Regeringsvorming 2024
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
En stel dat na pakweg 18 maanden (6 repeats) enkel NVA en PS overblijven. Denk je nu echt dat die inhoudelijk tot een gemeenschappelijk sociaal-economisch en communautair regeerakkoord zouden komen ?voorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 08:02Dan volgen er nog wat "repeats" hé. En je trekt het wel degelijke in het belachelijke dor ofwel met termijnen van jaren te komen ofwel met een onwerkbaar scenario.VincentVega schreef: ↑Vandaag 06:20 Trek ik iets in het belachelijke? Hoe dan? Door te vragen na hoeveel repeats we volgens jou aan een regering zouden geraken
De vraag is in ieder geval blijkbaar moeilijk te beantwoorden. Stel dat na 2 of 3 repeats enkel VB, Vooruit en NVA overblijven aan Vlaamse zijde, en MR en PS aan Waalse zijde. Denk je echt dat we dan eenvoudig aan een federale regering geraken?
Het idee van een tijdslimiet op de regeringsvorming te zetten ben ik wel genegen.
Je vergeet één ding, mensen zullen sneller veranderen van stem als ze zien dat een bepaalde partij wel verantwoordelijkheid wil nemen en afkomt met voorstellen waar ze achter kunnen staan.
Dat dit uiteindelijk wel bv. in een NVA-PS scenario zou eindigen is natuurlijk wel mogelijk; maar op zich zou dit best werkbaar zijn als ze enkel met hun 2 zijn daar ze het speelveld enkel door hun 2 moeten verdelen, ideaal zou dit natuurlijk niet zijn, maar nog steeds beter als hoe en wat er nu al jaren gebeurt.
Ik denk dat ik vooral met een realistisch mogelijk scenario kom …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik vermoed dat, nu Trump verkozen is, de staatsschuld zo goed als bijzaak is geworden.
Het wordt voor Europa als geheel volle bak investeren in militair spul.
Het wordt voor Europa als geheel volle bak investeren in militair spul.
En zouden die investeringen in militair spul dan mogen gebeuren in Europese bedrijven zonder Amerikaanse link ?
Of zouden die investeringen dan in hoofdzaak moeten gebeuren in Amerikaanse bedrijven van militair spul ?
Reken maar dat de centjes naar Amerika gaan, in Europa hebben we te weinig van die bedrijven.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja, nog niet zo lang geleden waren Magnette en Bartje nog "goede" vrienden al waren ze niet zo close als Bartje met Crapuul Conner.VincentVega schreef: ↑Vandaag 09:31En stel dat na pakweg 18 maanden (6 repeats) enkel NVA en PS overblijven. Denk je nu echt dat die inhoudelijk tot een gemeenschappelijk sociaal-economisch en communautair regeerakkoord zouden komen ?voorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 08:02
Dan volgen er nog wat "repeats" hé. En je trekt het wel degelijke in het belachelijke dor ofwel met termijnen van jaren te komen ofwel met een onwerkbaar scenario.
Je vergeet één ding, mensen zullen sneller veranderen van stem als ze zien dat een bepaalde partij wel verantwoordelijkheid wil nemen en afkomt met voorstellen waar ze achter kunnen staan.
Dat dit uiteindelijk wel bv. in een NVA-PS scenario zou eindigen is natuurlijk wel mogelijk; maar op zich zou dit best werkbaar zijn als ze enkel met hun 2 zijn daar ze het speelveld enkel door hun 2 moeten verdelen, ideaal zou dit natuurlijk niet zijn, maar nog steeds beter als hoe en wat er nu al jaren gebeurt.
Ik denk dat ik vooral met een realistisch mogelijk scenario kom …
Als er maar 2 partijen overblijven is het onderhandelen veel makkelijker, elk zal wel eens een toegeving moeten doen maar daarna gaan er niet nog eens vele andere veranderingen komen eisen en doen.
Het zou natuurlijk nog veel makkelijker zijn om direct het land te splitsen, wat mijn eerste keus ook zou zijn maar waar er nog geen echte Vlaamse meerderheid voor is.
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
In Navo verband, want daar gaat het hier om, zal er steeds veel bij de US gekocht worden omwille van de harmonisatie en de US nu éénmaal de grootste strijdkracht binnen het bondgenootschap levert.
Anderzijds is de 2% de 2%, er zijn Navo landen die dat halen en niets ( mogen ) kopen bij de US of amper iets.
Probleem met de Europese defensie industrie is net als met alles in de EU dat de landbelangen steeds meer doorwegen dan het algemeen belang.
Op zich zouden ze moeten zeggen, Duitsland bouwt tanks, Frankrijk pantserwagens, Nederland schepen, Zweden artillerie, België munitie, ...; maar nee elke land maakt zelf iets en dan is er weer geen harmonie te vinden dus is de US vaak gewoon beter koop.
Ivm het politieke gehalte. Landen die de 2% niet halen maar wel alles wat ze besteden bij de US kopen zullen wel iets minder streng beoordeeld worden, gelukkig komen onze F35 vliegtuigen er nog aan ... Nu nog wat Hi-Mars bestellen en eindelijk eens wat luchtafweer en ze laten ons wel met rust ...
Make Spaargids " Great Again ! "
De rijkentaks zou er wel eens heel snel kunnen komen gezien uitslag States.
Veel meer defensie uitgaven.
Of zou dat geld ook van de werklozen, hangmatters moeten komen.
Veel meer defensie uitgaven.
Of zou dat geld ook van de werklozen, hangmatters moeten komen.
Estate Guru believer.