Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
Re: Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
Neen je spaart Musk en consoorten (die je eigenlijk sponsort omdat Musk en consoorten dat via overheden doen),zelf heb ik ook niets met subsidies, begin het wel sterk te overwegen
En Musk slaagt er dan weer in dat jij je verder richt op de overheid en verder niets ziet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
… of jij richt je enkel op het geld van de overheid dat Musk binnen haalt maar ziet zijn ondernemerschap niet.KV schreef: ↑2 november 2024, 22:52Neen je spaart Musk en consoorten (die je eigenlijk sponsort omdat Musk en consoorten dat via overheden doen),zelf heb ik ook niets met subsidies, begin het wel sterk te overwegen
En Musk slaagt er dan weer in dat jij je verder richt op de overheid en verder niets ziet
see.JPG
Het is maar hoe je het bekijkt …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
De details die ik lees over zijn ondernemerschap zijn niet echt fraai.
Hij is er ook maar net geraakt met Tesla. Het is net niet de dieperik in gegaan, dat project.
Tesla was lang de minst betrouwbare auto. Zeker niets om zo fier op te zijn.
Niets om jaloers te zijn omdat ik er niet werk.
Als we van een politieke carrière hetzelfde mogen verwachten vind ik het niets om naar uit te kijken.
Laat de man gewoon een koffieshop runnen in Amsterdam en daar zijn ideeën verkondigen aan wie het wil horen
Hij is er ook maar net geraakt met Tesla. Het is net niet de dieperik in gegaan, dat project.
Tesla was lang de minst betrouwbare auto. Zeker niets om zo fier op te zijn.
Niets om jaloers te zijn omdat ik er niet werk.
Als we van een politieke carrière hetzelfde mogen verwachten vind ik het niets om naar uit te kijken.
Laat de man gewoon een koffieshop runnen in Amsterdam en daar zijn ideeën verkondigen aan wie het wil horen
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Voor mij een reden te meer om geen Tesla te kopen maar een technologisch vergelijkbare Dacia Spring electro,
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nope, jij bent diegene die van de overheid wel verwacht dat ze hun manna over door jouw geliefde personen uitstrooit en niet over personen waar je het niet mee eens bent, ik daarentegen wil dat de overheid stopt met geld te verbrassen.
Jij ageert puur à la tête du client dus.
In mijn jonge jaren basiskennis:
O tempora, o moresVrouwe Justitia wordt beschouwd als hét symbool voor rechtvaardigheid. Haar blinddoek staat voor rechtspraak zonder aanzien des persoons
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Of hoe jij het niet kan /wil zien ....VincentVega schreef: ↑3 november 2024, 01:45… of jij richt je enkel op het geld van de overheid dat Musk binnen haalt maar ziet zijn ondernemerschap niet.KV schreef: ↑2 november 2024, 22:52
Neen je spaart Musk en consoorten (die je eigenlijk sponsort omdat Musk en consoorten dat via overheden doen),zelf heb ik ook niets met subsidies, begin het wel sterk te overwegen
see.JPG
ik zie een ondernemerschap dat hij vlot financiert met overheidssubsidies.
De kraaiers van 'minder overheid' zullen toch moeten beseffen dat je hierdoor net 'meer overheid' nodig hebt ...
PS. vergeet je bijdrage rond ivm Zelzate niet verder aan te vullen , want ook daar is plots struisvogelpolitiek te zien van je
Ongelofelijk (maar wel telkens heel doorzichtig) hoe jij jezelf toch telkens in een rol wilt plaatsen die je eigenlijk niet bent. Waarom eigenlijk ?CarpeNoctem schreef: ↑3 november 2024, 07:42Nope, jij bent diegene die van de overheid wel verwacht dat ze hun manna over door jouw geliefde personen uitstrooit en niet over personen waar je het niet mee eens bent, ik daarentegen wil dat de overheid stopt met geld te verbrassen.
