De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
De verschillende landen en staten maken verschillende keuzes hoe ze verschillende bronnen van inkomen belasten.Finny10 schreef: ↑6 november 2024, 19:04Klopt.
Maar de gewone belastingschijven lopen van 10 tot 37%
Belastingvrije som rond de 20.000.
Belastingschijven voor gehuwd koppel of weduwe/weduwnaar:
1 - 22.000 10%
22.000 - 89.450 12%
89.450 - 190.750 22%
190.750 - 364.200 24%
364.200 - 462.500 32%
462.500 - 693.750 35%
693.750 + 37%
Kijk progressief en de sterkste schouders betalen etc.
B.t.w verschillend per staat van 0% tot 7,25%
Belgie focust zich vooral op het belasten van inkomen uit arbeid.
In het voorbeeld van de US moet je er ook nog de Net Investment Income Tax (NIIT) van 3.8% op de modified adjusted gross incomes boven $250,000 bijtellen.
Ook andere inkomen worden belast op dezelfde manier: bvb "netto" inkomen uit verhuur wordt meegeteld in het belastbaar inkomen.
State taxes zijn some hoger dan hierboven aangegeven; bvb gaan tot 13.3% in California, doorboven komen nog local taxen (bvb >3% van het belastbaar inkomen in NY)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
In de US is dit vooral 'nuttig' omdat er bij de dood de meerwaarde vervallen, en de erfgenamen beginnen aan de nieuwe 'step-up basis' van de dag van de dood.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ok beide bovenstaanden. Maar al met al is het toch wel een erg schril contrast met België. Werken loont daar nog!
En zelfs al zou je hun belastingen verdubbelen, dan nog zit je voor 90% van de bevolking beter dan 90% van de bevolking in België.
En zelfs al zou je hun belastingen verdubbelen, dan nog zit je voor 90% van de bevolking beter dan 90% van de bevolking in België.
Toch maar oppassen. Amerikaans beurzen op recordhoogte, 'dankzij' trump en Musk. Echter, allebei even onbetrouwbaar voor aandelen. De republikeinen wellicht zowel Senaat en het huis van afgevaardigden, dat is een zeker risico.
Is de beurs niet altijd een risico? De vorige 4 jaar onder zijn bewind zijn de beurzen ook gestegen naar nieuwe recordhoogtes. Alles zal ook snel opgekocht worden wanneer we een daling zouden zien. Wie is dan volgens u "wel betrouwbaar voor aandelen"? Begrijp uw stelling niet zo goed
Btw, zeker geen Trump aanhanger.
De beurzen staan het grootste deel van de tijd op of dicht tegen recordhoogte.
Ik ook niet eerlijk gezegd.bryanv schreef: ↑Gisteren 11:58Is de beurs niet altijd een risico? De vorige 4 jaar onder zijn bewind zijn de beurzen ook gestegen naar nieuwe recordhoogtes. Alles zal ook snel opgekocht worden wanneer we een daling zouden zien. Wie is dan volgens u "wel betrouwbaar voor aandelen"? Begrijp uw stelling niet zo goed
Btw, zeker geen Trump aanhanger.
Ik bedoel dat de komende jaren de volatiliteit volgens mij zeer sterk gaat toenemen wat niet wegneemt dat ik als LT belegger rustig blijf zitten of blijf bijkopen.
Maar wanneer iemand veroordeeld is en dan nog president is (en alle klachten/veroordelingen laat seponeren door eigen rechters) is voorkennis wellicht ook niet meer strafbaar, alles mag daar blijkbaar. En wanneer musk een scheet laat op X gaat alles weer -20%, wat uiteraard op de wat langere termijn wel zal goedkomen.
Maar wanneer iemand veroordeeld is en dan nog president is (en alle klachten/veroordelingen laat seponeren door eigen rechters) is voorkennis wellicht ook niet meer strafbaar, alles mag daar blijkbaar. En wanneer musk een scheet laat op X gaat alles weer -20%, wat uiteraard op de wat langere termijn wel zal goedkomen.
Het aantal correcties, crashes en correcties is toch gemiddeld in dit decennium;
voor sp500:
2/19/2020 -- > 3/23/2020 : -33.9%
1/3/2022 -- > 10/12/2022 : -25.4%
7/31/2023 -- > 10/27/2023 : -10.3%
zie periode van herstel. Zeer snel, een berenmarkt ziet er heel anders uit.
Hoh ja, ik weet niet of we terug richting die tijd van lange(re) berenmarkten moeten of willen gaan. Ik vind een snel herstel na een correcie of crash niet slecht eigenlijk En eigenlijk zou iedere langetermijn belegger dit moeten vinden. Het merendeel is totaal niet gebaat bij een langdurige berenmarkt.
Willen zeker, maar moeten moeten, de beurs doet wat ze wil.