Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
Euh? Als ik Google naar zijn beloftes kom ik deze niet tegen?croesus schreef: ↑Vandaag 13:00Oei, het indekken tegen beloftes die niet waargemaakt zullen worden begint al...CarpeNoctem schreef: ↑Vandaag 12:44Wat de staatsschuld betreft vrees ik ervoor. Tijdens zijn eerste ambtstermijn heeft hij die ook verder laten oplopen.
Nu, met de greenback als reservemunt voor pakweg de halve wereld is dat een pak minder desastreus dan voor den Belziek
24 things Donald Trump is promising to do
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
VincentVega schreef: ↑Vandaag 12:58Ik was niet voor Trump maar in deze volg ik je: ik kijk geamuseerd toe ipv mij te ergeren
Zoals het een goede democraat past: het volk heeft gesproken en heeft gelijk (ook al was het niet mijn keuze).
De Oekraïners die het oorlogsgeweld ontvlucht zijn, en “terug naar hun land kunnen”
Gaat dat dan de Donbas regio zijn ?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat ik verwacht:
- diegene die hem kapot wilden maken via elke weg mogelijk zullen meer dan "persona non grata" worden
- de staatsschuld zal blijven stijgen, al verwacht ik minder zwaar dan onder Biden ( wat niet moeilijk is ... )
- meer importheffingen op producten uit het buitenland
- toenaderingen naar Rusland om een vergelijk te vinden voor de oorlog, nu moet hij niet meer vrezen dat ze hem als vriend van Putin zien ( en neen, de oorlog zal niet in één dag gedaan zijn )
- vrij spel voor Israel waardoor de oorlog daar hopelijk sneller zal eindigen
- goede beursjaren
We zulen zien wat het zal worden ...
- diegene die hem kapot wilden maken via elke weg mogelijk zullen meer dan "persona non grata" worden
- de staatsschuld zal blijven stijgen, al verwacht ik minder zwaar dan onder Biden ( wat niet moeilijk is ... )
- meer importheffingen op producten uit het buitenland
- toenaderingen naar Rusland om een vergelijk te vinden voor de oorlog, nu moet hij niet meer vrezen dat ze hem als vriend van Putin zien ( en neen, de oorlog zal niet in één dag gedaan zijn )
- goede beursjaren
We zulen zien wat het zal worden ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Mooi samengevatMeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 12:46Grappig toch. Wanneer een enkele vreemdeling het land binnenkomt op zoek naar een betere toekomst dan willen we deporteren, maar wanneer die vreemdelingen met leger en al binnenvallen dan is het OK want we willen "vrede".
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
De Donbas regio was voor de oorlog van 2014 al zwaar "Russisch" en na de toenmalige invasie/ annexatie zijn de moeste "echte" Oekraïners naar andere delen van het land gevlucht/ verhuist. De vluchtelingen uit die regio zullen niet naar huis kunnen maar het stuk Oekraïne dat zal resteren na de oorlog zal groot genoeg zijn om al hun ontheemden te huisvesten van zodra er weer huizen staan ...
Ik ben zwaar pro-Oekraïne maar behalve de huidige soldaten die zich tot de dood kapot vechten om elke meter proberen te behouden zie je dat de bevolking niet langer achter de oorlog staat. Dat zie je ook in Rusland, anders zouden ze geen Noord Koreaanse soldaten moeten importeren maar die luxe heeft Oekraïne spijtig genoeg niet.
Behalve als ze nu nog een meesterzet kunnen doen op het "slachtveld" zullen ze zware compromissen moeten aanvaarden hoe erg dat ook is ...
Misschien kunnen ze een Russisch visum aanvragen als ze per se naar de Donbas terug willen maar ik denk dat er niet veel naar de Donbas zullen of willen gaan. Of dacht je dat er nog een kans bestaat dat Rusland het veroverde terrein nog zal verliezen of zal afstaan?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
De Donbas en Krim zal Putin nooit afstaan, de rest zal afhangen van wat hem mogelijk wordt gemaakt. Moest men de nieuwe gebieden "erkennen" als nieuwe Russische gebieden is dat voor hem zowel militair als politiek een grote overwinning. Die paar dorpen meer die ze nog niet hadden na de invasie van 2014 hebben maar tussen de 600 000 en 1000 000 mannen het leven gekost, toch een peuleschil voor zoveel totaal verwoeste grond ...
Als je lid wil zijn van een elitair clubje is het natuurlijk de bedoeling om je lidgeld op tijd te betalen. Bij de Hells Angels moet je ook je lidgeld betalen anders kun je wel eens voor een nare verrassing komen te staan.
Het is natuurlijk een typische Belgische ziekte om boven de stand en op de poef te leven.
