekte op je werk.voorheenCP1234 schreef: ↑26 oktober 2024, 17:12 [/u][/i][/b]
Zoals meestal begrijp je het inderdaad niet goed ...
Wat ik ondertussen, en zeker na weer een opmerking als deze, wel goed begrijp is dat jij niet gewoon links bent maar links-extremist en daardoor alle realiteitszin of drang naar oplossingen verloren bent !
Neen, ik zou niet alle 40% van de zieken buitengooien, alleen iemand die ziek is in zijn hoofd zou daaraan denken, nu ik er aan denk, wie begon met dit idee ...
Wat ik wel zou doen is hetzelfde als als ik in de tuin aan het werken ben, het onkruid wieden en snoeien waar nodig is zodat de rest van de tuin fit en gezond verder kan bloeien en groeien !
Als je dergelijke zaken ook zegt op je werk dan kan je volgens mij wel spreken van een toxische werkomgeving.
Ga maar een beetje onkruid wieden.
Ik zal je zeggen hoe ik het lees: een harde aanpak is soms nodig tegen profitariaat. Net zoals ook een hardere aanpak bij Justitie nodig is. En dan geeft CP een voorbeeld van een zwak optreden van Justitie waarbij de daders van een groepsverkrachting een zeer lichte straf kregen.
De enige link die ik zie is de roep om een zware aanpak op twee totaal verschillende domeinen.
Maar jij zal het ongetwijfeld anders gelezen en geïnterpreteerd hebben
Je hebt de link net nog wat extra geduid, bedankt daarvoor.
Dat klopt.VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 18:40 Het “cordon sanitaire” is een uitvinding van links, van ene Joske Geysels van Agalev/Groen.
VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 18:40 De rechtse partijen zijn tot het cordon sanitaire “gedwongen”. Als ze het niet volgen, dan worden ze zelf in cordon gezet.
Koortshallucinaties? Aan de paddo's gezeten?
Voor alle duidelijkheid: ik heb er geen probleem mee als mensen op straat willen komen om te protesteren zolang dat vreedzaam gebeurt, maar de toestanden in Gent waren inderdaad niet oké.
+1Destereir schreef: ↑26 oktober 2024, 11:06 Of er lopen bv. een grotere groep oudere werknemers rond die het werktempo niet meer aankunnen. Als je dat niet meer kan, op het tempo van iemand van 25 werken, ben je geen klaploper.
In veel bedrijven maakt je snelheid van werken minder uit. In andere bedrijven net erg veel. Te veel..
De manager die de ganse dag op zijn stoel zit moet je dat niet altijd proberen aan het verstand te brengen.
Als ikzelf ergens graag werk ben ik weinig afwezig. Als mijn baas me het leven zuur maakt ben ik ineens een pak meer afwezig met hetzelfde medisch probleem. Of dat goed of slecht is : ik vind het normaal.
Redelijk ziek kan ik in een slechte sfeer minder functioneren dan in een goede sfeer. In een slechte sfeer word ik er zieker van. Die gasten van rechts niet ? Als we eens allemaal zouden gaan leven op het ritme van de Schotten zouden er minder mensen thuis blijven dan op het ritme van Londen centrum.
Estate Guru believer.
Van achter uwe pc is het moeilijk te begrijpen.VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 15:03
In Antwerpen leggen ze ook alles plat. Nu in naam van het milieu
https://www.hln.be/antwerpen/activisten ... ~ae103ff6/
ja die kloppen ook op een nagel.
Zelf klop je op de nagel van te veel profiteurs.
Estate Guru believer.
Hopelijk snap je dat je niet van de EERSTE € in die schijf zit.VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 13:10
En als we het hebben over belastingen op arbeid moet je ook de sociale zekerheidsbijdragen in rekening brengen: bedrijfsvoorheffing en SZ-bijdragen samen maken dat de gemiddelde Belg ruim 52% aan belastingen betaalt.
IMG_1365.jpeg
Men zou pas echt kunnen klagen.
