Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Ik kijk dichter bij huis in Spanje.Kwakkie schreef: ↑3 november 2024, 09:12Misschien moeten jullie eens in Indonesië gaan kijken hoe het daar gaat.
https://www.facebook.com/share/r/piJ8dRLiqH2A3gUz/
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Spanje is natuurgeweld.
In Indonesië gooien ze al hun rommel gewoon in de rivier. Ik denk niet dat ze daar al gehoord hebben van gescheiden afvalophaling, warmtepompen en electrische wagens. Volgens mij rijden ze daar nog met tweetakt tuktuks en met afgedankte dieselauto's van hier.
Maar wij moeten heiliger dan de paus zijn.
In Indonesië gooien ze al hun rommel gewoon in de rivier. Ik denk niet dat ze daar al gehoord hebben van gescheiden afvalophaling, warmtepompen en electrische wagens. Volgens mij rijden ze daar nog met tweetakt tuktuks en met afgedankte dieselauto's van hier.
Wij hebben de morele plicht om milieubewust te zijn.
https://reneweconomy.com.au/a-near-100- ... ffordable/
Het is een erg interessante simulatie, ook al is Australië duidelijk verschillend van ons land. Het toont wel aan wat de gevolgen zouden zijn van een grid dat mikt op 100% opwekking uit PV + wind met elektrische batterijen en wat hydrobekkens voor opslag. En met échte weer- en verbruiksgegevens. 'Other' in de studie betekent alsnog een opwekking via verbranding, fossiel of H2. Over 3 jaar simulatie krijg je volgende interessante data:
Dit grid zou uitkomen op 37 g CO2/kWh voor een kwart op het conto van de 'other' die je dus ook nog groener zou kunnen maken.
Het is een erg interessante simulatie, ook al is Australië duidelijk verschillend van ons land. Het toont wel aan wat de gevolgen zouden zijn van een grid dat mikt op 100% opwekking uit PV + wind met elektrische batterijen en wat hydrobekkens voor opslag. En met échte weer- en verbruiksgegevens. 'Other' in de studie betekent alsnog een opwekking via verbranding, fossiel of H2. Over 3 jaar simulatie krijg je volgende interessante data:
Storage is the grootste driver van de kost en dus de parameters waarnaar je wil optimaliseren (minimaliseren maw) maar de kost van storage is zo snel aan het zakken dat imperfecties en meer volatiele verbuiks- opwekkingspatronen binnen eenzelfde geprojecteerde kost zullen opgevangen kunnen worden.
- The simulation has averaged 98.4% renewable electricity. The remaining 1.6% is met by ‘Other.’
- The simulation tends to be 100% renewable from September to March each year, but from mid-Autumn till the end of winter (April to August), it needs supplementation from ‘Other’ on a regular basis.
- 16% of the wind and solar generation was in excess of requirements and ended up being curtailed.
- Only 10% of supply had to pass through storage. Wind and solar directly supplied 82% of demand without having to pass through storage or be curtailed. Another 7% came directly from hydro.
- The decision to use 60% wind and 45% solar was based on rough optimisation experiments that I did several years ago. A mixture reasonably close to 50:50 takes advantage of the fact that NEM wind and solar are negatively correlated with each other. Wind tends to generate above average during the night and during winter, complementing the solar generation.
- ...this near 100% renewable electricity supply is estimated to cost around $107/MWh, or $22b per year. About 72% of this cost comes from the supply of wind, solar and hydro generation, 5% from ‘Other’, 15% from storage and 7% from extra transmission costs, beyond what we currently pay for transmission.
Dit grid zou uitkomen op 37 g CO2/kWh voor een kwart op het conto van de 'other' die je dus ook nog groener zou kunnen maken.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
rommel in de rivier gooien, geen gescheiden afvalophaling, tweetakt,... dat zijn toch ook zaken die bij ons pakweg 30 jaar geleden veel meer gebruikelijk waren?Kwakkie schreef: ↑3 november 2024, 13:25 Spanje is natuurgeweld.
De rommel die men ginder nog steeds in rivieren gooit, werd hier 30 jaar geleden op stortplaatsen gedumpt. Die plaatsen werden of worden nu gesaneerd. Ik heb nooit massa's rommel in de Schelde weten drijven.
2-takt motoren als vervoermiddel is hier al langer dan 30 jaar geleden.
Gescheiden huisafval is hier ook al 20 jaar ingeburgerd, doch niet in alle 'uithoeken' .
Redenen genoeg om nooit naar landen als Indonesië of Vietnam, om er maar 2 te noemen, af te reizen. In Verviers of Anderlecht, 2 random (!) gekozen plaatsen, zal ik ook geen halt houden met mijn fiets. Laat die plaatsen maar links liggen, rechts is nog plaats genoeg.
2-takt motoren als vervoermiddel is hier al langer dan 30 jaar geleden.
Gescheiden huisafval is hier ook al 20 jaar ingeburgerd, doch niet in alle 'uithoeken' .
Redenen genoeg om nooit naar landen als Indonesië of Vietnam, om er maar 2 te noemen, af te reizen. In Verviers of Anderlecht, 2 random (!) gekozen plaatsen, zal ik ook geen halt houden met mijn fiets. Laat die plaatsen maar links liggen, rechts is nog plaats genoeg.
Ik heb vroeger nog een Suzuki RGV tweetakt gehad maar dat is al veel langer dan 30 jaar geleden.Woz schreef: ↑Vandaag 09:59rommel in de rivier gooien, geen gescheiden afvalophaling, tweetakt,... dat zijn toch ook zaken die bij ons pakweg 30 jaar geleden veel meer gebruikelijk waren?Kwakkie schreef: ↑3 november 2024, 13:25 Spanje is natuurgeweld.
Trouwens, ik heb nooit tussen het afval en plastiek moeten zwemmen zoals in Indonesië.
Onze stranden liggen er doorgaans redelijk proper bij, alleen wanneer Molenbeek, Schaarbeek en Borgerokko langs komen worden ze herschapen in een stort.
Volgens een groene politieker was het echter de schuld van eb en vloed
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Om het met de woorden van Brembos te zeggen: ook Indonesië heeft de morele plicht om milieubewust te zijn.Woz schreef: ↑Vandaag 09:59rommel in de rivier gooien, geen gescheiden afvalophaling, tweetakt,... dat zijn toch ook zaken die bij ons pakweg 30 jaar geleden veel meer gebruikelijk waren?Kwakkie schreef: ↑3 november 2024, 13:25 Spanje is natuurgeweld.
De zoveelste spagaat van progressief links: op de kap zitten van Belgische burgers en ondernemingen, maar ini andere landen mag men zomaar blijven vervuilen
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid