Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
En dus om aan te tonen dat Proximus en BPost niet goed bestierd werden door de overheid kijk jij naar de aandelenkoers? Het belang van de aandeelhouders dus. Als de overheid oordeelt dat het van belang is om in bepaalde strategische sectoren een zeg te hebben (waarover een interessante discussie kan gevoerd worden), dan hoop ik dat dat niet in de eerste plaats is om de aandeelhouders zoveel mogelijk rendement te bieden.CarpeNoctem schreef: ↑4 november 2024, 21:06Dat deed ik dan ook niet. Herlees de draad anders eens. Of wacht, ik zal het hier voor jou citeren:Het ging hier duidelijk over de overheid en haar kerntaken. En ja, ADC heeft er nog een groter potje van gemaakt dan Petra De Sutter. Maar die (gevonden) grafiek begon nu éénmaal in 2020.CarpeNoctem schreef: ↑4 november 2024, 12:16
En zich op haar kerntaken richten. Zie wat Petra De Sutter heeft aangericht:
And two wrongs don't make a right.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Daar heeft u een (belangrijk) punt.
Natuurlijk, een dalende aandelenkoers betekent ook dat de overheid als aandeelhouder (en dus alle burgers) benadeelde partij is.
Natuurlijk, een dalende aandelenkoers betekent ook dat de overheid als aandeelhouder (en dus alle burgers) benadeelde partij is.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Nog beter zou zijn om een strategische en een waardevolle participatie te hebben …croesus schreef: ↑Gisteren 06:41En dus om aan te tonen dat Proximus en BPost niet goed bestierd werden door de overheid kijk jij naar de aandelenkoers? Het belang van de aandeelhouders dus. Als de overheid oordeelt dat het van belang is om in bepaalde strategische sectoren een zeg te hebben (waarover een interessante discussie kan gevoerd worden), dan hoop ik dat dat niet in de eerste plaats is om de aandeelhouders zoveel mogelijk rendement te bieden.CarpeNoctem schreef: ↑4 november 2024, 21:06
Dat deed ik dan ook niet. Herlees de draad anders eens. Of wacht, ik zal het hier voor jou citeren:
Het ging hier duidelijk over de overheid en haar kerntaken. En ja, ADC heeft er nog een groter potje van gemaakt dan Petra De Sutter. Maar die (gevonden) grafiek begon nu éénmaal in 2020.
And two wrongs don't make a right.
Immers, hoe hoger de beurskoers, hoe meer waard de participatie van de overheid is. En in geval van winst kan de overheid ook nog eens jaarlijks een mooi dividend ontvangen (cfr. de participatie in BNP Paribas).
Rendement is geen vies woord, zeker niet als de overheid mee profiteert omdat ze hoofdaandeelhouder is …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik begin alvast met de Lach van de dag.
Ik heb ook meer dan genoeg bijgedragen aan het sociaal stelsel. Iets dat mij door de intelligentia (nou ja. ..) van dit forum niet echt in dank is afgenomen.
Misschien nog een geluk dat ik door enkele fysieke mankementen wat heb teruggekregen.
Dat schijnt toch jullie logica te zijn tenminste.
Ik leef met je mee. Begin met iets aan je hart te krijgen wat nooit meer overgaat.. en kom dan nog eens bespreken wat er met je lijf nog meer mis kan.VincentVega schreef: ↑4 november 2024, 09:51 Ik kan enkel maar zeker voor mezelf spreken maar ik draag al meer dan gemiddeld bij in de lasten en krijg maar relatief weinig terug van de overheid.
Waar IK het geld ga zoeken ? Nergens meer. Ik heb genoeg en begin eerder te denken aan hoe alles op kan gemaakt worden op tijd.
De hoop hoger maken is niet meer wat ik nastreef.
Hoe de staat zijn zaken op orde zet.. ik weet niet of Ik er nog lang last van ga hebben (en of het mij wat kan schelen) want ik ga van wat opgebouwd werd ver van hier wat meer genieten dan in Vlaanderen.
En we eindigen weer met de lach van de dag..
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
CD&V al zeker niet heeft Sammy Mahdi laten weten. Ik denk trouwens dat Open VLD zelf geen vragende partij is om te depanneren. De optie Open VLD is hoogstens een stok achter de deur naar Vooruit toe …spaarfreakje schreef: ↑4 november 2024, 23:07 En gaat Les Engagés mee in zo'n wissel?
Daarna verlies je wellicht ook de CD&V...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik bedoelde de 'andere' wissel die @Brembos voorstelt:
MR eruit en PS erin.
MR eruit en PS erin.
haelewyn schreef: ↑Gisteren 15:43Ik begin alvast met de Lach van de dag.
Ik heb ook meer dan genoeg bijgedragen aan het sociaal stelsel. Iets dat mij door de intelligentia (nou ja. ..) van dit forum niet echt in dank is afgenomen.
Misschien nog een geluk dat ik door enkele fysieke mankementen wat heb teruggekregen.
Ik leef met je mee. Begin met iets aan je hart te krijgen wat nooit meer overgaat.. en kom dan nog eens bespreken wat er met je lijf nog meer mis kan.VincentVega schreef: ↑4 november 2024, 09:51 Ik kan enkel maar zeker voor mezelf spreken maar ik draag al meer dan gemiddeld bij in de lasten en krijg maar relatief weinig terug van de overheid.
Waar IK het geld ga zoeken ? Nergens meer. Ik heb genoeg en begin eerder te denken aan hoe alles op kan gemaakt worden op tijd.
Hoe de staat zijn zaken op orde zet.. ik weet niet of Ik er nog lang last van ga hebben (en of het mij wat kan schelen) want ik ga van wat opgebouwd werd ver van hier wat meer genieten dan in Vlaanderen.
Die neemt toch niemand serieus? Waarom nog reageren op een trol? Die bovendien geen democraat is of gewoon geen benul heeft van de verkiezingsuitslag. Negeren. Elders gaan trollen.spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 17:08 Ik bedoelde de 'andere' wissel die @Brembos voorstelt:
MR eruit en PS erin.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Bartje heeft zich serieus mispakt, door zijn "bromance" met Crapuul Conner zit hij er momenteel al aan vast in Vlaanderen, maar in Antwerpen is er nog altijd niets en als Achteruit federaal gedumpt wordt kan hij Antwerpen op zijn buik schrijven en gaat de Vlaamse regering er nog triestiger uitzien als de vorige.
De "keizer" dacht alles gepland te hebben en al de domino stenen juist geplaatst te hebben maar de ene valt na de andere en Bartje moet het met lede ogen aanzien ...
Het zou grappig zijn moesten wij allen er de rekening niet van hoeven te betalen ...
Op zich heb ik een werkbaar idee om toekomst gewijs zo'n toestanden te vermijden:
De grootste partij van het land krijgt 1 maand om een regering te vormen, lukt dat niet, de tweede grootste die 2 weken krijgt en na falen de derde grootste die ook 2 weken krijgt. Daarna heeft men één maand om nieuwe verkiezingen te organiseren maar met de kiesdrempel 2,5% hoger gezet.
En we doen steeds repeat met telkens de kiesdrempel 2,5% hoger, uiteindelijk zal men een veel betere regering krijgen ipv een samenhangsel van verschillende strekkingen die aanmodderen en er nooit voor kunnen gaan.
De "keizer" dacht alles gepland te hebben en al de domino stenen juist geplaatst te hebben maar de ene valt na de andere en Bartje moet het met lede ogen aanzien ...
Het zou grappig zijn moesten wij allen er de rekening niet van hoeven te betalen ...
Op zich heb ik een werkbaar idee om toekomst gewijs zo'n toestanden te vermijden:
De grootste partij van het land krijgt 1 maand om een regering te vormen, lukt dat niet, de tweede grootste die 2 weken krijgt en na falen de derde grootste die ook 2 weken krijgt. Daarna heeft men één maand om nieuwe verkiezingen te organiseren maar met de kiesdrempel 2,5% hoger gezet.
En we doen steeds repeat met telkens de kiesdrempel 2,5% hoger, uiteindelijk zal men een veel betere regering krijgen ipv een samenhangsel van verschillende strekkingen die aanmodderen en er nooit voor kunnen gaan.
Make Spaargids " Great Again ! "
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Dus 8 weken en dan een repeat. En na hoeveel repeats (of maanden en eventueel jaren) denk je dan een regering te hebben?voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 20:47 Bartje heeft zich serieus mispakt, door zijn "bromance" met Crapuul Conner zit hij er momenteel al aan vast in Vlaanderen, maar in Antwerpen is er nog altijd niets en als Achteruit federaal gedumpt wordt kan hij Antwerpen op zijn buik schrijven en gaat de Vlaamse regering er nog triestiger uitzien als de vorige.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
haelewyn schreef: ↑Gisteren 15:43Ik begin alvast met de Lach van de dag.
