Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Dat de buffercapaciteit vermindert en de verantwoordelijken voor waterbeheer niet bekwaam zijn, dat zijn volledig uw eigen persoonlijke aannames.
Waarop zijn die gebaseerd? Op wat er nu voorgevallen is in Spanje? Maar je zegt ook dat het aantal slachtoffers door overstromingen nog nooit zo laag geweest is en dat de mens zich nog nooit zo goed aangepast heeft.
Op welke conclusie wens je nu uit te komen? Dat Groen als teambuildingactiviteit een dam heeft afgebroken in Valencia en dat dat de oorzaak is van de ramp?
Waarop zijn die gebaseerd? Op wat er nu voorgevallen is in Spanje? Maar je zegt ook dat het aantal slachtoffers door overstromingen nog nooit zo laag geweest is en dat de mens zich nog nooit zo goed aangepast heeft.
Op welke conclusie wens je nu uit te komen? Dat Groen als teambuildingactiviteit een dam heeft afgebroken in Valencia en dat dat de oorzaak is van de ramp?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Mijn conclusie is eerder dat communisten van allerlei slag natuurrampen misbruiken voor hun politieke agenda.
Niets nieuws onder de zon.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Waarom post je dan grafieken van een steeds dalend aantal slachtoffers door rampen doorheen de geschiedenis?
Komt dit voort vanuit het kapitalistische gedachtegoed denk je?
Ik denk dat je je politieke/ideologische definities toch wat scherper zal moeten afbakenen. Op den duur is de boterham die met de confituur naar beneden op de grond valt ook communistisch.
Komt dit voort vanuit het kapitalistische gedachtegoed denk je?
Ik denk dat je je politieke/ideologische definities toch wat scherper zal moeten afbakenen. Op den duur is de boterham die met de confituur naar beneden op de grond valt ook communistisch.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
+1CarpeNoctem schreef: ↑1 november 2024, 21:06Mijn conclusie is eerder dat communisten van allerlei slag natuurrampen misbruiken voor hun politieke agenda.
Vorig jaar ging het omwille van de klimaatsopwarming zo droog zijn dat het grondwaterpeil zich nooit meer zou herstellen; alle "experten" waren het daar over eens, zelfs ons Jill Peeters.
Dit jaar staat het grondwaterpeil hoger dan ooit, heeft het meer geregend dan ooit en is er op verschillende plaatsen sprake van overstromingen, natuurlijk ook weer door de klimaatopwarming ...
Ik vraag me af of deze extreem-linkse experten ooit al eens een geschiedenisboek ( die niet is gecensureerd natuurlijk ) hebben vastgenomen zodat ze konden lezen dat er na warme perioden ijstijden wren en omgekeerd. De natuur herstelt zijn eigen altijd en past zich continu aan; alleen sommigen snappen dat nog steeds niet.
Wat niet wil zeggen dat we niets moeten doen aan vervuiling, in tegendeel zelf, maar we moeten:
1- stoppen met hypocriet zijn
2- stoppen met onze economie kapot te malen zodat ze in andere landen wel kunnen vervuilen en hun spullen hier dan goedkoper verkopen
3- aanvaarden dat de wereld sowieso zal veranderen en evolueren
Make Spaargids " Great Again ! "
Fantastisch commentaar, je bent een echte expert en gelukkig ben je niet "extreem-links" want anders zou ik je nooit geloven.voorheenCP1234 schreef: ↑2 november 2024, 02:50+1CarpeNoctem schreef: ↑1 november 2024, 21:06
Mijn conclusie is eerder dat communisten van allerlei slag natuurrampen misbruiken voor hun politieke agenda.
Vorig jaar ging het omwille van de klimaatsopwarming zo droog zijn dat het grondwaterpeil zich nooit meer zou herstellen; alle "experten" waren het daar over eens, zelfs ons Jill Peeters.
Dit jaar staat het grondwaterpeil hoger dan ooit, heeft het meer geregend dan ooit en is er op verschillende plaatsen sprake van overstromingen, natuurlijk ook weer door de klimaatopwarming ...
