Regeringsvorming 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
En zijn programmapunten zijn:CarpeNoctem schreef: ↑26 oktober 2024, 20:17In Duitsland hebben ze ook al zo'n politici die rekenen op de afgunstige stem:VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 19:55Dat doet me denken aan die andere extremistische partij,, de communisten van de PVDA.
- privé bedrijven nationaliseren
- de begrenzing op de stijging van de overheidsschuld afschaffen
https://www.nzz.ch/international/neuer- ... ld.1766402
Kortom, een echte communist
NB: van mijn part mogen die Duitse miljonairs gerust naar hier komen. Het zijn o.a. de families die eigenaar zijn van BMW en Aldi. Het kan de Belgische economie alleen maar ten goede komen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik zie geen reden om een cordon in te voeren tegen PvdA.VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 20:33Exactamente, dat was juist mijn punt
Een cordon rond extreem rechts kan en mag maar niet rond extreem links.
Het cordon van destijds tegen het blok werd ingevoerd doordat men toch wel een aantal zaken rond mensenrechten naast zich neer legde. Dat men uiteindelijk ook nog eens veroordeeld werd wegens racisme was bijgevolg een logisch gevolg.
Het wat afgezwakte belang blijft die erfenis met zich meedragen, men slaagt er niet in (of doet er onvoldoende voor) om andere partijen te doen inzien hen au sérieux te nemen, zodat ‘het cordon’ gewoon doorbroken wordt.
Om dan uit frustratie dan maar te beginnen opperen :
“Tegen extreem links moet ook een cordon komen” vind ik fout.
Op basis van wat moet dat gebeuren ? Omdat zij ijveren voor een betere verdeling van de rijkdom ?
Op de koop toe is het hypocriet te stellen dat het cordon ondemocratisch is en op de schop moet maar tegelijk wel alluderen dat het tegen een andere partij ook moet….
Zijn er hier mensen van Ranst, Izegem of Ninove
-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
“Een aantal dingen rond mensenrechten” … dat klinkt nogal vaag en onduidelijk.KV schreef: ↑26 oktober 2024, 20:59Ik zie geen reden om een cordon in te voeren tegen PvdA.VincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 20:33
Exactamente, dat was juist mijn punt
Een cordon rond extreem rechts kan en mag maar niet rond extreem links.
Het cordon van destijds tegen het blok werd ingevoerd doordat men toch wel een aantal zaken rond mensenrechten naast zich neer legde. Dat men uiteindelijk ook nog eens veroordeeld werd wegens racisme was bijgevolg een logisch gevolg.
Het wat afgezwakte belang blijft die erfenis met zich meedragen, men slaagt er niet in (of doet er onvoldoende voor) om andere partijen te doen inzien hen au sérieux te nemen, zodat ‘het cordon’ gewoon doorbroken wordt.
Om dan uit frustratie dan maar te beginnen opperen :
“Tegen extreem links moet ook een cordon komen” vind ik fout.
Op basis van wat moet dat gebeuren ? Omdat zij ijveren voor een betere verdeling van de rijkdom ?
Op de koop toe is het hypocriet te stellen dat het cordon ondemocratisch is en op de schop moet maar tegelijk wel alluderen dat het tegen een andere partij ook moet….
Het Vlaams Blok is nooit veroordeeld, wel 3 vzw’s die banden met het Vlaams Blok hadden, Bovendien bestaat het Blok niet meer maar gaat het nu om het Vlaams Belang. Ook het Vlaams Belang is naar mijn weten nog nooit veroordeeld en heeft geen banden met die vzw’s. Dat zal dus niet de reden geweest zijn …
Wat zegt de definitie van “cordon sanitaire”?
Een cordon sanitaire of schutskring is een informele afspraak tussen politieke partijen om een specifieke partij of groepering uit te sluiten van samenwerking, vaak omdat deze als extremistisch of ondemocratisch wordt beschouwd.
Op basis daarvan zou je kunnen zeggen dat het VB wel aan de criteria voldoet (want extremistisch) maar even goed geldt dat voor de PVDA (marxistisch communisme is ook extreem).
Hypocriet wordt het pas als je iets toepast op de ene extreme partij maar niet op de andere (omdat de laatste per ongeluk tot je politieke spectrum behoort).
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Neen, dat was niet je punt. Je schreef:
A ja, dat werd al in 2018 verbroken door Vooruit en Groen, in Zelzate en in bepaalde districten in Antwerpen
Als jij zo'n cordon wil, leg het dan gedwongen op hé, zoals Jos Geysels indertijdVincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 20:33 Een cordon rond extreem rechts kan en mag maar niet rond extreem links.
Pvda zijn haatzaaiers en fakenews verspreiders
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niemand heeft een miljard nodig om goed van te leven. Deze man heeft zeker een punt. Fake news ? Zoals over graaiers zoals Bracke bedoelt u ?
Niemand heeft een miljard nodig om goed van te leven. Deze man heeft zeker een punt. Fake news ? Zoals over graaiers zoals Bracke bedoelt u ?
De partij van de uitsluiting is nog altijd verbaast dat ze hun eigen gedachtegoed terug in hun gezicht krijgen.croesus schreef: ↑26 oktober 2024, 23:17Als jij zo'n cordon wil, leg het dan gedwongen op hé, zoals Jos Geysels indertijdVincentVega schreef: ↑26 oktober 2024, 20:33 Een cordon rond extreem rechts kan en mag maar niet rond extreem links.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Jij bent niet gewoon ziek in je kop, jij bent toxisch ! Nergens heb ik de link gelegd tussen mijn werk en een groepsverkrachting. Wel heb ik de link gelegd tussen het feit dat op geen nekel vlak een pamperbeleid werkt, niet op justitie ( de groepsverkrachting ) of op het vlak van werk ( de hoge afwezigheidsgraad )Woz schreef: ↑26 oktober 2024, 18:32In je vorige bericht leg je de link tussen groepsverkrachting en afwezigheid door ziekte op je werk.voorheenCP1234 schreef: ↑26 oktober 2024, 17:12 [/u][/i][/b]
Zoals meestal begrijp je het inderdaad niet goed ...
Wat ik ondertussen, en zeker na weer een opmerking als deze, wel goed begrijp is dat jij niet gewoon links bent maar links-extremist en daardoor alle realiteitszin of drang naar oplossingen verloren bent !
Neen, ik zou niet alle 40% van de zieken buitengooien, alleen iemand die ziek is in zijn hoofd zou daaraan denken, nu ik er aan denk, wie begon met dit idee ...
Wat ik wel zou doen is hetzelfde als als ik in de tuin aan het werken ben, het onkruid wieden en snoeien waar nodig is zodat de rest van de tuin fit en gezond verder kan bloeien en groeien !
Als je dergelijke zaken ook zegt op je werk dan kan je volgens mij wel spreken van een toxische werkomgeving.
Ga maar een beetje onkruid wieden.
Jij bent alvast mijn nieuwe aanwinst op de negeerlijst, zo'n triestig geval ben ik hier nog niet tegen gekomen ...
Make Spaargids " Great Again ! "