Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Zet Arista maar bij in dat rijtje. Microsoft en Meta geven elk jaar meer dan $1 miljard uit bij Arista.BRT schreef: ↑31 oktober 2024, 21:38 Als je de M7 rapporten leest.. eigenlijk moet je gewoon amazon / alphabet / microsoft in port hebben louter al voor de groei in cloud. Die bedrijven printen gewoonweg geld en best van al de business lijkt me sticky en recessie proof.
Forward P/E van 25 ish? Lijkt mij niet onmogelijk als je bottom line met 20% groeit.
(Arista = hoogwaardige netwerkoplossingen, vooral voor grote datacenters en cloud-omgevingen. Ze maken switches en software die ervoor zorgen dat data snel en efficiënt kan worden verwerkt.)
FCF yield van 2 tal procent, wellicht excl. SBC? Nee dan denk ik dat je beter rechtstreeks in die big tech belegt. Hebben ook allemaal grote buybacks lopen.
Zolang er vraag is voor AI infrastructuur zullen er veel miljarden naartoe gaan elk jaar en mogen we meer winst verwachten. Deze cyclus gaat voorlopig nog wel door. Als “ooit” de infrastructuur er ligt, en de groei capex vrijkomt, dan zullen we weer (nóg) dikkere buybacks krijgen vermoed ik.
Ik zit nu enkel in Amazon. ASML houd ik in de gaten.
Ik zit nu enkel in Amazon. ASML houd ik in de gaten.
Uiteindelijk staat de deur op een kier voor de Chinese markt en Melexis.
Zo is Nio afnemer van Melexis. Het is dus zo dat Melexis een graantje meepikt als er groei is bij de Chinese EV's.
Mijn blog: www.unusualtravelblog.com - alles over kredietkaarten voor Belgen voor luxe-reizen