Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Heeft u wel het ganse artikel gelezen? Uw conclusie is nogal kort door de bocht.Destereir schreef: ↑29 oktober 2024, 11:48 """::In het nieuws: Belfius trekt op 1 januari 2025 het prijskaartje van een instantoverschrijving op tot 2 euro.""""" (BusinessAM)
Belfius wil zich onderscheiden door tegen de stroom in te roeien.
Zelf ook belfius klant maar ik doe mijn instant overschrijvingen met veel plezier wel elders.
Er staat exact hetvolgende:
”In het nieuws: Vanaf 1 januari 2025 moeten ook de klanten met een Beats-Pulse-rekening niet langer betalen voor een instantoverschrijving. Dat is de gratis online zichtrekening van de staatsbank.
Enkel als je zo’n overschrijving in het kantoor doet, zal je een extra vergoeding betalen. Die bedraagt 2 euro.”
Oei, inderdaad een lapsus van mijnentwege, mijn excuses.Leontje schreef: ↑29 oktober 2024, 14:44Heeft u wel het ganse artikel gelezen? Uw conclusie is nogal kort door de bocht.Destereir schreef: ↑29 oktober 2024, 11:48 """::In het nieuws: Belfius trekt op 1 januari 2025 het prijskaartje van een instantoverschrijving op tot 2 euro.""""" (BusinessAM)
Belfius wil zich onderscheiden door tegen de stroom in te roeien.
Zelf ook belfius klant maar ik doe mijn instant overschrijvingen met veel plezier wel elders.
Er staat exact hetvolgende:
”In het nieuws: Vanaf 1 januari 2025 moeten ook de klanten met een Beats-Pulse-rekening niet langer betalen voor een instantoverschrijving. Dat is de gratis online zichtrekening van de staatsbank.
Enkel als je zo’n overschrijving in het kantoor doet, zal je een extra vergoeding betalen. Die bedraagt 2 euro.”
Ik heb nu dat artikel nog eens kunnen lezen, alle paragrafen. Het is wel degelijk gewijzigd en de teneur is 180 graden anders.
Ik kopieerde die zin die ik tussen aanhalingstekens zette letterlijk van "de kop" van het artikel.
Dit stond er : """""In het nieuws: Belfius trekt op 1 januari 2025 het prijskaartje van een instantoverschrijving op tot 2 euro.""""""
Als zij bij BusinessAm een uur of meer later het omgekeerde schrijven en hun artikel wijzigen omdat het onjuist is... daar kan ik niets aan doen.
Onze eigen spaargids berichtte hierover :
""""""Belfius past op 1 januari 2025 de kostprijs voor het uitvoeren van instantoverschrijvingen die nog op papier worden aangeleverd aan. Ze zullen dan 2 euro kosten, indien ze niet inbegrepen zijn in een rekeningpakket."""""""
Instantoverschrijving op papier... dat moet je me toch eens uitleggen.
Wel juist maar ze vergeten te vertellen dat dat nieuw is :
""""""Instantoverschrijvingen, waarvan het bedrag al na enkele seconden op rekening van de begunstigde staat, zijn gratis als ze door de klant worden uitgevoerd via de pc of de smartphone."""""""
Ik kopieerde die zin die ik tussen aanhalingstekens zette letterlijk van "de kop" van het artikel.
Dit stond er : """""In het nieuws: Belfius trekt op 1 januari 2025 het prijskaartje van een instantoverschrijving op tot 2 euro.""""""
Als zij bij BusinessAm een uur of meer later het omgekeerde schrijven en hun artikel wijzigen omdat het onjuist is... daar kan ik niets aan doen.
Dat stond in dat artikel. En toen jij het las stond er wat anders.
Onze eigen spaargids berichtte hierover :
""""""Belfius past op 1 januari 2025 de kostprijs voor het uitvoeren van instantoverschrijvingen die nog op papier worden aangeleverd aan. Ze zullen dan 2 euro kosten, indien ze niet inbegrepen zijn in een rekeningpakket."""""""
Instantoverschrijving op papier... dat moet je me toch eens uitleggen.
Wel juist maar ze vergeten te vertellen dat dat nieuw is :
""""""Instantoverschrijvingen, waarvan het bedrag al na enkele seconden op rekening van de begunstigde staat, zijn gratis als ze door de klant worden uitgevoerd via de pc of de smartphone."""""""
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Duurtijd Transacties tussen banken
Ook "deredactie.be" had blijkbaar hetzelfde probleem als businessAM.
Ook niet teveel belang hechten aan die gasten die hier komen vertellen dat je niet te veel moet geloven van wat hier verteld wordt.
Dat is op zich juist maar het ligt niet altijd aan de leden..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wat een heisa over duurtijd transacties en instant transacties.
Nog nooit gebruik van gemaakt.
- > houdt je financiële zaken regelmatig bij
- > voer betalingen tijdig in, met uitvoeringsdatum minimum 2 werkdagen voor uiterste betalingsdatum
al de rest is ...
Nog nooit gebruik van gemaakt.
- > houdt je financiële zaken regelmatig bij
- > voer betalingen tijdig in, met uitvoeringsdatum minimum 2 werkdagen voor uiterste betalingsdatum
al de rest is ...
Instantbetalingen zijn het nieuwe "nu". Het is een betere service dan de klassieke overschrijving. Wie die service levert en ook gratis, scoort voor mij goed.
Wie dat niet doet komt er niet meer in.