Geldverbrassende overheden :
- Hangmatters = CN's visie = overheid moet stoppen
- Subsidieslurpers = CN's visie = ondernemerschap
Gezien je niet meer zoals mij van "de jongste" bent, vrees ik dat je de zaken niet meer helder kan bezien. Niets fout mee, dit gecombineerd met je eigenwijsheid doet je natuurlijk wel de das om
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Voor zo jong te zijn lees je wel heel erg slecht.KV schreef: ↑3 november 2024, 08:18Ongelofelijk (maar wel telkens heel doorzichtig) hoe jij jezelf toch telkens in een rol wilt plaatsen die je eigenlijk niet bent. Waarom eigenlijk ?CarpeNoctem schreef: ↑3 november 2024, 07:42 Nope, jij bent diegene die van de overheid wel verwacht dat ze hun manna over door jouw geliefde personen uitstrooit en niet over personen waar je het niet mee eens bent, ik daarentegen wil dat de overheid stopt met geld te verbrassen.
Geldverbrassende overheden :
- Hangmatters = CN's visie = overheid moet stoppen
- Subsidieslurpers = CN's visie = ondernemerschap
Voor de elfendertigste en laatste keer: ik wil dat de overheid stopt met geld te verbrassen. Jij bent diegene die het onderscheid tussen 'hangmatters' en 'subsidieslurpers' maakt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Eigenaardig, dat net diegenen die aanklagen dat sommige privé bedrijven subsidies ontvangen ook juist diegenen zijn die alles willen nationaliseren en 100% overheid en overheidsmiddelen willen maken. Alleen heeft dat nog nooit tot creatief ondernemerschap geleid (zie Lada vs. Tesla).KV schreef: ↑3 november 2024, 07:49Of hoe jij het niet kan /wil zien ....VincentVega schreef: ↑3 november 2024, 01:45
… of jij richt je enkel op het geld van de overheid dat Musk binnen haalt maar ziet zijn ondernemerschap niet.
ik zie een ondernemerschap dat hij vlot financiert met overheidssubsidies.
De kraaiers van 'minder overheid' zullen toch moeten beseffen dat je hierdoor net 'meer overheid' nodig hebt ...
PS. vergeet je bijdrage rond ivm Zelzate niet verder aan te vullen , want ook daar is plots struisvogelpolitiek te zien van je
PS: ik reageer niet zo goed “op commando”. Zeker niet onder dwang. Meestal leidt dat juist tot een tegenovergestelde reactie
Je bent nu wel stevig aan het doordrammen over subsidies hé. Maar hoe anders kunnen overheden een vrije markt sturen? Neem nu het verlangen om fossiel uit te faseren, geen enkele investeerder zal daar geld in steken indien het niet rendeert. Dus zeker in de aanloopfase zullen overheden een en ander moeten subsidiëren, bv fabrieken die batterijen en EV's maken, windmolens, zonnepanelen, en noem maar op. Wat is dan jouw alternatief, dat de overheid alles zelf financiert, dat er geen vrije markt, kapitalisme en innovatie is, een communistisch systeem met andere woorden? Wel, ga dan eerst maar eens kijken in communistische landen zonder kapitalistische markt hoeveel overheden daar investeren en in wat en hoe ver ze daar staan met bv de uitfasering van fossiel en hoe groot daar de loonkloof tussen burger en partijtop is, enz... Kortom dankzij het kapitalisme hebben wij allemaal een vrij hoog inkomen en een hoge levensstandaard, kunnen we ons meer veroorloven dan dagelijks wat water en brood en hebben we behoorlijk wat vrijheden. En als ik dan toch moet kiezen, liever een overheid die ondernemerschap subsidieert dan eentje die gelukzoekers, luiheid en passiviteit subsidieert.
