ETF Portefeuille
TIP
Re: ETF Portefeuille
Het kriebelt al weken en zelfs maanden om toch eens positie in te nemen in die wapenfabrikanten.
Dat het ook een hype is zoals de clean Energy bedrijven betwijfel ik.
Dat het ook een hype is zoals de clean Energy bedrijven betwijfel ik.
Waarom zou je nog in defensie willen zitten als Trump, zoals beloofd, in minder dan 24u een einde gaat maken aan de oorlog in Oekraïne?
Omdat er al redelijk wat verschoten is en de voorraden terug aangevuld moeten worden.
Ik geloof er eerlijk gezegd niet in. Zodra er een eerste artikel of nieuwsuitzending verschijnt over een mogelijke verzoening of het einde van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne, of die in het Midden-Oosten, zal de koers waarschijnlijk kortstondig fors dalen. Wil je dan op de top hebben aangekocht? Veel beleggers hebben dit soort aandelen gekocht aan het begin van de oorlog, maar het kan juist interessant zijn om ze geleidelijk bij te kopen wanneer de koers daalt. In deze sector is timing immers van groot belang volgens mij.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Europa is failliet.bryanv schreef: ↑9 november 2024, 17:25 Ik geloof er eerlijk gezegd niet in. Zodra er een eerste artikel of nieuwsuitzending verschijnt over een mogelijke verzoening of het einde van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne, of die in het Midden-Oosten, zal de koers waarschijnlijk kortstondig fors dalen. Wil je dan op de top hebben aangekocht? Veel beleggers hebben dit soort aandelen gekocht aan het begin van de oorlog, maar het kan juist interessant zijn om ze geleidelijk bij te kopen wanneer de koers daalt. In deze sector is timing immers van groot belang volgens mij.
Ik geloof ook dat de dag vanaf de oorlogsdreiging met Rusland afneemt omwille van een staakt het vuren in Oekraïne, de vele beloften in het investeren in defensie snel zullen opzijgezet worden om andere tekorten op te vangen.
Velen staan nu op hun hoogtepunt, volgens mij is er weinig dat ze nog zo hard kan laten stijgen op niet al te lange termijn behalve WW III zelf en dan zullen zij als eerste sneuvelen ( letterlijk dan ) en is het ook bye bye winst ...
Make Spaargids " Great Again ! "
In een swrd of iwda, ... zitten ook defensieaandelen zoals boeiing, rheinmetall...
Niet te moeilijk maken :-)
Niet te moeilijk maken :-)
Iedere korte termijn belegger kijkt naar elkaar met de vraag ,wanneer verkopen? En voor dit soort aandeel is dat wanneer de oorlog stopt of dergelijk nieuws de wereld word ingestuurd. Dat is het sentiment. Vrij simpel op zich.
EU zal eerst mogen zorgen dat ze terug wat concurrentieel worden, dan zie ik zeker interessante stock Picks die op de korte termijn een inhaalbeweging kunnen maken. Ik hoorde onlangs nog Draghi op de radio die zei dat we moesten vrezen voor een ons zelfbehoud. Hij trekt aan de alarmbel en heeft een rist voorstellen klaar om de EU snel weer competitiever te maken op het wereldtoneelstuk. Is het niet de pot die de ketel aan het verwijten is? Heeft de mens z'n job wel goed gedaan?
EU zal eerst mogen zorgen dat ze terug wat concurrentieel worden, dan zie ik zeker interessante stock Picks die op de korte termijn een inhaalbeweging kunnen maken. Ik hoorde onlangs nog Draghi op de radio die zei dat we moesten vrezen voor een ons zelfbehoud. Hij trekt aan de alarmbel en heeft een rist voorstellen klaar om de EU snel weer competitiever te maken op het wereldtoneelstuk. Is het niet de pot die de ketel aan het verwijten is? Heeft de mens z'n job wel goed gedaan?
Nu, om het wat plezant te houden...
De EU Stoxx Europe 600 (SXXP) staat momenteel op een YTD van 5,88%, terwijl de EU Stoxx 50 (SX5E) een YTD van 6,43% heeft. Ter vergelijking: de S&P 500 staat dit jaar op een indrukwekkende stijging van 26,41%.
Wie verwacht dat de EU Stoxx-indices dit jaar positief zullen eindigen?
De EU Stoxx Europe 600 (SXXP) staat momenteel op een YTD van 5,88%, terwijl de EU Stoxx 50 (SX5E) een YTD van 6,43% heeft. Ter vergelijking: de S&P 500 staat dit jaar op een indrukwekkende stijging van 26,41%.
De twee defensie etf's deze week toch weer lekker 8,3 en 9,3% erbij.
Totaal sinds opvolging op 18/10/2023 op 50 en 61% nu.
Totaal sinds opvolging op 18/10/2023 op 50 en 61% nu.
-
- Full Member
- Contacteer:
Laat ze maar stevig verder zakken. Misschien dat ik het dan eens overweeg om een kleine positie in te nemen.bryanv schreef: ↑9 november 2024, 18:32 Nu, om het wat plezant te houden...
Idd hier hoor. Op zich is een slecht jaar niet slecht om uiteindelijk wat bij te kopen/in te stappen. Ik verwacht ook wel wat stimuli voor bepaalde bedrijven binnen de EU om concurrentieel te blijven.Pieter1985 schreef: ↑10 november 2024, 09:19Laat ze maar stevig verder zakken. Misschien dat ik het dan eens overweeg om een kleine positie in te nemen.bryanv schreef: ↑9 november 2024, 18:32 Nu, om het wat plezant te houden...
Ben(voorlopig)best tevreden met mijn twee Euro etf's.
IMAE.(iShares Core MSCI Europe UCITS ETF EUR (Acc)
(8,53%)jaar tot nu toe
(17,25%)afgelopen jaar
Amundi Stoxx Europe 600 UCITS ETF C (LYP6)
YTD 8,59%
17,45% afgelopen jaar
IMAE.(iShares Core MSCI Europe UCITS ETF EUR (Acc)
(8,53%)jaar tot nu toe
(17,25%)afgelopen jaar
Amundi Stoxx Europe 600 UCITS ETF C (LYP6)
YTD 8,59%
17,45% afgelopen jaar