Regeringsvorming 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Het probleem met opmerkingen als “spelen op de man en niet op de inhoud” is dat het te pas en te onpas wordt aangehaald. Vaak ten onrechte, eerder om kritische opmerkingen die niet in het kraam passen te negeren.
Ik kreeg zelf gisteren een opmerking over “de man spelen en niet inhoudelijk reageren” omwille van onderstaande post, nadat ik eerst al INHOUDELIJK en uitvoerig had geargumenteerd waarom “lid zijn van een politieke partij die zich aan de andere kant van het politieke spectrum bevindt” volgens mij niet opgaat in dit geval.
Voor de nieuwe mogelijke verrechtvaardiging van het ontslag als “ontslag om dringende reden” heb ik ook INHOUDELIJK mijn mening gegeven. Maar dat werd blijkbaar niet in dank afgenomen …
Ik kreeg zelf gisteren een opmerking over “de man spelen en niet inhoudelijk reageren” omwille van onderstaande post, nadat ik eerst al INHOUDELIJK en uitvoerig had geargumenteerd waarom “lid zijn van een politieke partij die zich aan de andere kant van het politieke spectrum bevindt” volgens mij niet opgaat in dit geval.
Voor de nieuwe mogelijke verrechtvaardiging van het ontslag als “ontslag om dringende reden” heb ik ook INHOUDELIJK mijn mening gegeven. Maar dat werd blijkbaar niet in dank afgenomen …
VincentVega schreef: ↑30 oktober 2024, 17:37Nu haal je een andere reden aan (waarschijnlijk omdat je beseft dat de vorige reden geen stand hield)croesus schreef: ↑30 oktober 2024, 17:05 Misschien wordt dit wel gebruikt door BBTK en Solidaris:
Wat is een ontslag om dringende reden?
Elke partij kan de overeenkomst zonder opzeg of vergoeding beëindigen om een dringende reden.
Onder dringende reden wordt verstaan de ernstige tekortkoming die elke professionele samenwerking tussen de werkgever en de werknemer onmiddellijk en definitief onmogelijk maakt.
Dit begrip is moeilijk af te bakenen. Bij betwisting oordeelt de rechter soeverein of de tekortkoming die tot staving van het ontslag wordt ingeroepen een dergelijke dringende reden tot ontslag vormt.
De vermelding in de arbeidsovereenkomst of in het arbeidsreglement dat een tekortkoming als een dringende reden zal worden beschouwd, bindt de rechter dus niet. Toch is een opsomming van de dringende redenen in het arbeidsreglement of de -overeenkomst van groot belang, aangezien dit aan de rechter duidelijk maakt dat de werkgever veel belang hecht aan het betreffende gedrag en de werknemers hier ook over geïnformeerd heeft.
Met andere woorden, het zou er om kunnen gaan dat de werkgever oordeelt dat de waarden van het VB tegengesteld zijn aan hun eigen waarden en dat hij schade zal ondervinden wanneer een werknemer een publieke functie opneemt in een coalitie met VB en op die manier mee beslissingen zal nemen die niet stroken met de waarden van de werkgever. Het publieke karakter van de activiteit is in deze dan belangrijk. Voor een winkelbediende (voorbeeld dat hierboven eerder werd gegeven) is er hierbij geen duidelijk of alleszins geen aantoonbaar nadeel voor de werkgever.
Dringende reden is al helemaal niet van toepassing. Of Solidaris en BBTK zouden al in hun arbeidsreglelent moeten opgenomen hebben dat lid worden van een politieke partij die een coalitie aangaat met het VB totaal niet mag. En dan nog zou de rechter moeten oordelen of de deze reden gerechtvaardigd en ook nog eens dringend is.
Misschien kan je mij enige jurisdictie of jurisprudentie terzake voorleggen?
De leden van STIP+ zijn geen lid van het VB. Het programma en de waarden van STIP zijn niet die van het VB.
Trouwens, hebben diegenen die een coalitie hebben gevormd met PVDA in Zelzate en bepaalde districten in Antwerpen dan ook dezelfde problemen ondervonden? Want door de coalitie met een communistisch-marxistische partij als de PVDA kan de schijn gewekt worden dat ook zij deze extremistische waarden uitdragen
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
We hebben het allebei hier al gezegd : je vindt het niet erg om dergelijke treut te horen van een rechtse maar wel van een linkse.
Zelf vind ik (hier moet je wel alles 100 keer opnieuw zeggen dus doe ik dat even) dat er van alle kanten iets goed moet zitten in een regering.
Er moet voor mijn part wat nva, wat vl belang, wat spa en ook wat PvdA in de cocktail zitten.