Maar ja tateren en weten waar je over tatert....
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Paddo’s is meer iets voor linkse eco extremisten, vrees ik.croesus schreef: ↑26 oktober 2024, 19:08Dat klopt.VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 18:40 Het “cordon sanitaire” is een uitvinding van links, van ene Joske Geysels van Agalev/Groen.VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 18:40 De rechtse partijen zijn tot het cordon sanitaire “gedwongen”. Als ze het niet volgen, dan worden ze zelf in cordon gezet.
Koortshallucinaties? Aan de paddo's gezeten?
Voor alle duidelijkheid: ik heb er geen probleem mee als mensen op straat willen komen om te protesteren zolang dat vreedzaam gebeurt, maar de toestanden in Gent waren inderdaad niet oké.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
+ 1voorheenCP1234 schreef: ↑26 oktober 2024, 17:12
Zoals meestal begrijp je het inderdaad niet goed ...
Wat ik ondertussen, en zeker na weer een opmerking als deze, wel goed begrijp is dat jij niet gewoon links bent maar links-extremist en daardoor alle realiteitszin of drang naar oplossingen verloren bent !
Neen, ik zou niet alle 40% van de zieken buitengooien, alleen iemand die ziek is in zijn hoofd zou daaraan denken, nu ik er aan denk, wie begon met dit idee ...
Wat ik wel zou doen is hetzelfde als als ik in de tuin aan het werken ben, het onkruid wieden en snoeien waar nodig is zodat de rest van de tuin fit en gezond verder kan bloeien en groeien !
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Man toch, je weet niet waarover je spreekt.platin schreef: ↑26 oktober 2024, 19:29Hopelijk snap je dat je niet van de EERSTE € in die schijf zit.VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 13:10
En als we het hebben over belastingen op arbeid moet je ook de sociale zekerheidsbijdragen in rekening brengen: bedrijfsvoorheffing en SZ-bijdragen samen maken dat de gemiddelde Belg ruim 52% aan belastingen betaalt.
IMG_1365.jpeg
Men zou pas echt kunnen klagen.
Maar ja tateren en weten waar je over tatert....
Die belastingdruk op arbeid van 52% is NIET de marginale aanslagvoet in de hoogste schaal van de personenbelasting (de hoogste schaal is trouwens 50% en daar komt dan nog de gemeentelijke opcentiemen bij) maar de optelsom van de personenbelasting en de SZ-bijdragen die op een doorsnee brutoloon van een alleenstaande zonder kinderen verschuldigd zijn.
Dus volgen je eigen advies en stop met tateren over dingen waar je niks van kent
Je vergeet iets: Les extrèmes se touchent...VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 19:36Paddo’s is meer iets voor linkse eco extremisten, vrees ik.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
croesus schreef: ↑26 oktober 2024, 19:50Je vergeet iets: Les extrèmes se touchent...VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 19:36
Paddo’s is meer iets voor linkse eco extremisten, vrees ik.
Bedankt voor je uiting als extremist.
Dat doet me denken aan die andere extremistische partij,, de communisten van de PVDA.
Hoe zit het met het cordon sanitaire rond de communistische partij PVDA?
A ja, dat werd al in 2018 verbroken door Vooruit en Groen, in Zelzate en in bepaalde districten in Antwerpen.
Dat heeft nooit bestaan.VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 19:55 Dat doet me denken aan die andere extremistische partij,, de communisten van de PVDA.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
In Duitsland hebben ze ook al zo'n politici die rekenen op de afgunstige stem:VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 19:55Dat doet me denken aan die andere extremistische partij,, de communisten van de PVDA.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Exactamente, dat was juist mijn puntcroesus schreef: ↑26 oktober 2024, 20:08Dat heeft nooit bestaan.VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 19:55 Dat doet me denken aan die andere extremistische partij,, de communisten van de PVDA.
Een cordon rond extreem rechts kan en mag maar niet rond extreem links.