Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
Re: Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
Een ideetje voor sommigen op het forum. Dan kunnen ze stoppen met zagen over Trump.
https://www.hln.be/buitenland/geen-zin- ... ~a0dd5fe1/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Natuurlijk weten de rijken de achterpoortjes, maar de rest is PVDA-praat. Die rijken dragen relatief veel meer bij tot de overheid.
Maar hier wel een grappig filmpje waarin de comedian Dave Chapelle uitlegt hoe een stinkend rijke Donald Trump toch de stem van arme zwarten wist binnen te halen met een gelijkaardig discours
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Relatief meer nog wel carpe? Hoe dan? Door het in belastingparadijzen te stoppen?
En als je argument is dat armen niet bijdragen, tja ...
En als je argument is dat armen niet bijdragen, tja ...
Echt Amerikaans. Die zien een gat in de markt . Ik hoop dat heel hypocriet Hollywood inscheept .Kwakkie schreef: ↑12 november 2024, 17:19 Een ideetje voor sommigen op het forum. Dan kunnen ze stoppen met zagen over Trump.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hij is nu alleszins beter omringd dan 8 jaar geleden.
- J.D. Vance, zijn vice-president is er één om in de gaten te houden. Geboren als white trash in de Appalachen, pulled himself by the bootstraps out of the trailer park.
Voor de liefhebbers, er is een boek geschreven over zijn levensverhaal. Later ook verfilmd.
Als je dat vergelijkt met droogstoppel Mike Pence . Die was enkel gekozen om de mensen uit de Bible Belt ook op de goddeloze Trump te laten stemmen.
De democraten waren echter zodanig ver links het woke-pad opgegaan dat dit deze keer zelfs niet nodig was. De democraten hadden het zodanig bont gemaakt dat deze keer zelfs de Amish gingen stemmen voor Trump
- Vivek Ramaswamy: van Indische afkomst. Ook een naam voor de toekomst
- Marco Rubio: van Cubaanse afkomst. Ook een wissel op de toekomst.
- Tulsi Gabbard: van Samoaanse afkomst. Wel gestart bij de Democraten, dus hoe loyaal die zal zij?
- Last but not least: Elon Musk
Dit lijkt me een Dream Team. Maar in dienst blijven bij Trump is natuurlijk geen sinecure
Ik hoop natuurlijk dat hij Kayleigh McEnany weer opvist. Voor esthetische redenen
En we hebben ook nog het losgeslagen projectiel Robert F. Kennedy jr.
Als dat maar goedkomt... Zet de popcorn maar klaar
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tuurlijk. Ook in de VS zijn ze nog niet toe aan een vlaktaks. Ook daar progressieve belastingsvoeten:
Read and weep
Nu je het zegt. In mijn lijstje hierboven Ron Paul vergeten:
Ja ja, progressieve belastingen met achterpoortjes . We zullen het daarover nooit eens raken carpe. Agree to disagree .
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ook ik vind dat wraakroepend. En multimiljonairs zoals Bezos en Musk zijn misschien kwallen … maar stellen veel mensen telwerk, betalen hen een loon uit, betalen belastingen of bijdragen op die lonende enz …mver schreef: ↑12 november 2024, 17:19Ja, maar wat heb je er aan om open deuren in te trappen? Waarom gaat het altijd over herverdelen?VincentVega schreef: ↑12 november 2024, 16:32
Je zoekt het te ver: als je spreekt over herverdeling dan gaat het over wiens geld vloeit naar wie? Wie is netto betaler en wie netto ontvanger inzake belastingen?
Dat er door bepaalde maatregelen van de overheid soms minder geld van rijk naar arm vloeit kan best zijn, net zoals het kan zijn dat armen minder krijgen dan vroeger door bepaalde maatregelen, Maar de rijkere en middenklasse is en blijft netto betaler en de armen blijven netto ontvanger.
