Zonnepanelen
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Zonnepanelen
Man man man, van welke planeet ben jij toch gekomen of tegen welke windmolen ben je in godsnaam gelopen ...Spaarplan schreef: ↑Vandaag 11:37Onzin, de meeste mensen hebben het geld wel (voor de anderen moet de overheid maar goedkope leningen voorzien) maar hebben andere prioriteiten: nen dikken bak voor de deur, liefst ne suv, dat is veel belangrijker.Kwakkie schreef: ↑Vandaag 10:26 Voor wie het kan betalen is er inderdaad voor alles een oplossing. Het probleem is dat het merendeel geen geld heeft om die investeringen te doen. En diegenen die wel het geld hebben zijn dikwijls op een leeftijd gekomen dat het sop de kool niet meer waard is en ze hun investering nóóit terug zullen verdienen.
Eigen volk eerst, om niets te moeten doen voor het klimaat.
De armoedecijfers zijn nog nooit zo hoog geweest, de mensen hebben moeite om rond te komen, de inflatie blijft maar pijn doen maar volgens jou heeft iedereen geld genoeg omin zulke zaken te investeren ... En die goedkopen leningen afbetalen, daar moet je ook geen geld voor hebben zeker ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Heb juist weer een laatste tussentijdse afrekening gekregen van enkele maanden want vanaf deze maand ben ik overgestapt naar de maandelijkse afrekening.vortex schreef: ↑Vandaag 13:39Hoezo niks doen voor het klimaat? Wie stroom verbruikt betaalt via zijn factuur mee aan al die klimaat dingetjes (de milieu vriendelijke gascentrales van Tinne, kernuitstap, energie eilandjes,...). Natuurlijk als je de egoïst gaat uithangen en enkel maar stroom van eigen panelen gaat verbruiken, draag je niks bij aan de collectieve transitie. Nee, het beste is dat we de overheid blijven sponsoren door stroom van het net af te nemen, zo komt er immers geld in het laatje voor verdere klimaat vriendelijke investeringen
Niet normaal als je je factuur bekijkt hoeveel geld er naar de staat gaat ! Men verbruik van stroom is nog geen derde van wat ik moet betalen, een pure schande !!
Bij aardgas ligt dat gelukkig nog heel anders, daar betaal je 90% voor je verbruik.
Het zijn inderdaad de mensen zoals wij die de energietransitie betalen en dan is het volgens wereldvreemde spaarplan nog niet goed goenoeg ...
Wat een onzin bij elkaar. Leg zonnepanelen en stop met klagen en zagen. Stop ook met plastiek in je kachel te steken en je omgeving te vergiftigen.vortex schreef: ↑Vandaag 13:39Hoezo niks doen voor het klimaat? Wie stroom verbruikt betaalt via zijn factuur mee aan al die klimaat dingetjes (de milieu vriendelijke gascentrales van Tinne, kernuitstap, energie eilandjes,...). Natuurlijk als je de egoïst gaat uithangen en enkel maar stroom van eigen panelen gaat verbruiken, draag je niks bij aan de collectieve transitie. Nee, het beste is dat we de overheid blijven sponsoren door stroom van het net af te nemen, zo komt er immers geld in het laatje voor verdere klimaat vriendelijke investeringen
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
ik moet ze toch gelijk geven ondanks dat jij het onzin noemt. als jij beweert dat bijna iedereen zonnepanelen kan betalen dat ben je echt wereldvreemd. en goedkope leningen? de werkmens die er weer voor opdraait? of ga je het geld halen bij de profiteurs? je moet eens meer buiten komen en kijken waar die dikke bakken staan.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie is hier de grootste verspreider van onzin !Spaarplan schreef: ↑Vandaag 14:19Wat een onzin bij elkaar. Leg zonnepanelen en stop met klagen en zagen. Stop ook met plastiek in je kachel te steken en je omgeving te vergiftigen.vortex schreef: ↑Vandaag 13:39
Hoezo niks doen voor het klimaat? Wie stroom verbruikt betaalt via zijn factuur mee aan al die klimaat dingetjes (de milieu vriendelijke gascentrales van Tinne, kernuitstap, energie eilandjes,...). Natuurlijk als je de egoïst gaat uithangen en enkel maar stroom van eigen panelen gaat verbruiken, draag je niks bij aan de collectieve transitie. Nee, het beste is dat we de overheid blijven sponsoren door stroom van het net af te nemen, zo komt er immers geld in het laatje voor verdere klimaat vriendelijke investeringen
Diegene die stroom afnemen van het net betalen zwaar mee voor alles wat Vortex heeft aangehaald en nog meer voor de gigantische kosten die het versterken van ons stroomnet kost om de input van zonnepanelen mogelijk te maken !
