Koopwaardige aandelen
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
Ik snap je punt niet echt. Dus Melexis is rommel omdat een analist het heeft aanbevolen en de koers onderuit gaat? Ik zou dat zeker en vast een Belgische topper durven noemen. Weinig aandelen op de Belgische beurs die zo’n wereldwijde exposure hebben (in elke nieuwe auto zitten gemiddeld 18 chips van Melexis) en economische rendabiliteit (ROE & ROIC van +/- 35%) met mooie jaarlijkse groeicijfers. Die groeitrend gaat zich komende jaren doorzetten. Tesla model Y heeft er bv bijna 60. Auto industrie heeft het momenteel gewoon zeer lastig waardoor ze nu tijdelijk getroffen worden. Maar dat zijn net momenten voor de lange termijn belegger - niet korte termijn analist - om je slag te slaan…karine schreef: ↑30 oktober 2024, 10:44De reden dat analisten dergelijke aandelen steeds zitten aan te bevelen is om er zelf van af te geraken denk ik.
Idem voor Barco.
Belgische toppers noemt men dat dan.
KBC geeft zelfs op 1 augustus een kopen aanbeveling met koersdoel €110.
En de mensen trappen er steeds opnieuw in of gaan nog bijkopen.
(heb geen positie in Melexis voor de duidelijkheid, maar staat op de watchlist)
We zitten in prachtige beursjaren en toch noteert Melexis aan een koers van 5 jaar geleden.
Ze zitten natuurlijk in een heel moeilijke sector en het ziet er ook niet direct beter uit voor de autosector.
Ze zitten natuurlijk in een heel moeilijke sector en het ziet er ook niet direct beter uit voor de autosector.
Hoe is de omzet en winst van Melexis geëvolueerd over die periode? Over de multiples die de markt wil betalen at any given moment hebben ze geen controle hé. Ik vond Melexis ook altijd veel te duur. Tot nu.
Blijft een heel gevoelige sector.
Misschien beter eens omkijken naar ASML. Begint stilaan ook interessant te worden.
Ik wacht toch even.
China is en blijft een belangrijk deel van asml’s omzet uitmaken.
Hoe zal dat evolueren met de geopolitiek?
Wat indien Trump president wordt?
Als je de M7 rapporten leest.. eigenlijk moet je gewoon amazon / alphabet / microsoft in port hebben louter al voor de groei in cloud. Die bedrijven printen gewoonweg geld en best van al de business lijkt me sticky en recessie proof.
Forward P/E van 25 ish? Lijkt mij niet onmogelijk als je bottom line met 20% groeit.
Forward P/E van 25 ish? Lijkt mij niet onmogelijk als je bottom line met 20% groeit.
Rise schreef: ↑26 april 2024, 09:22Alphabet wordt nog altijd, onterecht, bekeken als een advertentiebedrijf. Dat is ook de enige reden waarom je een bedrijf dat 15% groeit en een nettokaspositie van 100 miljard meesleurt kon kopen aan 19x de winst. Komende jaren zal blijken dat dit een foute inschatting was.
Spaargids is/was minder overtuigd. Ga maar eens teruglezen wat voor onzin er hier allemaal over geschreven is