BKCP effectenrekening sucks!
TIP
Re: BKCP effectenrekening sucks!
Akkoord maar Dexia doet dat vooralsnog niet en indien Dexia dit toepast zal dit ook wel snel in de media komen. Na het Kaupthing avontuur liever geen kleinere banken meer voor mij. Daarmee zeg ik niet dat BKCP geen ernstige bank is, het is gewoon een persoonlijke keuze dat voortkomt uit een trauma. Daarmee dat ik zeg dat mocht een bank mij vertellen dat ik maar 2500 EUR mag overschrijven in 2 weken, ik mij zeer vervelend zou voelen en er onmiddellijk een alarm afgaat. Ik zou hemel en aarde bewegen om mijn geld onmiddellijk weg te trekken. Een ding heb ik geleerd, eigen geld eerst. Niet van die zever van: als iedereen dat doet ... Die raad heb ik ook gevolgd met slapeloze nachten vandien.BartVW schreef:Lees dan maar eens het algemeen reglement der verrichtingen door van Dexia (http://www.dexia.be/NR/rdonlyres/917551 ... ARVNed.pdf). daar kan je het volgende terugvinden onder spaarrekening:Pieterjan schreef: Amai, als ik dat op een bank zag staan: 2500 EUR per halve maand overschrijving. Ik zou onnozel worden! Zeker omdat ik deze maand meer dan 2500 EUR moet betalen aan rekeningen, waaronder belastingen etc...
Heb het toch niet voor kleine bankjes. Blijf wel warmpjes bij Dexia, de aanwezigheid van het ACW is mijn verzekering. Die zetten ze nooit op water en brood.
59. Geldopname
Opnames van een bedrag van meer dan 1 250 EUR zijn mogelijk mits men vijf dagen vooraf verwittigt. Opnames kunnen worden beperkt tot 2 500 EUR per periode van twee weken. De vervallen rente kan op elk ogenblik worden opgevraagd.
Als Dexia moeilijk wil doen wanneer je al je geld in 1 keer wenst af te halen kunnen ze zich dus ook beroepen op die voorwaarden uit hun reglement.
Al zal een grote bank dit in de praktijk wellicht veel minder snel toepassen dan een kleine bank omdat een grote bank waarschijnlijk wel vlugger ergens een berg geld weten te vinden om de klant uit te betalen omdat ze veel meer depositos hebben dan een kleinere bank.
Ik ken uiteraard de beweegredenen van BKCP niet om deze beperking op te leggen. Kan ook iets totaal anders zijn dan financiële problemen zoals bijvoorbeeld een software probleem, die alle banken tegenwoordig treffen. Ik heb nog 140 EUR staan bij De Post. Ook daar werden de intresten verkeerd berekend.
Laatst gewijzigd door Pieterjan op 6 januari 2010, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch even in de context plaatsen: het gaat hier enkel om beperkingen op geldopnames op spaarrekeningen, en ik denk dat alle banken deze hebben (maar nog nooit opgelegd hebben).BartVW schreef:Lees dan maar eens het algemeen reglement der verrichtingen door van Dexia (http://www.dexia.be/NR/rdonlyres/917551 ... ARVNed.pdf). daar kan je het volgende terugvinden onder spaarrekening:Pieterjan schreef: Amai, als ik dat op een bank zag staan: 2500 EUR per halve maand overschrijving. Ik zou onnozel worden! Zeker omdat ik deze maand meer dan 2500 EUR moet betalen aan rekeningen, waaronder belastingen etc...
Heb het toch niet voor kleine bankjes. Blijf wel warmpjes bij Dexia, de aanwezigheid van het ACW is mijn verzekering. Die zetten ze nooit op water en brood.
59. Geldopname
Opnames van een bedrag van meer dan 1 250 EUR zijn mogelijk mits men vijf dagen vooraf verwittigt. Opnames kunnen worden beperkt tot 2 500 EUR per periode van twee weken. De vervallen rente kan op elk ogenblik worden opgevraagd.
Als Dexia moeilijk wil doen wanneer je al je geld in 1 keer wenst af te halen kunnen ze zich dus ook beroepen op die voorwaarden uit hun reglement.
Al zal een grote bank dit in de praktijk wellicht veel minder snel toepassen dan een kleine bank omdat een grote bank waarschijnlijk wel vlugger ergens een berg geld weten te vinden om de klant uit te betalen omdat ze veel meer depositos hebben dan een kleinere bank.
Je hebt dus best een zichtrekening bij elke bank waar je een spaarrekening hebt. Als ze je overchrijving tussen je spaar en zicht toelaten is alles OK en kan je alles verder overschrijven.
Wel weer een argument om over verschillende banken te spreiden, zelfs in kleinere schijven! Meer dan 50K bij eenzelfde bankgroep (moest ik ze hebben) zou ik NOOIT doen!
Verder is het niet duidelijk wat ze bedoelen met "geldopname" (cash geld, cheque, overschrijving, ....).
Bij Dexia 5000 EUR per dag, als je meer wilt afhalen moet je dat vragen, dan verhogen ze deze limiet. Ik denk dat ze dit eerder doen uit veiligheidsoverwegingen met betrekking tot internetbankieren. Mocht er iemand in je systeem kraken, kan die nog "maar" max 5000 EUR per dag weghalen, ipv de hele bankrekening ineens te plunderen.ronnie schreef:Toch even in de context plaatsen: het gaat hier enkel om beperkingen op geldopnames op spaarrekeningen, en ik denk dat alle banken deze hebben (maar nog nooit opgelegd hebben).BartVW schreef:
Lees dan maar eens het algemeen reglement der verrichtingen door van Dexia (http://www.dexia.be/NR/rdonlyres/917551 ... ARVNed.pdf). daar kan je het volgende terugvinden onder spaarrekening:
59. Geldopname
Je hebt dus best een zichtrekening bij elke bank waar je een spaarrekening hebt. Als ze je overchrijving tussen je spaar en zicht toelaten is alles OK en kan je alles verder overschrijven.
Wel weer een argument om over verschillende banken te spreiden, zelfs in kleinere schijven! Meer dan 50K bij eenzelfde bankgroep (moest ik ze hebben) zou ik NOOIT doen!
Verder is het niet duidelijk wat ze bedoelen met "geldopname" (cash geld, cheque, overschrijving, ....).
Mijn overschrijving is intussen doorgegaan, dus met een beetje geduld komt dit in orde.