Als bv. een Bezos op zat te scheppen dat hij (Amazon) nauwelijks belasting betaalde, terwijl hij toch veel gebruik maakte van de infrastructuur, dan vind ik dat wraakroepend. Net zoals de achterpoortjes die altijd gecreëerd worden en blijven bestaan, waardoor rijken relatief veel minder belasting betalen. Dat gaat niet over herverdelen, ze betalen hun aandeel niet eens.
Ik reageerde initieel vooral op de post van Spaarplan die sprak van “herverdelen van arm naar rijk”, iets wat niet kan want wie arm is, is netto ontvanger tegenover de overheid en draagt niet of nauwelijks bij.
Dat niet alle rijken verhoudingsgewijs evenveel bijdragen daar ben ik mij van bewust. Net zoals ik vind dat relatief gezien vermoedelijk de middenklasse het zwaarst wordt belast …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Flat tax dan maar?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja (heb ik daar ooit iets over geschreven hier?).
De situatie voor Reagan lijkt me beter.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Je gooit van alles door elkaar, incoherent en ongestructureerd (zoals altijd)
Ik dacht dat de rijken volgens jou zowat geen belastingen betaalden in de USA ?
Los daarvan vind ik 40% van iemand zijn inkomen afnemen, nog steeds veel. Voor een communistische dat natuurlijk nog 60% te weinig …
in ieder geval zijn wij Belgen wereldkampioen inzake het belasten van inkomen uit arbeid
Ik dacht dat de rijken volgens jou zowat geen belastingen betaalden in de USA ?
Los daarvan vind ik 40% van iemand zijn inkomen afnemen, nog steeds veel. Voor een communistische dat natuurlijk nog 60% te weinig …
in ieder geval zijn wij Belgen wereldkampioen inzake het belasten van inkomen uit arbeid
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
En toch blijft de levensstandaard van de Belg bovengemiddeld hoog. Leve de belastingen dus.
En iedereen vindt het normaal dat die mensen voor een laag loontje en onder slechte voorwaarden moeten werken en dat al de rest in de zakken van de ondernemers verdwijnt. Waarom? Ik vind dat ook herverdelen van de werknemers naar de werkgevers. En kom niet af met risico nemen. Er zijn grenzen aan hoeveel daar tegenover moet staan. Ik blijf dat soort toestanden onrechtvaardig vinden.VincentVega schreef: ↑Gisteren 03:16Ook ik vind dat wraakroepend. En multimiljonairs zoals Bezos en Musk zijn misschien kwallen … maar stellen veel mensen telwerk, betalen hen een loon uit, betalen belastingen of bijdragen op die lonende enz …mver schreef: ↑12 november 2024, 17:19
Ja, maar wat heb je er aan om open deuren in te trappen? Waarom gaat het altijd over herverdelen?
Als bv. een Bezos op zat te scheppen dat hij (Amazon) nauwelijks belasting betaalde, terwijl hij toch veel gebruik maakte van de infrastructuur, dan vind ik dat wraakroepend. Net zoals de achterpoortjes die altijd gecreëerd worden en blijven bestaan, waardoor rijken relatief veel minder belasting betalen. Dat gaat niet over herverdelen, ze betalen hun aandeel niet eens.
En dat ze anders naar lageloonlanden verdwijnen? Misschien moet dat ze moeilijker gemaakt worden of moet er een taks aan gekoppeld worden. Ze kunnen ook niet alles elders organiseren. En de problemen met elders produceren hebben we in coronatijd gezien. Misschien heeft Trump een punt als hij de Amerikaanse firma's wil bevoordelen. Als alle landen dat wat meer deden in plaats van mekaar vliegen af te vangen door zich op te stellen als takshaven voor bedrijven uit andere landen (Nederland bv.)... Geen idee hoe vlot dat in de praktijk zou werken. In ieder geval is het niet omdat je de bugs niet uit een systeem krijgt, dat je moet beginnen beweren dat het geen bugs zijn.
Laatst gewijzigd door mver op 13 november 2024, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.