Termijnrekening Belfius
TIP
Re: Termijnrekening Belfius
Ik zit ook met een vraag/bedenking mbt de vers geld voorwaarde. Op zich lijkt het systeem eenvoudig (saldo 29/09 om 19u min saldo 29/08 om 19u = vers geld). De totaalwaarde van de portefeuille wordt hiervoor gebruikt. Voor wie enkel over producten zonder waardefluctuatie beschikt is het duidelijk/eenvoudig.
Maar stel dat je beleggingen/effecten hebt (fondsen, pensioensparen, aandelen,...) die in waarde kunnen fluctueren dan lijkt het me niet denkbeeldig dat deze op 29/08 hoger noteerden dan op 29/09... En dat de netto toename van de portefeuille kleiner is dan het bedrag dat er aan vers geld werd overgemaakt. Deze bedenking geldt voor eke instelling die met een gelijkaardige vers geld voorwaarde komt.
Strikt genomen moet je dan toch enige vers geld buffer voorzien om eventuele waardeschommelingen op te vangen? Eerlijkheidshalve, ik hield hier geen rekening mee.
Maar stel dat je beleggingen/effecten hebt (fondsen, pensioensparen, aandelen,...) die in waarde kunnen fluctueren dan lijkt het me niet denkbeeldig dat deze op 29/08 hoger noteerden dan op 29/09... En dat de netto toename van de portefeuille kleiner is dan het bedrag dat er aan vers geld werd overgemaakt. Deze bedenking geldt voor eke instelling die met een gelijkaardige vers geld voorwaarde komt.
Strikt genomen moet je dan toch enige vers geld buffer voorzien om eventuele waardeschommelingen op te vangen? Eerlijkheidshalve, ik hield hier geen rekening mee.
Eens benieuwd hoeveel er gaan zijn die blij waren dat ze toch met "oud" geld hun termijnrekening konden aanvragen en dan later moord en brand gaan schreeuwen als ze terug wordt geschrapt
Onder andere ikke... heb gezegd in mail dat het bij KBC on-line kan en ik derhalve de oplossing weet voor hun groot probleem (de overbelasting van hun kantoorpersoneel oa.).vortex schreef: ↑5 september 2024, 14:15 Och, tot voor gisteren namiddag kon het niet, nu kan het nog wel, afwachten of het straks of morgen ook nog kan. Volgens mij waren er heel wat misnoegde (trouwe) klanten hun centen naar elders aan het verhuizen en zijn ze bij Belfius danig in een paniek geslagen. Getuigd in elk geval niet van doordacht beleid
Ik vermoed dat voorbeeld klant D (algemene voorwaarden) op je(dichtst aanleunend) van toepassing is. Stel je hebt op 29/08 150 aandelen/deelbewijzen. Als je op einde actieperiode nog steeds die 150 hebben, nemen ze volgens mijn logica deze evolutie in rekening.Dieteren schreef: ↑10 september 2024, 09:23 Maar stel dat je beleggingen/effecten hebt (fondsen, pensioensparen, aandelen,...) die in waarde kunnen fluctueren dan lijkt het me niet denkbeeldig dat deze op 29/08 hoger noteerden dan op 29/09... En dat de netto toename van de portefeuille kleiner is dan het bedrag dat er aan vers geld werd overgemaakt. Deze bedenking geldt voor eke instelling die met een gelijkaardige vers geld voorwaarde komt.
Enkel als je bvb 50 aandelen zou verkopen, en geld weghalen bij Belfius [of effecten naar andere bank zetten], zal dit eerst aangevuld moeten worden.
Inderdaad, hoe werkt dat eigenlijk?
Je kan bij Belfius nu online een termijnrekening openen, zonder dat je een termijn dient te selecteren: en daarna????
Wanneer/waar selecteer je dan de termijn?
Online is écht zo een kalvarietocht bij hen... pffft
Dat komt nadat je een termijnrekening hebt geopend. Dan krijg je de vraag over de termijn en het bedrag. Voor deze specifieke moet je 1 jaar kiezen en er op letten dat 3,80 % vermeld staat.
Lijkt inderdaad het meest logische te zijn. Mercie!tommelein schreef: ↑10 september 2024, 15:06Ik vermoed dat voorbeeld klant D (algemene voorwaarden) op je(dichtst aanleunend) van toepassing is. Stel je hebt op 29/08 150 aandelen/deelbewijzen. Als je op einde actieperiode nog steeds die 150 hebben, nemen ze volgens mijn logica deze evolutie in rekening.Dieteren schreef: ↑10 september 2024, 09:23 Maar stel dat je beleggingen/effecten hebt (fondsen, pensioensparen, aandelen,...) die in waarde kunnen fluctueren dan lijkt het me niet denkbeeldig dat deze op 29/08 hoger noteerden dan op 29/09... En dat de netto toename van de portefeuille kleiner is dan het bedrag dat er aan vers geld werd overgemaakt. Deze bedenking geldt voor eke instelling die met een gelijkaardige vers geld voorwaarde komt.
Enkel als je bvb 50 aandelen zou verkopen, en geld weghalen bij Belfius [of effecten naar andere bank zetten], zal dit eerst aangevuld moeten worden.
Is het nog steeds mogelijk om vanuit thuis een termijnrekening te openen bij Belfius en heeft er iemand wellicht de rentevoeten voor 3/4/5 maanden?
Ja, is nog steeds mogelijk.
3 maanden is 1,998 %
4 maanden is 1,937 %
5 maanden is 1,874 %
Mvg.
3 maanden is 1,998 %
4 maanden is 1,937 %
5 maanden is 1,874 %
Mvg.
Bedankt!