De lofzang houdt aan : "na briljant man" en "iemand die de mensheid ten goede komt" mag nu ook "creatief ondernemerschap" aan het lijst worden toegevoegd.VincentVega schreef: ↑3 november 2024, 09:18Eigenaardig, dat net diegenen die aanklagen dat sommige privé bedrijven subsidies ontvangen ook juist diegenen zijn die alles willen nationaliseren en 100% overheid en overheidsmiddelen willen maken. Alleen heeft dat nog nooit tot creatief ondernemerschap geleid (zie Lada vs. Tesla).
Ik begin zowaar te beseffen welk onnoemelijk geluk we hebben te mogen leven in hetzelfde tijdperk van Musk. .....
Je mag natuurlijk ook toegeven dat je een uitschuiver begaan hebt en je gewoon niet verder kan in detail treden.VincentVega schreef: ↑3 november 2024, 09:18PS: ik reageer niet zo goed “op commando”. Zeker niet onder dwang. Meestal leidt dat juist tot een tegenovergestelde reactie
Vallen en opstaan is een normaal proces in het leven
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Wie wil opstaan, moet eerst vallen …KV schreef: ↑3 november 2024, 09:49Je mag natuurlijk ook toegeven dat je een uitschuiver begaan hebt en je gewoon niet verder kan in detail treden.VincentVega schreef: ↑3 november 2024, 09:18
PS: ik reageer niet zo goed “op commando”. Zeker niet onder dwang. Meestal leidt dat juist tot een tegenovergestelde reactie
Mijn mening over de PVDA is nog geen haar veranderd: het zijn voor mij gewoon aloude marxistische communisten maar dan in een nieuw kleedje gegoten. Mijn houding tegenover forumgebruikers die mij denken te kunnen commanderen is ook dezelfde gebleven
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je hallucineert … of toch minstens, je manipuleertKV schreef: ↑3 november 2024, 09:49De lofzang houdt aan : "na briljant man" en "iemand die de mensheid ten goede komt" mag nu ook "creatief ondernemerschap" aan het lijst worden toegevoegd.VincentVega schreef: ↑3 november 2024, 09:18
Eigenaardig, dat net diegenen die aanklagen dat sommige privé bedrijven subsidies ontvangen ook juist diegenen zijn die alles willen nationaliseren en 100% overheid en overheidsmiddelen willen maken. Alleen heeft dat nog nooit tot creatief ondernemerschap geleid (zie Lada vs. Tesla).
Ik begin zowaar te beseffen welk onnoemelijk geluk we hebben te mogen leven in hetzelfde tijdperk van Musk. .....
Ik heb voordien enkel gezegd dat ik de man niet mag, enkel als ondernemer vind ik hem briljant. Al de rest verzin je er zelf bij. Mijn mening over Musk was de volgende:
Je mag natuurlijk ook gewoon toegeven dat je een uitschuiver begaan hebt.VincentVega schreef: ↑29 oktober 2024, 09:15 Over Musk - ik mag die man niet, hoewel hij als ondernemer ongetwijfeld briljant is - moet je alles in de voorwaardelijke wijs formuleren (als Trump wint, als Musk ooit minister zou worden ..,) maar voor de genoemde landen mag je hun steun aan Poetin (economisch en/of militair) in de tegenwoordige tijd formuleren. Dus tijd voor sancties tegen China en co?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Oef. Dan toch ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het circus dat de presidentsverkiezingen in de VS zijn gaat de laatste dagen over een eekhoorn die de autoriteiten van New York (Democraten) hebben geëuthanaseerd.
Peanut - de eekhoorn in kwestie- was blijkbaar ook een celebrity. Het Trumpkamp gebruikt dit natuurlijk om het totalitarisme van de Democraten aan te tonen.
Memes galore:
Never a dull moment
Peanut - de eekhoorn in kwestie- was blijkbaar ook een celebrity. Het Trumpkamp gebruikt dit natuurlijk om het totalitarisme van de Democraten aan te tonen.
Memes galore:
Never a dull moment
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 3 november 2024, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.