Beginnende belegger: Zelf beleggen met €50.000
TIP
Re: Beginnende belegger: Zelf beleggen met €50.000
Hetgeen ik al zo'n 10 jaar verkondig en vandaag bevestigd wordt in de Tijd met een studie van de univ van Gent.
Markttiming is wel zinvol.
Vele roepers hier krijgen nu ongelijk !
Markttiming is wel zinvol.
Vele roepers hier krijgen nu ongelijk !
Ja maar als je nu 50k investeert en de beurs zakt zoals in 2000...
Toen heeft het ongeveer 15 jaar geduurd om terug op hetzelfde niveau te geraken.
Laatste jaren lijken gouden jaren geweest.
15 jaar is heel lang, risico mag ook niet uit het oog verloren worden.
Iwda, imie, ... lijken risicoloze beleggingen, zijn het echter niet.
Toen heeft het ongeveer 15 jaar geduurd om terug op hetzelfde niveau te geraken.
Laatste jaren lijken gouden jaren geweest.
15 jaar is heel lang, risico mag ook niet uit het oog verloren worden.
Iwda, imie, ... lijken risicoloze beleggingen, zijn het echter niet.
Ik denk dat ook, maar gemakkelijk en stressloos is dat zeker niet.
Als je ziet wat buffett nu doet en hoeveel signalen er zijn dat markt overvalued is...
Ik wil geen angst verspreiden maar...
Welke signalen zie je dan? De markt staat altijd op of dicht tegen een record.
Wanneer ga je dan wel investeren? Stel, je belegt gespreid en wanneer alles belegd is volgt er een crash.
Laatst gewijzigd door Yaris op 12 november 2024, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Daarvoor ga je mijn artikel dienen te lezen dat zaterdag verschijnt.
Vandaag het eerste deel, donderdag deel 2 en zaterdag het antwoord in deel 3.
Vandaag het eerste deel, donderdag deel 2 en zaterdag het antwoord in deel 3.
Ideaal na een grote crash...
Wanneer? Vorig jaar dacht ik ook dat het mega hoog stond en terug 30% bij.
Signalen? Wat karine linkte, buffett mega stapel cash, andere nieuwsberichten.
Ik laat mij wel teveel leiden door slecht nieuws, ik weet het, zou niet mogen.
Denk je dat je, als je nu niet durft instappen, je wel all in zult instappen na een correctie? Want wie weet is een correctie van -10% het begin van een steile rit naar beneden van -50%. Het kan evengoed zijn dat het van -10% naar +30% gaat. Als je dan gewacht hebt, heb je je kans gemist. Zoals in 2020.
Ik zit "al" sinds vorig jaar in dca, ik heb geen 50k om extra te leggen, daar niet van.Yaris schreef: ↑12 november 2024, 09:30 Denk je dat je, als je nu niet durft instappen, je wel all in zult instappen na een correctie? Want wie weet is een correctie van -10% het begin van een steile rit naar beneden van -50%. Het kan evengoed zijn dat het van -10% naar +30% gaat. Als je dan gewacht hebt, heb je je kans gemist. Zoals in 2020.
Maar ik denk dat er kans is dat we wel eens terug zouden kunnen gaan naar niveau van 10 jaar geleden.
Als je S&P 500 long term naast de cheat sheet legt bv...
Ik blijf erin omdat ik ook al veel gehoord heb dat het op lange termijn normaal altijd goedkomt.
Kan wel lang duren, zie bel20, aex, akkoord dat zijn geen wereldindexen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Men stelt niet dat men met andere methodes geen rendement krijgt.
Men schrijft dat je met markettiming een hoger rendement krijgt. Daar ik al enige ervaring heb opgedaan, een veel beter rendement. Veel meer dan het cijfer in het artikel van de Tijd.
Men schrijft dat je met markettiming een hoger rendement krijgt. Daar ik al enige ervaring heb opgedaan, een veel beter rendement. Veel meer dan het cijfer in het artikel van de Tijd.
Estate Guru believer.
Natuurlijk Yaris, maar als sommigen op een week €1000 verliezen kijken ze al richting de uitgang.
En natuurlijk bestaat markttiming, maar niet voor de gewone man.
De mannen met hun Gogu systeem staan al heel het jaar aan de kant en hebben al vele tientallen procenten laten liggen. Dat gat dicht je met een correctie van 5a10% niet. Daarbij steeds de stress van stijgende beurzen 'en zelf aan de kant te staan is voor weinigen weggelegd.
En natuurlijk bestaat markttiming, maar niet voor de gewone man.
De mannen met hun Gogu systeem staan al heel het jaar aan de kant en hebben al vele tientallen procenten laten liggen. Dat gat dicht je met een correctie van 5a10% niet. Daarbij steeds de stress van stijgende beurzen 'en zelf aan de kant te staan is voor weinigen weggelegd.