EN hoe wordt "die stand" , die 2% norm m.a.w. dan exact berekend ?Kwakkie schreef: ↑Vandaag 15:41Als je lid wil zijn van een elitair clubje is het natuurlijk de bedoeling om je lidgeld op tijd te betalen. Bij de Hells Angels moet je ook je lidgeld betalen anders kun je wel eens voor een nare verrassing komen te staan.
Het is natuurlijk een typische Belgische ziekte om boven de stand en op de poef te leven.
Bijzonder cynisch om dat als een positief punt te formuleren, als je ziet hoe Israel tekeer gaat, zonder ook maar enige consideratie voor burgers, met inbegrip van ouderen, kinderen, zieken. Voor sommigen in de Israelische regering is de oorlog pas gedaan als alle Palestijnen gedood of verderven zullen zijn en al hun land ingepalmd, en ze zeggen dat ook expliciet. En wat met Libanon trouwens, wanneer zal Israel daar stoppen zolang ze wapens krijgen van de amerikanen?voorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 13:50 Wat ik verwacht:
En antwoord nu aub niet dat ik hamas en consoorten goedpraat, dat is niet zo.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Hoe 2% van het BBP wordt berekend? Wel, je neemt het BBP en neemt daar 2/100 van …KV schreef: ↑Vandaag 16:12EN hoe wordt "die stand" , die 2% norm m.a.w. dan exact berekend ?Kwakkie schreef: ↑Vandaag 15:41
Als je lid wil zijn van een elitair clubje is het natuurlijk de bedoeling om je lidgeld op tijd te betalen. Bij de Hells Angels moet je ook je lidgeld betalen anders kun je wel eens voor een nare verrassing komen te staan.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Niet goedpraten … maar wel heel eenzijdig.croesus schreef: ↑Vandaag 16:27Bijzonder cynisch om dat als een positief punt te formuleren, als je ziet hoe Israel tekeer gaat, zonder ook maar enige consideratie voor burgers, met inbegrip van ouderen, kinderen, zieken. Voor sommigen in de Israelische regering is de oorlog pas gedaan als alle Palestijnen gedood of verderven zullen zijn en al hun land ingepalmd, en ze zeggen dat ook expliciet. En wat met Libanon trouwens, wanneer zal Israel daar stoppen zolang ze wapens krijgen van de amerikanen?voorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 13:50 Wat ik verwacht:
Voor sommigen in de moslimwereld is de oorlog pas gedaan als alle Israëli’s zijn vermoord of verdreven …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Klopt, op dat vlak zijn ze 'mekaar waard'. Langs Israelische zijde gaat het echter om het beleid van een legitieme regering die gewoon niet bereid is te praten, en dat vind ik bijzonder erg. Langs de andere zijde gaat het om milities die niet het officiële gezag vertegenwoordigen. Probleem is dat dat officiële gezag te zwak is.VincentVega schreef: ↑Vandaag 16:32Niet goedpraten … maar wel heel eenzijdig.croesus schreef: ↑Vandaag 16:27
Bijzonder cynisch om dat als een positief punt te formuleren, als je ziet hoe Israel tekeer gaat, zonder ook maar enige consideratie voor burgers, met inbegrip van ouderen, kinderen, zieken. Voor sommigen in de Israelische regering is de oorlog pas gedaan als alle Palestijnen gedood of verderven zullen zijn en al hun land ingepalmd, en ze zeggen dat ook expliciet. En wat met Libanon trouwens, wanneer zal Israel daar stoppen zolang ze wapens krijgen van de amerikanen?
Voor sommigen in de moslimwereld is de oorlog pas gedaan als alle Israëli’s zijn vermoord of verdreven …
Maar hoe geraak je uit die spiraal? Hoe kan er een begin gemaakt worden met de-escalatie? Als het enige antwoord is totale destructie dan zal ik mij daar altijd tegen verzetten. Duurzame oplossingen en de-escalatie kunnen alleen door te praten.
Voor vele moslims is de oorlog pas gedaan nadat zij de overblijvende Bevolkingsgroep zijn; daarna beginnen zij zich intern uit te roeien. Who cares? Ik hoop dat er vandaag een nieuw tijdperk wordt ingeluid; Trump zal zijn verantwoordelijkheid nemen en niet zoals de Dems hun staart intrekken. GoGoGo, Mr Pesident!VincentVega schreef: ↑Vandaag 16:32Niet goedpraten … maar wel heel eenzijdig.croesus schreef: ↑Vandaag 16:27
Bijzonder cynisch om dat als een positief punt te formuleren, als je ziet hoe Israel tekeer gaat, zonder ook maar enige consideratie voor burgers, met inbegrip van ouderen, kinderen, zieken. Voor sommigen in de Israelische regering is de oorlog pas gedaan als alle Palestijnen gedood of verderven zullen zijn en al hun land ingepalmd, en ze zeggen dat ook expliciet. En wat met Libanon trouwens, wanneer zal Israel daar stoppen zolang ze wapens krijgen van de amerikanen?