Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Je blijft gewoon steeds je eigen razernij uitlokken en bevestigen.voorheenCP1234 schreef: ↑27 oktober 2024, 07:35Jij bent niet gewoon ziek in je kop, jij bent toxisch ! Nergens heb ik de link gelegd tussen mijn werk en een groepsverkrachting. Wel heb ik de link gelegd tussen het feit dat op geen nekel vlak een pamperbeleid werkt, niet op justitie ( de groepsverkrachting ) of op het vlak van werk ( de hoge afwezigheidsgraad )
Jij bent alvast mijn nieuwe aanwinst op de negeerlijst, zo'n triestig geval ben ik hier nog niet tegen gekomen ...
Verdeling van armoede ? Dan zal er niet veel veranderen in de wereld dan hoe het nu is op vele plaatsen
Mijn punt van betere verdeling was eerder in de optiek dat excessen zoals een Musk niet in dermate hoeven te groeien, Dat komt de gewone burger waarover je praat absoluut niet ten goede ...
Begrijp me niet verkeerd, ik pleit niet voor een afgelijnd regime , de vrijheid om meer te werken te groeien en goed te verdienen mag en moet er zijn er zijn voor wie daar wil gaan.
Maar ergens wordt daar toch wel een grens overschreden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Au contraire. Ik ben er 100% zeker van dat de miljarden van de miljardairs de mensheid veel meer ten goede komen dan als we die miljarden laten confisceren door politici.
Je bent wel erg goedgelovig
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je beseft toch dat het juist ondernemers zijn zoals Musk die voor het gros van de tewerkstellen zorgen, ofwel direct ofwel indirect?
Je beseft toch dat de rijkdom van dergelijke ondernemers hun bedrijf is en niet een spaarboekje met een paar miljard er op?
Je beseft toch dat wanneer dergelijke ondernemers beroofd worden van hun bedrijf, dit wellicht ook het einde van dat bedrijf zal worden en de goesting om dergelijke bedrijven uit te bouwen per direct weg is?
Je beseft toch dat hiermee niet enkel de tewerkstelling zal verdwijnen maar ook de innovatie, het investeringskapitaal dat bv nodig is voor de energie transitie, enz...
Je beseft allicht geen van dit alles, net zo min dat het communisme reeds heeft bewezen dat het niet werkt en overal is uitgedraaid op mislukking en armoede en daar waar het nog bestaat in totale armoede, onderdrukking en dictatorschap.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hear, hear. Dit verdient ingekaderd te worden.vortex schreef: ↑27 oktober 2024, 09:04Je beseft toch dat het juist ondernemers zijn zoals Musk die voor het gros van de tewerkstellen zorgen, ofwel direct ofwel indirect?
Je beseft toch dat de rijkdom van dergelijke ondernemers hun bedrijf is en niet een spaarboekje met een paar miljard er op?
Je beseft toch dat wanneer dergelijke ondernemers beroofd worden van hun bedrijf, dit wellicht ook het einde van dat bedrijf zal worden en de goesting om dergelijke bedrijven uit te bouwen per direct weg is?
Je beseft toch dat hiermee niet enkel de tewerkstelling zal verdwijnen maar ook de innovatie, het investeringskapitaal dat bv nodig is voor de energie transitie, enz...
Je beseft allicht geen van dit alles, net zo min dat het communisme reeds heeft bewezen dat het niet werkt en overal is uitgedraaid op mislukking en armoede en daar waar het nog bestaat in totale armoede, onderdrukking en dictatorschap.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Of de partijen van de inclusie sluiten zowat 20 tot 25% van de kiezers uit
En dan maar jammeren dat de opkomst bij verkiezingen laag is
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
LOL , dat dit nu net uit uw mond komt .... van goedgelovigheid gesproken .... :
Kan je eens een aantal Concrete voorbeelden geven van waar Musk voor zorgt dat de Mensheid ten goede komt ?CarpeNoctem schreef: ↑27 oktober 2024, 08:51 Au contraire. Ik ben er 100% zeker van dat de miljarden van de miljardairs de mensheid veel meer ten goede komen dan als we die miljarden laten confisceren door politici.
Ben echt benieuwd om mijn inzichten te verruimen nu ....
Ook eens interessant om eens te lezen of te beluisteren :
https://decorrespondent.nl/11125/het-ti ... 0289c75dba
Helemaal niet hoor, Geysels kwam van zijn ideologie met dat idee van cordon in te voeren, en wonderbaar in geslaagd om de andere voorzitters / partijen mee te nemen in het standpunt
Dat gevestigde partijen dat uiteraard nu graag in stand houden onder die noemer van destijds spreekt voor zich.
Dat het momenteel heel goed uitkomt om via die noemer minder koek te moeten verdelen onder andere partijen als als om macht en mandaten aankomt speelt grotendeels zeker.
Na systeem van 5% kiesdrempel is dit hun 2de systeem voor zekerheid van behoud eigen macht.
De alles betweter heeft gesproken.VincentVega schreef: ↑27 oktober 2024, 09:12
En dan maar jammeren dat de opkomst bij verkiezingen laag is
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
+ 1.vortex schreef: ↑27 oktober 2024, 09:04Je beseft toch dat het juist ondernemers zijn zoals Musk die voor het gros van de tewerkstellen zorgen, ofwel direct ofwel indirect?
Misschien moet je dit ook op Wikipedia zetten onder “ondernemerschap” zodat die Juso fanatiekeling en de aanhangers van de Partij van de Afgunst er aan herinnerd worden wat succesvol ondernemen inhoudt.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Vortex heeft die vraag al ruim beantwoord. Als je echt gelooft dat die miljardairs hun geld onder hun matras bewaren kan ik je niet meer helpen.KV schreef: ↑27 oktober 2024, 09:14Kan je eens een aantal Concrete voorbeelden geven van waar Musk voor zorgt dat de Mensheid ten goede komt ?CarpeNoctem schreef: ↑27 oktober 2024, 08:51Au contraire. Ik ben er 100% zeker van dat de miljarden van de miljardairs de mensheid veel meer ten goede komen dan als we die miljarden laten confisceren door politici.
