De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
En wanneer het gemiddelde 7% is zitten we vrij goed, ik zal me maar zacht uitdrukken hier…
Hier kan je lezen hoe (on)gewoon de bearmarkten van 2020 en 2022 waren.
https://yardeni.com/wp-content/uploads/ ... Tables.pdf
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- Vincent2018
- Full Member
OMG European Banks’ Commercial Real Estate Exposures ‘Visibly Deteriorating,’ ECB Finds https://www.bloomberg.com/news/articles ... phx-latest
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Mensen zijn op dat vlak ook een stuk volwassener geworden. De generatie die de dotcom-bubbel en de bankencrisis heeft meegemaakt, zou nu toch wijzer moeten zijn. Tegenwoordig is beleggen eenvoudiger dan ooit, met slechts één muisklik en allerlei ingebouwde automatiseringen. Dagelijks hoor je op de radio advertenties die mensen aansporen om de sprong te wagen, ondanks de risico’s. Op sociale media word je overspoeld met zogezegde beleggingsaanbiedingen – het is bijna niet meer te ontwijken.
Idd, we hebben vooral geleerd om niet naar anderen te kijken of luisteren en onze eigen verantwoordelijkheden te nemen.bryanv schreef: ↑8 november 2024, 08:26 Mensen zijn op dat vlak ook een stuk volwassener geworden. De generatie die de dotcom-bubbel en de bankencrisis heeft meegemaakt, zou nu toch wijzer moeten zijn. Tegenwoordig is beleggen eenvoudiger dan ooit, met slechts één muisklik en allerlei ingebouwde automatiseringen. Dagelijks hoor je op de radio advertenties die mensen aansporen om de sprong te wagen, ondanks de risico’s. Op sociale media word je overspoeld met zogezegde beleggingsaanbiedingen – het is bijna niet meer te ontwijken.
Maar ben niet zeker of dit beter lukt
De aandelenmarkten blijven stijgen.
De beleggers die een strategie hebben die een gebalaceerde portefeuille be-ogen, moeten zeker blijven opvolgen of hun herbalaceerbanden overschreden zijn, en indien nodig actie nemen.
De beleggers die een strategie hebben die een gebalaceerde portefeuille be-ogen, moeten zeker blijven opvolgen of hun herbalaceerbanden overschreden zijn, en indien nodig actie nemen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
1 keer per jaar herbalanceren is ruim voldoende.
De dollar blijft stijgen bedoel je...
(Dat is exact wat ik bedoel, weten in wat je investeert, in plaats van naar 1 getalletje te kijken en op basis daarvan een conclusie te trekken)
(Dat is exact wat ik bedoel, weten in wat je investeert, in plaats van naar 1 getalletje te kijken en op basis daarvan een conclusie te trekken)
Ik denk dat er heel weinig beleggers zijn die deze week beter hebben gepresteerd dan een passief belegde portefeuille. Heel wat wilde bewegingen en een serieuze underperformance van de Europe stoxx 600 (-0.8%) tov iwda (+4.86%) en kampioen van de week, IUSN (world small caps) (+5.89%).
Misschien 2 spaargidsers, wiens portefeuille dan waarschijnlijk geconcentreerd en erg risicovol is. De markt verslaan is echt heel moeilijk. Dat is voor mij deze week weer duidelijk geworden. Ik zou het niet gekund hebben in elk geval.
Het blijft wel een rare gedachte dat elke passieve belegger exact evenveel rendement haalt. Wie rijker wil worden dan een andere passieve belegger moet zijn geld dus elders halen (arbeid/erven/ondernemen).
Mijn ego heeft het daar soms wel moeilijk mee. Je verdient wel geld als passieve belegger, maar het lijkt niet echt uw verdienste te zijn. Herkent iemand dat? Terwijl als je als actieve belegger goed verdient, kan je jezelf op de borst kloppen en zeggen: dat is mijn verdienste, kijk eens hoe slim ik geweest ben.
Misschien 2 spaargidsers, wiens portefeuille dan waarschijnlijk geconcentreerd en erg risicovol is. De markt verslaan is echt heel moeilijk. Dat is voor mij deze week weer duidelijk geworden. Ik zou het niet gekund hebben in elk geval.
Het blijft wel een rare gedachte dat elke passieve belegger exact evenveel rendement haalt. Wie rijker wil worden dan een andere passieve belegger moet zijn geld dus elders halen (arbeid/erven/ondernemen).
Mijn ego heeft het daar soms wel moeilijk mee. Je verdient wel geld als passieve belegger, maar het lijkt niet echt uw verdienste te zijn. Herkent iemand dat? Terwijl als je als actieve belegger goed verdient, kan je jezelf op de borst kloppen en zeggen: dat is mijn verdienste, kijk eens hoe slim ik geweest ben.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
I.d.d.,zeer zeker mee eens,m'n ETF's hebben topdagen achter de rug...Barryke schreef: ↑9 november 2024, 13:38 Ik denk dat er heel weinig beleggers zijn die deze week beter hebben gepresteerd dan een passief belegde portefeuille. Heel wat wilde bewegingen en een serieuze underperformance van de Europe stoxx 600 (-0.8%) tov iwda (+4.86%) en kampioen van de week, IUSN (world small caps) (+5.89%).
Individuele aandelen blijven ter plaatse trappelen....
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een echt passieve belegger is heel makkelijk te definiëren. Die dekt gewoon de markt af. En dat is ongeveer 80% iwda, 10% iusn en 10% emim. Ongeveer he. Ik weet dat jij het daar niet mee eens bent, maar dat is een passieve belegger volgens de handboeken.EarthNvstr1 schreef: ↑9 november 2024, 14:07Wellicht is het raar omdat het helemaal niet zo is ?
Als je al éénduidig zou kunnen definiëren wat een passieve belegger is.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Toch zullen die nooit evenveel rendementen halen zelfs al kopen ze exact dezelfde zaken, instapmomenten hebben nu éénmaal ook een grote impact op je rendement.Barryke schreef: ↑9 november 2024, 15:08Een echt passieve belegger is heel makkelijk te definiëren. Die dekt gewoon de markt af. En dat is ongeveer 80% iwda, 10% iusn en 10% emim. Ongeveer he. Ik weet dat jij het daar niet mee eens bent, maar dat is een passieve belegger volgens de handboeken.EarthNvstr1 schreef: ↑9 november 2024, 14:07
Wellicht is het raar omdat het helemaal niet zo is ?
Als je al éénduidig zou kunnen definiëren wat een passieve belegger is.
Make Spaargids " Great Again ! "