Santander Consumer bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Santander Consumer bank
Dat is nu juist mijn punt, lees wat ik hierboven heb geschreven ! Waarom kan een bank die in bruto termen rekent toch zoveel meer betalen in Nederland dan in België ?!? Is heel dat verschil te wijten aan onze overheid of ... ?VincentVega schreef: ↑9 oktober 2024, 21:36In België geldt ook een vrijstelling moest je het niet weten, de eerste 1.020 euro aan intresten is vrijgesteld. X2 indien een partner.voorheenCP1234 schreef: ↑9 oktober 2024, 20:28
Is wel een vrijstelling van bijna 60 000 euro voor een alleenstaande, X2 indien een partner.
Maar daar gaat het niet om, zie mijn voorbeeld van de bedrijfsobligatie, die geeft een bedrijf uit aan die rente en wordt verdeeld op de markt. De bruto rente zal niet afhangen van in welk land je ze koopt en welke regeltjes er zijn, het netto rendement natuurlijk wel maar dat heeft niets met het bedrijf te maken.
Dus waarom blijven wij zo achter met ons spaargeld ? Waarom kunnen zelfs Belgische banken ( Argenta als ik het juist heb ) in Nederland meer rente geven dan hier ? Zijn we gewoon te braaf en weten ze dat ze hier goedkoper geld kunnen ophalen of is het echt alleen omwille van de extra taxen van de staat; want het zou me verwonderen moesten banken in het buitenland ook niet moeten bijdragen ??
Voor de bank maakt dat trouwens geen verschil uit, zij rekenen in bruto termen. Dat is voor hen de “kostprijs” of vergoeding die ze moeten betalen. Of ze die aan de burger of aan de staat moeten geven, doet er niet toe.
Make Spaargids " Great Again ! "
Zo gaat dat nu eenmaal in de commerciële wereld.voorheenCP1234 schreef: ↑9 oktober 2024, 00:35 . . .
Dat er per land andere regels zijn, dat is wel zo, maar dat ze steeds meer in Nederland geven dan bij ons; daar is op zich niets normaals aan ...
Niet alleen in de bankensector, maar bijvoorbeeld ook bij internationale supermarktketens kan je belangrijke prijsverschillen vaststellen volgens de gangbare prijzen per land;
Net een mailtje gekregen van Santander.
Nog geen concrete percentages maar wel al een verwittiging.
Beste klant,
De inflatie evolueert stilaan richting 2% en benadert zo straks het niveau dat de Europese Centrale Bank nastreeft. De verwachting is dat daarom het algemene renteniveau en dus ook de rente op de spaarrekeningen zal dalen. Kortom: het moment om na te denken over wat u met uw spaarbuffer doet en hoe u het juiste evenwicht vindt tussen veiligheid, beschikbaarheid en rendement.
Een belangrijke keuze waarbij we u graag verder helpen met nuttige tips. We nemen alvast enkele mogelijkheden onder de loep.
Met vriendelijke groet,
Het team van Santander Consumer Bank
Nog geen concrete percentages maar wel al een verwittiging.
Beste klant,
De inflatie evolueert stilaan richting 2% en benadert zo straks het niveau dat de Europese Centrale Bank nastreeft. De verwachting is dat daarom het algemene renteniveau en dus ook de rente op de spaarrekeningen zal dalen. Kortom: het moment om na te denken over wat u met uw spaarbuffer doet en hoe u het juiste evenwicht vindt tussen veiligheid, beschikbaarheid en rendement.
Een belangrijke keuze waarbij we u graag verder helpen met nuttige tips. We nemen alvast enkele mogelijkheden onder de loep.
Met vriendelijke groet,
Het team van Santander Consumer Bank
Een ferme crash op de beurs en mijn santanderrekening zal zeer hard verkleinen. De timing is helaas weer slecht met al 45(?) nieuwe ATH's in de VS?
Ja btw voet verklaart al een stukje van de puzzel.
Accijnzen nog zoiets.
Lonen nog iets.
Dan nog de flexible werkenden zaterdag zondag..
Hier ter lande allerlei werkmogelijkheden, 4/5, 50% is dat in andere landen ook zo.
Zo onstaan prijsverschillen.
Estate Guru believer.
Vanaf 5/11/24 verlaagt de getrouwheidspremie van 1.80% naar 1.60% op zowel de Vision+ als de Vision Max rekeningen (voor nieuwe stortingen vanaf deze datum natuurlijk)
Als ik het goed voor heb is er vanaf 5/11 op een Vision Max-rekening basisrente 1% en getrouwheid 1,60%, maar enkel voor bedragen van € 125000 tot € 300000.
Indien minder dan € 125000 of meer dan € 300000 slechts 0,05% basisrente.
Wil dit zeggen dat om die 1% basisrente te krijgen men minstens voor € 25000 risico moet lopen omdat slechts € 100000 gedekt is door het waarborgfonds?
Wil dit zeggen dat om die 1% basisrente te krijgen men minstens voor € 25000 risico moet lopen omdat slechts € 100000 gedekt is door het waarborgfonds?
ja, tenzij je een wederhelft hebt zodat je een gemeenschappelijke rekening kan openen wat de waarborgsom naar € 200.000 optrekt (€ 100.000 per persoon).
Per persoon...niet bij stil gestaan...om grote bedragen te versluizen gaat het toch best zijn om het einde van het jaar af te wachten om eerst nog de getrouwheid daarop te verkrijgen zeker...?
Als dat je grootste risico is....Patrickd schreef: ↑1 november 2024, 14:33 Als ik het goed voor heb is er vanaf 5/11 op een Vision Max-rekening basisrente 1% en getrouwheid 1,60%, maar enkel voor bedragen van € 125000 tot € 300000.
Voor die nog snel zijn, 2,65% voor de plus lijkt me ook nog wel aardig.(zolang het duurt natuurlijk)