Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
Zonet gelezen in De Tijd:
https://www.tijd.be/markten-live/homepa ... 32835.htmlBitcoin blijft klimmen in de ranglijst met waardevolste activa, gemeten naar marktkapitalisatie. De cryptomunt overvleugelt nu zilver en is zo de achtste waardevolste belegging in de wereld.
Na een stijging van 4 procent naar een recordkoers van 72.000 dollar op maandagavond is het totale belegde vermogen in bitcoin - dus niet alleen op de beurs - zo’n 1.412 miljard dollar waard. Dat is meer dan de totale waarde die vervat zit in zilverbeleggingen (1.387 miljard dollar), volgens de rankingwebsite CompaniesMarketCap.
Bitcoin breekt het ene record na het andere, geholpen door de grote interesse in Amerikaanse bitcoin-ETF's, die in januari werden gelanceerd. Sinds de bodem in november 2022 is de waarde van de cryptomunt ruim verviervoudigd. Vorige maand kon bitcoin al Facebook-moeder Meta Platforms META, met een beurswaarde van 1.200 miljard dollar, in waarde voorbijsnellen.
Re: Marktwaarde bitcoin groter dan die van zilver
Voor de anciens op het forum die een beetje nostalgie kunnen appreciëren, haal ik het draadje van 2013 er nog eens bij:
beleggen-in-bitcoins-t14872.html
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Inderdaad, met de benefit of hindsight lijken vele reacties van toen echt wel lachwekkend. Het probleem is natuurlijk dat we in 2013 niet konden weten wat de waarde van de bitcoin zou worden in 2024. Dat kon 1 miljoen zijn, maar evengoed nul. Dat noemen ze outcome bias. Benieuwd waar we over 10 jaar zullen staan. Dat kan een miljoen zijn, maar evengoed nul.ldwjr schreef: ↑11 november 2024, 23:21 Voor de anciens op het forum die een beetje nostalgie kunnen appreciëren, haal ik het draadje van 2013 er nog eens bij:
Bitcoin is nu groter dan zilver. De Bitcoin ETF is populairder dan die van goud. En maakt al deel uit van allerlei pensioenfondsen.
Lijkt me straf dat die Bitcoin terug naar 0 kan gaan, maar ik lees hier wel vaker straffe beweringen...
Lijkt me straf dat die Bitcoin terug naar 0 kan gaan, maar ik lees hier wel vaker straffe beweringen...
Ik zou er niet zeker van zijn er gebeuren de laatste jaren wel meer straffe dingen. Brexit ging volgens sommigen ook nooit gebeuren. En Trump als president daar waren er veel mee aan het lachen en hij gaat het nu voor de tweede keer worden.
Volgens de meesten gaat Bitcoin naar 0, of zo hoorde je altijd. Zie ook het draadje van 2013 in de link hierboven.
In dat opzicht is het straf dat de prijs 90.000 is.
In dat opzicht is het straf dat de prijs 90.000 is.