Ik - en met mij vele andere werknemers - verdien mijn water en brood omdat één of andere ondernemer een bedrijf opgestart heeft. Dat sommige van die ondernemers daar rijk mee worden en dan weer ander plebs dan mezelf van bestaansmiddelen voorzien daar voel ik geen enkele afgunst over.
Ja, en?
Jij beweerde:
Dat was enkel de stok om de hond mee te slaan.Het cordon van destijds tegen het blok werd ingevoerd doordat men toch wel een aantal zaken rond mensenrechten naast zich neer legde.
Er is nog hoop voor jeKV schreef: ↑27 oktober 2024, 09:14Dat gevestigde partijen dat uiteraard nu graag in stand houden onder die noemer van destijds spreekt voor zich.
Dat het momenteel heel goed uitkomt om via die noemer minder koek te moeten verdelen onder andere partijen als als om macht en mandaten aankomt speelt grotendeels zeker.
Na systeem van 5% kiesdrempel is dit hun 2de systeem voor zekerheid van behoud eigen macht.
Je beseft toch dat in het Neo-liberale discours dat Musk kan aanhouden en zijn rijkdom verder verwerven dit grotendeels mede is door 99% anderen die telkenmale alles wat men verwerft, voor grotendele ziet weggekaapt te worden ?vortex schreef: ↑27 oktober 2024, 09:04Je beseft toch dat het juist ondernemers zijn zoals Musk die voor het gros van de tewerkstellen zorgen, ofwel direct ofwel indirect?
Of leven wij dan toch in een communistisch systeem ? (Dat men dan gebruikt "anderen arm houden" om zijn eigen Neo-liberalen winsten te kunnen aanhouden
Je beseft toch dat die grote winsten die Musk genereert ten koste van alles zijn ? (Hoeveel mochten er ook weer beschikken toen Musk Twitter had overgenomen ) ?
Je beseft toch dat Musk als Mega-subsidieslurper zijn winsten enkel kan generenen door op kosten van de overheid-en samenleving te leven ?
Of wie maakt zijn 'ruimte-speeltje' bedrijfje rijk denk je ?
Je beseft toch dat Musk zijn Mega-winsten eigenlijk alleen maar aanwend om zijn eigen positie verder te verstevigen ?
Al eens nagegaan welke bedragen Musk aan het 'investeren' is om zichzelf in de regering Trump in te kopen ?
Je gaat er wellicht ook van uit dat dit dan is om nadien zijn macht te gebruiken om vanalles door te voeren dat "de mensheid ten goede komt" (zoals CN ook blijkt te denken)
Neen dat besef ik niet zoals jij dat zelf ook niet beseft of niet snapt ....
Ik pleit niet voor een communisme van wat we gezien hebben de afgelopen 100 of 50 jaar.
Ik stel enkel vast dat in China er geen Musk leeft die op kap van zijn maatschappij zich rijk kan maken en aan de top van de macht kan belanden in dat land.
De welvaart van de chinees is er de afgelopen 30jaar significant op vooruit gegaan.
Het werd in 2005 al voorspelt , de voorspellingen worden meer dan overtroffen.
https://www.mo.be/nieuws/chinees-over-2 ... -amerikaan
Arme Chinese man , in hun o zo gevaarlijke communistische systeem daar...
Straks moeten we nog geloven dat in een Neo-liberale wereld geen armoede is
Laatst gewijzigd door KV op 27 oktober 2024, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee ze maken er ruimtereisjes mee.CarpeNoctem schreef: ↑27 oktober 2024, 09:28Vortex heeft die vraag al ruim beantwoord. Als je echt gelooft dat die miljardairs hun geld onder hun matras bewaren kan ik je niet meer helpen.
Jij -en ik als trouwe werknemer van de succesvolle ondernemer baten hier wel bij
Musk zijn grootste klanten zijn net overheden (wetenschappelijk onderzoek, militair,...)
Hoe betalen die overheden dan de facturen die Musk uitschrijft?
Toch niet met belastingsgeld? OEPSIE!!!!
Hoe betalen die overheden dan de facturen die Musk uitschrijft?
Toch niet met belastingsgeld? OEPSIE!!!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh? Ik persoonlijk heb hem nog niet van mijn erf moeten jagen
Van alles?
Je slaat wartaal uit. Het winteruur doet je geen deugd
Zoals de rest van de mensheid ook doet dus?
Je onwetendheid is schrijnend:
Chinese Billionaires
Alhoewel ik die Chinese miljardairs er net zo min als Musk van verdenk dat ze rijk geworden zijn op kap van de maatschappij. Dit is pure Partij Van De Afgunst- haatpraat
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 27 oktober 2024, 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
SpaceX zelf bezorgt meer dan tienduizend werknemers brood op de plank. Zonder een veelvoud van onderaannemers mee te rekenen. Hoeveel mensen kunnen er leven van wat de Partij Van De Afgunst genereert?KV schreef: ↑27 oktober 2024, 09:43Nee ze maken er ruimtereisjes mee.CarpeNoctem schreef: ↑27 oktober 2024, 09:28 Vortex heeft die vraag al ruim beantwoord. Als je echt gelooft dat die miljardairs hun geld onder hun matras bewaren kan ik je niet meer helpen.
Jij -en ik als trouwe werknemer van de succesvolle ondernemer baten hier wel bij