Ik vraag me af of deze extreem-linkse experten ooit al eens een geschiedenisboek ( die niet is gecensureerd natuurlijk ) hebben vastgenomen zodat ze konden lezen dat er na warme perioden ijstijden wren en omgekeerd. De natuur herstelt zijn eigen altijd en past zich continu aan; alleen sommigen snappen dat nog steeds niet.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Een extreme hypocriet zoals jij mag van me geloven of vinden wat hij/zij/het verkiest; I don't give a shit about it ...Spaarplan schreef: ↑2 november 2024, 04:22Fantastisch commentaar, je bent een echte expert en gelukkig ben je niet "extreem-links" want anders zou ik je nooit geloven.voorheenCP1234 schreef: ↑2 november 2024, 02:50
+1
Make Spaargids " Great Again ! "
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat leek me toch duidelijk? Er wordt al sinds het begin der tijden misbruik gemaakt van de mensen hun onwetendheid. Ik doe mijn kleine deeltje zodat de hysterici toch wat weerwerk krijgen.
En ik maar denken dat dit een absolute no-brainer was? Waar denk je dat dat geld voor die infrastructuurwerken vandaan komt? Van een geldschijtend ezeltje?
Hoeveel dammen werden er gebouwd voor de introductie van het kapitalisme?
Neen, met mijn vlaktaks van 10% kun je er al heel wat bouwen.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 2 november 2024, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ter aanvulling :voorheenCP1234 schreef: ↑2 november 2024, 02:50 Vorig jaar ging het omwille van de klimaatsopwarming zo droog zijn dat het grondwaterpeil zich nooit meer zou herstellen; alle "experten" waren het daar over eens, zelfs ons Jill Peeters.
...
Er zijn verschillende grondwaterlagen van mekaar gescheiden door ondoordringbare kleilagen of gesteentes.
Het ondiepe grondwater (freatisch oppervlakte) wordt stelselmatig aangevuld door regenwater. Maar gedurende langere droge periodes wordt de situatie toch precaire. Er wordt immers meer opgepompt dan er met regelmaat kan insijpelen. Met de vele regen dit jaar is de balans hersteld.
Het diepe grondwater wordt aangevuld over decennia of zelfs eeuwen insijpelend water.
Het is dit diepe grondwater dat dikwijls op industrieel vlak ( en dikwijls illegaal) wordt opgepompt door diepboringen en niet weer opgevuld geraakt. Dit kan dan weer andere problemen veroorzaken waaronder verzilting van het grondwater.
https://lv.vlaanderen.be/voorlichting-i ... lang-van-2
Niet alleen het kapitalistische brood trek op geen kl*ten:
https://m.youtube.com/watch?v=IUJMyTJ9gyI.
Horen we het ook eens van een rechtse z*k, maar dat wisten we natuurlijk allemaal al: de 0,1 procent gedragen zich steeds meer als een communistische partij.
Horen we het ook eens van een rechtse z*k, maar dat wisten we natuurlijk allemaal al: de 0,1 procent gedragen zich steeds meer als een communistische partij.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
De 99,9% die wel goed floreren onder het kapitalisme moeten toch niet opdraaien voor die 0,1% …Spaarplan schreef: ↑2 november 2024, 09:41 Niet alleen het kapitalistische brood trek op geen kl*ten:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 3 november 2024, 07:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"Cynicism was bonedeep". Yep.VincentVega schreef: ↑2 november 2024, 17:03De 99,9% die wel goed floreren onder het kapitalisme moeten toch niet opdraaien voor die 0,1% …Spaarplan schreef: ↑2 november 2024, 09:41 Niet alleen het kapitalistische brood trek op geen kl*ten:
Ik hecht toch meer geloof aan de klimaatwetenschappers dan aan de figuren die hier allerlei onzin posten. Je zou erom kunnen lachen als de situatie niet zo ernstig was.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Humor or not … depends on the sourceSpaarplan schreef: ↑3 november 2024, 02:02"Cynicism was bonedeep". Yep.VincentVega schreef: ↑2 november 2024, 17:03
De 99,9% die wel goed floreren onder het kapitalisme moeten toch niet opdraaien voor die 0,1% …
Of: al lachende zegt een zot zijn mening
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Misschien moeten jullie eens in Indonesië gaan kijken hoe het daar gaat.
https://www.facebook.com/share/r/piJ8dRLiqH2A3gUz/