En jouw oplossing, nog meer zonnepanelen leggen ...
En als je toch zo inzit met het vergiftigen van de omgeving, zoek maar eens op wat voor wastelands er nablijven nadat men de grondstoffen voor zonnepanelen en batterijen heeft opgedelft; of is dat voor U niet belangrijk als het niet vlakbij gebeurt soms ?!
Een grotere hypocriet als U ken ik niet ...
De volumes aan ontginning fossiele brandstoffen zijn vele malen hoger dan die voor grondstoffen voor zonnepanelen/batterijen.
De bijhorende fossiele wastelands zijn dan ook evenredig veel groter.
Daarbovenop steek je de ontgonnen fossiele brandstoffen ook nog eens simpelweg primitief in brand om ze te gebruiken. Integenstelling tot de grondstoffen voor zonnepanelen/batterijen.
De bijhorende fossiele wastelands zijn dan ook evenredig veel groter.
Daarbovenop steek je de ontgonnen fossiele brandstoffen ook nog eens simpelweg primitief in brand om ze te gebruiken. Integenstelling tot de grondstoffen voor zonnepanelen/batterijen.
Het heeft weinig zin te discussiëren met spaarplan/woz. De roze bril is aan het hoofd vastgemaakt met superglue. Zonde van de tijd die je erin stopt.
Die roze bril moet nogal een beeld geven!
Zonnepanelen die gemaakt worden met behulp van zonne-energie, vervoerd worden met behulp van windenergie, geplaatst worden met een hoogtewerker op batterijen ( die opgeladen werden door zonnepanelen), de recyclage van die paneeltjes die terug 100% grondstoffen opleveren die tot stand komen dankzij windmolens, ... Yeah, right!
Zonnepanelen die gemaakt worden met behulp van zonne-energie, vervoerd worden met behulp van windenergie, geplaatst worden met een hoogtewerker op batterijen ( die opgeladen werden door zonnepanelen), de recyclage van die paneeltjes die terug 100% grondstoffen opleveren die tot stand komen dankzij windmolens, ... Yeah, right!
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
We hebben met Spaarplan zijn reactie een nieuw dieptepunt bereiktSpaarplan schreef: ↑Vandaag 11:37Onzin, de meeste mensen hebben het geld wel (voor de anderen moet de overheid maar goedkope leningen voorzien) maar hebben andere prioriteiten: nen dikken bak voor de deur, liefst ne suv, dat is veel belangrijker.Kwakkie schreef: ↑Vandaag 10:26 Voor wie het kan betalen is er inderdaad voor alles een oplossing. Het probleem is dat het merendeel geen geld heeft om die investeringen te doen. En diegenen die wel het geld hebben zijn dikwijls op een leeftijd gekomen dat het sop de kool niet meer waard is en ze hun investering nóóit terug zullen verdienen.
Eigen volk eerst, om niets te moeten doen voor het klimaat.
Wereldvreemd, veralgemenend, stereotypering, … vul zelf maar verder aan.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 6 november 2024, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik vul aan met: onvoldoende geïnformeerd.
Bij Ecopower kan je met een investering van 250€ beschikken over energie uit zon/wind vanuit een energiecoöperatie voor een goede marktconforme prijs.
En als 250€ moeilijk ligt dan zijn er vanuit Ecopower mogelijkheden om te ondersteunen.
Ik betaal zelf 70€/maand voor elektriciteit. Gebruik geen gas. (deze week de gasteller laten afsluiten)
Geen zonnepanelen op het dak, geen batterij. En het is hier overal in huis 20 graden.
Doe gerust verder met navelstaren en de schuld op de ander steken (blijkbaar is vandaag Indonesië aan de beurt).
Ik verwacht mij binnenkort weer aan: het allemaal te snel en waarom heeft de overheid die of die ramp/crisis niet voorzien, ik sta er helemaal alleen voor, zie toch eens hoe zielig ik ben en hoeveel zelfmedelijden ik heb...
