Regeringsvorming 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Natuurlijk, ik ben toch geen 100% zuivere kapitalist. Integendeel, ik geloof in een gemengde economie waarin ook de overheid een cruciale rol speelt en met een welvaartstaat waarin de welvaart wordt herverdeeld tussen rijk en arm ... tot op een zeker hoogte.croesus schreef: ↑28 oktober 2024, 15:54Mogelijk, wellicht. Maar ik ben blij te lezen (als ik je juist versta) dat je dus ook vindt dat er ergens wel een grens mag zijn aan rijkdom?VincentVega schreef: ↑28 oktober 2024, 15:40
Wat is redelijk? Ik denk dat we daarover van mening verschillen ...
En daarin zullen we vermoedelijk van visie verschillen.
Ik vind bijvoorbeeld dat arbeid de beste manier is om een goed leven op te bouwen en dat mensen moeten aangespoord worden om zelf voor een inkomen uit arbeid te zorgen, anderen (ook op dit forum) vinden dat arbeid een optie is en dat je net zo goed je leven lang van uitkeringen kan en mag leven. Dat was wel heel duidelijk in de discussie over de activiteitsgraad ...
Ook vind ik dat de middenklasse en hogere inkomensklasse al genoeg belastingen betalen (sommigen hier pleiten voor progressieve belastingen, alsof we die nog niet hebben in België). En terwijl ik me kan vinden in een taxshift pleiten sommigen voor een platte belastingverhoging.
Tenslotte beschouw ik "ondernemen" en "winst maken" niet als vieze woorden en zijn ondernemers niet de vijand. Integendeel, zij zijn de motor van onze economie. En de economie is motor van onze welvaart ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik had dat nu niet verwacht o.b.v. jouw eerdere postings, maar: I couldn't agree more!VincentVega schreef: ↑28 oktober 2024, 16:37Natuurlijk, ik ben toch geen 100% zuivere kapitalist. Integendeel, ik geloof in een gemengde economie waarin ook de overheid een cruciale rol speelt en met een welvaartstaat waarin de welvaart wordt herverdeeld tussen rijk en arm ... tot op een zeker hoogte.
En daarin zullen we vermoedelijk van visie verschillen.
Ik vind bijvoorbeeld dat arbeid de beste manier is om een goed leven op te bouwen en dat mensen moeten aangespoord worden om zelf voor een inkomen uit arbeid te zorgen, anderen (ook op dit forum) vinden dat arbeid een optie is en dat je net zo goed je leven lang van uitkeringen kan en mag leven. Dat was wel heel duidelijk in de discussie over de activiteitsgraad ...
Ook vind ik dat de middenklasse en hogere inkomensklasse al genoeg belastingen betalen (sommigen hier pleiten voor progressieve belastingen, alsof we die nog niet hebben in België). En terwijl ik me kan vinden in een taxshift pleiten sommigen voor een platte belastingverhoging.
Tenslotte beschouw ik "ondernemen" en "winst maken" niet als vieze woorden en zijn ondernemers niet de vijand. Integendeel, zij zijn de motor van onze economie. En de economie is motor van onze welvaart ...
Je hebt véél etiketjes maar een groen is daar echt niet bij...
Tja …. Onzin verkondigen over links (PvdA zelzate)VincentVega schreef: ↑28 oktober 2024, 15:32Misschien toch beter wel doen. Anders zou de linkse woedende meute je wel eens kunnen komen afdreigen
Maar als dan gevraagd wordt naar feiten deze ochtend :
Is Vega ineens muisstil en ontwijkt hij subtiel de vraag …KV schreef: ↑28 oktober 2024, 08:13Nu wordt het nog beter ... VincentVega gaat zich weer eens van zijn meest feitelijke kant laten zien....VincentVega schreef: ↑28 oktober 2024, 07:52
Ach ja, zolang het maar niet de PVDA is, is het voor mij goed.
Zelzate kan hopelijk terug opbloeien nu er een einde is gekomen aan 6 jaar communistisch beleid
Kan je eens een aantal voorbeelden geven van de teloorgang van Zelzate van de afgelopen jaren 6jaren onder dat Communistisch beleid ?
Niet verder terug gaan dan voor die 6jaar hé , want dan ga je inderdaad een immens brokkenparcours terugvinden .... Toen het VLD-NVA-CD&V aan het bestuur....
Benieuwd naar uw antwoorden nu
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik vrees dat het sarcastisch bedoeld was. Dat komt wel eens vaker voor op dit forum …
Onlangs nog:
En toen kwam de beruchte “maar”:
Ik denk dus niet dat Woz 100% voorstander is om de activiteitsgraad naar boven te krijgenMaar is mensen wegzetten als profiteurs dan een oplossing? Is een uitkering op nul zetten en zeggen trek uw plan een oplossing?
Zal dit dan een positieve invloed hebben op de activiteitsgraad of eerder op een stijging van de criminaliteit waardoor de kosten voor de samenleving nog hoger worden?
Sommige dingen zijn voor sommige mensen te moeilijk om te begrijpen. Dat weten "we" al lang.
Iedereen waarvan je vermoedt dat hij een profiteur is op basis van een totaal onbestaand en leeg dossier of kennisveld wegzetten als profiteur is dan weer wel 100 % jouw ding / cq efficiënt en toelaatbaar.