Cd&v, groen en openvld mogen ze eruit laten voor mijn part. Dat zijn toch maar zakkenwassers en smoelentrekkers.
Als je gestorven was van je eerste keer dat je dat zelf deed en elke keer opnieuw bij herhaling.... dan was de lokale begrafenisondernemer in jouw gemeente of stad de rijkste van de provincie.VincentVega schreef: ↑Gisteren 10:30 Het probleem met opmerkingen als “spelen op de man en niet op de inhoud” is dat het te pas en te onpas wordt aangehaald.
Uiteraard heb je dan graag dat het wat minder wordt aangehaald.
Maar de moraalridder spelen hier Echt ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
LOL Dat is een goede! LOLDestereir schreef: ↑Gisteren 12:24 Als je gestorven was van je eerste keer dat je dat zelf deed en elke keer opnieuw bij herhaling.... dan was de lokale begrafenisondernemer in jouw gemeente of stad de rijkste van de provincie.
Uiteraard heb je dan graag dat het wat minder wordt aangehaald.
Maar de moraalridder spelen hier Echt ?
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
Misschien zou mijn begrafenisondernemer goed verdiend hebben aan mij maar in jouw provincie (West-Vlaanderen) zou jouw lokale begrafenisondernemer de Marc Couckes en Gert Verhulsten kunnen doen verbleken met de opbrengsten van al jouw uitvaarten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dat van de pot en de ketel zei ik ook he...VincentVega schreef: ↑Gisteren 14:05
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
Misschien zou mijn begrafenisondernemer goed verdiend hebben aan mij maar in jouw provincie (West-Vlaanderen) zou jouw lokale begrafenisondernemer de Marc Couckes en Gert Verhulsten kunnen doen verbleken met de opbrengsten van al jouw uitvaarten
Je herhaalt wel vaak dingen.
Ben ik een West-Vlaming, denk je ?
Ok. You got me !
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Tiens, een belangrijk nieuw feit wordt gemeld, maar er komt geen reactie van onze usual suspects ter rechterzijde?Polled schreef: ↑30 oktober 2024, 21:53 https://kw.be/nieuws/politiek/lokale-po ... rang-kwam/
Stip verkozene ontkent dat ze onder druk gezet werd door vakbond “Ik wist zelf wel dat mijn toekomst bij de vakbond in het gedrang kwam”
Zou het niet passen in het verhaal van de chantage door de schijnheilige, valse, malafide linkse vakbond?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
De wereld staat bij jou echt op zijn kop ! Het feit dat iemand nog maar moet vrezen voor zijn toekomst omdat die bij een onafhankelijke partij zit die een coalitie maakt met een andere democratisch verkozen partij, vrij van alle blaam of veroordelingen; zegt veel over dat links tuig en mensen die het er voor opnemen !croesus schreef: ↑Gisteren 20:10Tiens, een belangrijk nieuw feit wordt gemeld, maar er komt geen reactie van onze usual suspects ter rechterzijde?Polled schreef: ↑30 oktober 2024, 21:53 https://kw.be/nieuws/politiek/lokale-po ... rang-kwam/
Stip verkozene ontkent dat ze onder druk gezet werd door vakbond “Ik wist zelf wel dat mijn toekomst bij de vakbond in het gedrang kwam”
Zou het niet passen in het verhaal van de chantage door de schijnheilige, valse, malafide linkse vakbond?
En bij gebrek aan inhoudelijk antwoord over het nieuwe feit nog maar eens de man spelen...voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 20:28De wereld staat bij jou echt op zijn kop ! Het feit dat iemand nog maar moet vrezen voor zijn toekomst omdat die bij een onafhankelijke partij zit die een coalitie maakt met een andere democratisch verkozen partij, vrij van alle blaam of veroordelingen; zegt veel over dat links tuig en mensen die het er voor opnemen !
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
"chantage door de schijnheilige, valse, malafide linkse vakbond" is geen nieuw feit, dat is een gegeven ...croesus schreef: ↑Gisteren 20:44En bij gebrek aan inhoudelijk antwoord over het nieuwe feit nog maar eens de man spelen...voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 20:28
De wereld staat bij jou echt op zijn kop ! Het feit dat iemand nog maar moet vrezen voor zijn toekomst omdat die bij een onafhankelijke partij zit die een coalitie maakt met een andere democratisch verkozen partij, vrij van alle blaam of veroordelingen; zegt veel over dat links tuig en mensen die het er voor opnemen !
Vraag me af welke andere account de deze weer van onder het stof heeft gehaald om na 11 jaar ineens de linkse moraalridder te komen spelen