Bij Ecopower kan je met een investering van 250€ beschikken over energie uit zon/wind vanuit een energiecoöperatie voor een goede marktconforme prijs.
En als 250€ moeilijk ligt dan zijn er vanuit Ecopower mogelijkheden om te ondersteunen.
Ik betaal zelf 70€/maand voor elektriciteit. Gebruik geen gas. (deze week de gasteller laten afsluiten)
Geen zonnepanelen op het dak, geen batterij. En het is hier overal in huis 20 graden.
Doe gerust verder met navelstaren en de schuld op de ander steken (blijkbaar is vandaag Indonesië aan de beurt).
Ik verwacht mij binnenkort weer aan: het allemaal te snel en waarom heeft de overheid die of die ramp/crisis niet voorzien, ik sta er helemaal alleen voor, zie toch eens hoe zielig ik ben en hoeveel zelfmedelijden ik heb...
Ai, alweer zo slecht gezind vandaag? En nee, ik leg geen zonnepanelen en wel om de volgende redenen:
- Je moet geen zonnepanelen leggen om 100% CO2 neutrale stroom te verbruiken, neem gewoon een groene stroom contract. Op termijn wordt alle stroom duurzaam dus dit deel van de transitie is het gemakkelijkste en komt vanzelf in orde. Neem een voorbeeld aan woz, die legt ook geen zonnepanelen omdat hij groene stroom koopt, slim gezien en toch goed bezig voor het klimaat.
- Ik leg geen zonnepanelen omdat je maar een fractie direct zelf kunt verbruiken, de rest gaat het net op en veroorzaakt piekproductie. Die piekproductie maakt dan weer dat er gesubsidieerde batterijparken nodig zijn waarop privaat investeerders winst pakken, zonnepanelen zijn dus sterk kosten verhogend voor de gemeenschap en alle andere verbruikers.
- Ik leg geen zonnepanelen omdat de netspanning bij zonnig weer hier nu al vlot boven de 250V oploopt, en er meer en meer paneel bezitters klagen dat hun installatie afschakelt. Op kosten van de gemeenschap zal men het net moeten verzwaren, ik wil anderen niet op kosten jagen voor wat eigen profijt.
- Ik leg geen zonnepanelen omdat de condities om de haverklap veranderen, telkens ten nadele van de panelen bezitter en dat zal echt niet verbeteren, de distributeurs en grote producenten zijn die kleine paneel installaties immers liever kwijt dan rijk.
- En tenslotte, om je nog wat te porren, ik leg geen zonnepanelen omdat er hier lokaal een enorme roet neerslag is, heb jij daar geen last van?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
+1vortex schreef: ↑Vandaag 17:25Ai, alweer zo slecht gezind vandaag? En nee, ik leg geen zonnepanelen en wel om de volgende redenen:
- Je moet geen zonnepanelen leggen om 100% CO2 neutrale stroom te verbruiken, neem gewoon een groene stroom contract. Op termijn wordt alle stroom duurzaam dus dit deel van de transitie is het gemakkelijkste en komt vanzelf in orde. Neem een voorbeeld aan woz, die legt ook geen zonnepanelen omdat hij groene stroom koopt, slim gezien en toch goed bezig voor het klimaat.
- Ik leg geen zonnepanelen omdat je maar een fractie direct zelf kunt verbruiken, de rest gaat het net op en veroorzaakt piekproductie. Die piekproductie maakt dan weer dat er gesubsidieerde batterijparken nodig zijn waarop privaat investeerders winst pakken, zonnepanelen zijn dus sterk kosten verhogend voor de gemeenschap en alle andere verbruikers.
- Ik leg geen zonnepanelen omdat de netspanning bij zonnig weer hier nu al vlot boven de 250V oploopt, en er meer en meer paneel bezitters klagen dat hun installatie afschakelt. Op kosten van de gemeenschap zal men het net moeten verzwaren, ik wil anderen niet op kosten jagen voor wat eigen profijt.
- Ik leg geen zonnepanelen omdat de condities om de haverklap veranderen, telkens ten nadele van de panelen bezitter en dat zal echt niet verbeteren, de distributeurs en grote producenten zijn die kleine paneel installaties immers liever kwijt dan rijk.
- En tenslotte, om je nog wat te porren, ik leg geen zonnepanelen omdat er hier lokaal een enorme roet neerslag is, heb jij daar geen last van?