Iedereen heeft zijn eigen criteria om iets goed of slecht te vinden. Er zijn er hier wel die een bank kiezen omdat die op topdagen 20 cent betaalt voor de verrichtingen en er graag alle nadelen bij vergeten en vergeven. Moeten zij weten zeker ?
Een zevenderangsbank als wise biedt instantbetalingen wel aan.
Ik vind het nuttig... zeer nuttig zelfs.
Wie dat niet doet komt er niet meer in.
Iedereen heeft zijn eigen criteria om iets goed of slecht te vinden. Er zijn er hier wel die een bank kiezen omdat die op topdagen 20 cent betaalt voor de verrichtingen en er graag alle nadelen bij vergeten en vergeven. Moeten zij weten zeker ?
Een zevenderangsbank als wise biedt instantbetalingen wel aan.
Ik vind het nuttig... zeer nuttig zelfs.
Naar aanleiding van een overschrijving via eb-online (= internetbankieren) vandaag vanuit Europabank (intrest van 1ste jaar termijnrekening heb ik er vandaag ontvangen op mijn Europabank-zichtrekening), werd ik door Europabank aangenaam verrast.
Ik kreeg er de mogelijkheid om die overschrijving gratis als "instant payment" (= "flitsbetaling") te doen door dit bij de overschrijving aan te vinken. En inderdaad, het bedrag stond onmiddellijk op mijn zichtrekening bij Argenta.
Ook heel duidelijke toelichting van Europabank hierover:
Banken waar een Instant Payment thans mogelijk is, zijn volgens Europabank momenteel:
Argenta
Bank de Kremer
Bank J. Van Breda & C
Bank Nagelmackers
Belfius Bank
BNP Paribas Fortis
CBC
CPH Banque
Crelan
Europabank
Fintro
Hello bank!
ING België
KBC
VDK bank.
en dit dus voor overschrijvingen tussen de rekeningen van overschrijver en begunstigde bij deze banken.
Wat Argenta betreft: Je ontvangt daar dus onmiddellijk de flitsbetaling als ze ook als flitsbetaling bij één van de banken uit dit overzicht vertrekt. Maar je kan bij Argenta via internetbankieren een overschrijving niet als flitsbetaling laten vertrekken. Dit is wel zo via de Argenta-app.
En bij volgende banken zijn dus thans nog geen flitsbetalingen mogelijk: Beobank, Keytrade, Santander Consumer Bank, NIBC, Medirect
Iets na middernacht heb ik zowel vanuit NIBC als vanuit Medirect een overschrijving naar mijn Argenta-zichtrekening gedaan. De overschrijving vanuit NIBC had ik deze ochtend om 11u al ontvangen, die vanuit Medirect heb ik momenteel nog niet ontvangen
Ik kreeg er de mogelijkheid om die overschrijving gratis als "instant payment" (= "flitsbetaling") te doen door dit bij de overschrijving aan te vinken. En inderdaad, het bedrag stond onmiddellijk op mijn zichtrekening bij Argenta.
Ook heel duidelijke toelichting van Europabank hierover:
.Dankzij Instant Payments schrijft u in slechts enkele seconden een bedrag over van uw Europabank-zichtrekening naar een andere rekening van een deelnemende bank. De begunstigde kan het geld meteen gebruiken. 7 dagen op 7, 24 uur op 24, ook 's nachts, tijdens het weekend en op feestdagen!
U kan een instant payment ook laten uitvoeren in een van onze kantoren. Dan betaalt u 7,50 euro wanneer de instant payment succesvol is uitgevoerd.
Banken waar een Instant Payment thans mogelijk is, zijn volgens Europabank momenteel:
Argenta
Bank de Kremer
Bank J. Van Breda & C
Bank Nagelmackers
Belfius Bank
BNP Paribas Fortis
CBC
CPH Banque
Crelan
Europabank
Fintro
Hello bank!
ING België
KBC
VDK bank.
en dit dus voor overschrijvingen tussen de rekeningen van overschrijver en begunstigde bij deze banken.
Wat Argenta betreft: Je ontvangt daar dus onmiddellijk de flitsbetaling als ze ook als flitsbetaling bij één van de banken uit dit overzicht vertrekt. Maar je kan bij Argenta via internetbankieren een overschrijving niet als flitsbetaling laten vertrekken. Dit is wel zo via de Argenta-app.
En bij volgende banken zijn dus thans nog geen flitsbetalingen mogelijk: Beobank, Keytrade, Santander Consumer Bank, NIBC, Medirect
Iets na middernacht heb ik zowel vanuit NIBC als vanuit Medirect een overschrijving naar mijn Argenta-zichtrekening gedaan. De overschrijving vanuit NIBC had ik deze ochtend om 11u al ontvangen, die vanuit Medirect heb ik momenteel nog niet ontvangen
Laatst gewijzigd door jeff op 15 november 2024, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Europabank doet al jaren flitsbetalingen, gratis, maar enkel als je dat aankruist.
Beobank zit wel in de griep van banken die instantbetalingen toelaten.
https://www.beobank.be/nl/faq/bankieren ... oeren.html
Zelfs WISE laat flitsbetalingen toe.
Keytrade niet. Maar zoals ik al zei : dat is geen echte bank.
Beobank zit wel in de griep van banken die instantbetalingen toelaten.
https://www.beobank.be/nl/faq/bankieren ... oeren.html
Zelfs WISE laat flitsbetalingen toe.
Keytrade niet. Maar zoals ik al zei : dat is geen echte bank.
Keytrade en Medirect zijn gewoon traag in alles. Zowel met overschrijvingen als met hun klantendienst.