Wat flink toch...
Neptrajectje starten ? Beter dan geen traject , zegt VV eerder op dit forum.
Ik vind dat hetzelfde nochtans..
Iedereen waarvan je vermoedt dat hij een profiteur is op basis van een totaal onbestaand en leeg dossier of kennisveld wegzetten als profiteur is dan weer wel 100 % jouw ding / cq efficiënt en toelaatbaar.
Wat flink toch...
Neptrajectje starten ? Beter dan geen traject , zegt VV eerder op dit forum.
Ik vind dat hetzelfde nochtans..
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Gelukkig worden de belastingen op arbeid - toch de belangrijkste vorm van belastingen - in Denemarken gedragen door 80% van de actieve bevolking en niet door 71 of 65% van de bevolking.Woz schreef: ↑26 oktober 2024, 14:21 Best wel een goed voorstel lijkt mij.
Voor de volledigheid hier ook nog wat info over de belastingen in Denemarken:
https://en-m-wikipedia-org.translate.go ... eficiaries.
Kosten voor de baat.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
“We” zoals in Destereir en jij …
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh neen, toch niet. Ik ben groen-rechts dus per definitie politiek dakloos in Vlaanderen/België. Ik vind dat we zorg moeten dragen voor het milieu en dat de generaties na ons ook nog iets van natuur mogen overhouden. Ik ving stekelbaarzen en salamanders in de beek achter mijn ouderlijke huis. Nu is dat een open riool. Ergerlijk, ik had dat zo graag aan mijn kroost doorgegeven.VincentVega schreef: ↑28 oktober 2024, 18:04Ik vrees dat het sarcastisch bedoeld was. Dat komt wel eens vaker voor op dit forum …
Daar zou een groene partij moeten voor opkomen. Maar Groen is een watermeloen met een heel flinterdun laagje groen, en voor de rest vuurrood en bespeelt net zozeer het afgunstig deel van de bevolking als de PVDA en de sossen
VincentVega schreef: ↑28 oktober 2024, 16:37Tenslotte beschouw ik "ondernemen" en "winst maken" niet als vieze woorden en zijn ondernemers niet de vijand. Integendeel, zij zijn de motor van onze economie. En de economie is motor van onze welvaart ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Inderdaad. Maar de groep is groter dan dat.
Je bent vandaag de tweede die doet alsof hij zonder die zonde is. Ik herinner me (bijvoorbeeld) nog iets van een ban en nieuwe nicks die overduidelijk Vincent waren. En niet van Gogh.
Vul gerust aan : zoals vincentvega en.....
Er zijn er hier meerdere die het antwoord weten
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Mag ik als eerste: Brembos?Destereir schreef: ↑28 oktober 2024, 19:03Inderdaad. Maar de groep is groter dan dat.
Je bent vandaag de tweede die doet alsof hij zonder die zonde is. Ik herinner me (bijvoorbeeld) nog iets van een ban en nieuwe nicks die overduidelijk Vincent waren. En niet van Gogh.
Vul gerust aan : zoals vincentvega en.....
Er zijn er hier meerdere die het antwoord weten
VincentVega schreef: ↑28 oktober 2024, 18:11Gelukkig worden de belastingen op arbeid - toch de belangrijkste vorm van belastingen - in Denemarken gedragen door 80% van de actieve bevolking en niet door 71 of 65% van de bevolking.Woz schreef: ↑26 oktober 2024, 14:21 Best wel een goed voorstel lijkt mij.
Voor de volledigheid hier ook nog wat info over de belastingen in Denemarken:
https://en-m-wikipedia-org.translate.go ... eficiaries.
Kosten voor de baat.
De meeste vervangingsinkomens worden progressief belast met een vooraf ingehouden voorheffing, waarbij soms lagere tarieven en belastingvrijstellingen van toepassing zijn. Leefloon en inkomensvervangende tegemoetkomingen voor personen met een handicap zijn volledig vrijgesteld van belasting om de financiële last voor kwetsbare groepen te beperken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Klopt en bedankt voor de correctie maar je weet ook wel dat de bijdrage van de vervangingsinkomens eerder minimaal is omwille van de progressieve tarieven, de belastingvrije som en de bijkomende belastingvermindering op belastinginkomsten.B7H4long schreef: ↑28 oktober 2024, 19:19De meeste vervangingsinkomens worden progressief belast met een vooraf ingehouden voorheffing, waarbij soms lagere tarieven en belastingvrijstellingen van toepassing zijn. Leefloon en inkomensvervangende tegemoetkomingen voor personen met een handicap zijn volledig vrijgesteld van belasting om de financiële last voor kwetsbare groepen te beperken.VincentVega schreef: ↑28 oktober 2024, 18:11
Gelukkig worden de belastingen op arbeid - toch de belangrijkste vorm van belastingen - in Denemarken gedragen door 80% van de actieve bevolking en niet door 71 of 65% van de bevolking.
En ik vermoed dat je ook wel weet wat ik precies bedoel met mijn vorige post: hoe groter of sterker de belastbare basis is, met hoe meer je bent om de lasten te delen.
Hoezo lokale verkiezingen ??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Razend ? Waarom ? Die van Antwerpen heeft zich niet te moeien met het bestuur van de stad Gent.