;
Een goed idee zo’n Lach van de Dag (zowat je beste idee in jaren)
--KNIP--
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Vincent, je kan toch lezen neem ik aan.VincentVega schreef: ↑Vandaag 02:18Dus 8 weken en dan een repeat. En na hoeveel repeats (of maanden en eventueel jaren) denk je dan een regering te hebben?voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 20:47 Bartje heeft zich serieus mispakt, door zijn "bromance" met Crapuul Conner zit hij er momenteel al aan vast in Vlaanderen, maar in Antwerpen is er nog altijd niets en als Achteruit federaal gedumpt wordt kan hij Antwerpen op zijn buik schrijven en gaat de Vlaamse regering er nog triestiger uitzien als de vorige.
Verkiezingen om de 3 ( 8 weken onderhandelen + 4 weken verkiezingen organiseren ) maanden en per verkiezing de kiesdrempel met 2,5% verhogen.
Na hoeveel maanden ik schat een regering te hebben, geen idee; uw suggestie van jaren geeft al aan dat je niet hebt gelezen wat ik heb geschreven, wat spijtig is als je er toch commentaar op geeft; want als je elke 3 maanden de kiesdrempel met 2,5% verhoogt heb je na maximum enkele verkiezingen sowieso een veel stabielere onderhandelingsgroep met veel minder partijen.
Ik zeg trouwens niet dat dit het proces zou verkorten, maar wel een meerwaarde bieden, want:
- elke onderhandeling heeft een deadline, men kan het niet gewoon blijven trekken
- elke keer gaan er partijen uitvallen waardoor andere groter worden en men steeds makkelijker aan een coalitie gaat komen
- minder partijen in een regering wil zeggen dat de partijen die er in zitten makkelijker knopen zullen kunnen doorhakken en een consequent beleid voeren
- and last but not least, de kiezer zal partijen die een regeringsvorming saboteren redelijk snel kunnen afstraffen waardoor er minder spelletjes gespeeld zullen worden
Maak het belachelijk hoeveel je wil, slechter als wat we de laatste regeringsonderhandelingen hebben gehad kan het niet dus ipv het belachelijk te maken, kom zelf eens met iets af !
Make Spaargids " Great Again ! "
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Trek ik iets in het belachelijke? Hoe dan? Door te vragen na hoeveel repeats we volgens jou aan een regering zouden geraken
De vraag is in ieder geval blijkbaar moeilijk te beantwoorden. Stel dat na 2 of 3 repeats enkel VB, Vooruit en NVA overblijven aan Vlaamse zijde, en MR en PS aan Waalse zijde. Denk je echt dat we dan eenvoudig aan een federale regering geraken?
Het idee van een tijdslimiet op de regeringsvorming te zetten ben ik wel genegen.
De vraag is in ieder geval blijkbaar moeilijk te beantwoorden. Stel dat na 2 of 3 repeats enkel VB, Vooruit en NVA overblijven aan Vlaamse zijde, en MR en PS aan Waalse zijde. Denk je echt dat we dan eenvoudig aan een federale regering geraken?
Het idee van een tijdslimiet op de regeringsvorming te zetten ben ik wel genegen.
Dank je. Een lach van de dag heeft nog niemand kwaad berokkend zou ik denken.VincentVega schreef: ↑Vandaag 02:22
Een goed idee zo’n Lach van de Dag (zowat je beste idee in jaren)
Nog meer dan je fysieke ongemakken zijn het je mentale handicaps die je parten spelen
Ik zou bijna medelijden krijgen …
Nog veel succes in Thailand
En we eindigen ook met de Lach van de Dag
Het andere valt volgens mij onder "lasterlijk, scheldpartijen,...." volgens die ene spaargids regel. Ooohhhh.. wat heb ik toch weer moeten huilen daarom.
Gauw maar weer een lach van de dag er tussendoor.
Je toont je weer niet van je beste kant.
Het jochie dat naar scheldwoordjes grijpt... tssssss.
Zelfs voor jou is dat echt wel erg zielig.
Lach van de dag..