Regeringsvorming 2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
All of the above.VincentVega schreef: ↑8 november 2024, 11:41Of misschien kostte de onderdanige opstelling ten opzichte van Groen en het meeheulen met hun rampzalig energiebeleid (kerncentrales te vroeg sluiten en nadien terug openen) Open VLD veel kiezers.haelewyn schreef: ↑8 november 2024, 10:47 Misschien zijn mensen ook wel die VLD eigenschap moe dat vld hun kat en hun moeder zou verhuren aan Marcske D. in ruil voor postjes, regeringsdeelname, etc.
Of ze herinneren zich nog de regering Verhofstadt.
De man van "we doen verder want de bevolking wil het" en de man van "verkoop alles wat kan verkocht worden en huur het weer terug".
Groen en Open VLD zijn toch de grote verliezers van de Vivaldi-coalitie …
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En we hebben pariteit bereikt.CarpeNoctem schreef: ↑4 november 2024, 19:54Maar de essentie ontging je. Of het nu Petra De Sutter of ADC was, de Belgische overheid is een omgekeerde koning Midas. Alles wat ze aanraakt verandert in lood...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Met wie als bevoegd minister zou Bpost wel in goede doen geweest zijn?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zeg het maar?
Afuera?
Zeg jij eens iets..
Met Tinne Van der Straeten, dan reden de postbodes nu met een zelf getrapte bakfiets ipv die veel te dure onbetrouwbare EV's en had België nog 7 kerncentrales, inkomsten uit nucleaire taksen minder CO2 uitstoot door gascentrales en geen nutteloos energie eiland van 7 miljard
CarpeNoctem schreef: ↑8 november 2024, 12:04En we hebben pariteit bereikt.CarpeNoctem schreef: ↑4 november 2024, 19:54Maar de essentie ontging je. Of het nu Petra De Sutter of ADC was, de Belgische overheid is een omgekeerde koning Midas. Alles wat ze aanraakt verandert in lood...
met 2 zekerheden :
Het ene blijkt jaar na jaar te stijgen
Het andere blijkt jaar na jaar te dalen
Oplossing volgens bpost : Prijzen van hun producten opslaan wegens tegenvallende resultaten.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen blijkt alweer de brave Vlaming intellectueel de mindere te zijn van de Franstaligen. Terwijl wij ons laten gijzelen door de schutkring rond het Vlaams Blok gaan zij in Bergen doodgemoedereerd wel een coalitie aan met de communisten van de Partij Van De Afgunst.
Adding insult to injury: Bergen is de stad van Joris-Lode den Beenhouwer
PS met PTB in zee in Bergen: 'Coalitie van de schaamte'
Coalitie in Bergen: PS, Ecolo & PTB
En dat werd aangekondigd op VICTIMS OF COMMUNISM MEMORIAL DAY!
Il faut le faire
Voor de slechte verstaander: ik ben tegen schutkringen.
Adding insult to injury: Bergen is de stad van Joris-Lode den Beenhouwer
PS met PTB in zee in Bergen: 'Coalitie van de schaamte'
Coalitie in Bergen: PS, Ecolo & PTB
En dat werd aangekondigd op VICTIMS OF COMMUNISM MEMORIAL DAY!
La majorité avec les communistes à Mons est annoncée le jour du VICTIMS OF COMMUNISM MEMORIAL DAY qui commémore les 100 millions de victimes de cette idéologie putride
Il faut le faire
Voor de slechte verstaander: ik ben tegen schutkringen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/11/12 ... d-in-gent/In Gent hebben de leden van Open VLD het akkoord tussen de sociaal-liberale stadslijst Voor Gent en Groen goedgekeurd. 53 procent van de liberalen stemden voor. Dat betekent dat Mathias De Clercq opnieuw burgemeester kan worden met een meerderheid van 33 op 53 zetels in de Gentse gemeenteraad.
Na de ogenschijnlijke wissel aan de top is OpenVLD nog steeds in hetzelfde bedje ziek. Dit hadden ze toch gewoon moeten wegstemmen!
Ik schrok mij trouwens ook een bult toen ik plots Alexander de Croo op TV zag in het kader van de federale regeringsvorming.
Dat die burgemeester van Brakel is en blijft voor de rest van zijn leven voor mijn part. Maar laat het daar bij aub!
Voor zover het er nu naar uitziet zal er bij OpenVLD dus nog steeds niets veranderen ...
Ik zie nog een belangrijke rol weggelegd voor mijnheer Alexander De Croo in de federale regering. Minister van financien is hem bijvoorbeeld op het lijf geschreven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/11/12 ... r-arizona/Nu Bart De Wever (N-VA) aan zet blijft als formateur: krijgt hij in 2 weken rond wat al 5 maanden niet lukt?
Bart De Wever gaat moeten uitkijken dat hij niet te ver meegaat in het proberen vormen van een federale regering n.m.i.
Gezien de situatie zou hij nu beter zijn confederale vragen op tafel leggen en iemand anders naar een federale regering laten zoeken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad, hij zou nu Bouchez er kunnen van overtuigen om én de sociale zekerheid én de belastingen te regionaliseren, naast de arbeidsmarkt (waar ze het eigenlijk al eens over waren).
Dan kan Boucher in het zuiden zijn visie verder ontwikkelen.
Blijven wij in Vlaanderen wel met een patstelling achter (NVA-Vooruit) maar het confederalisme zou een feit zijn.
Nieuwe verkiezingen in Vlaanderen dan? Effect op Vlaams Belang?
OK, nogal surrealistisch maar daar zijn we bekend voor.
PERSOONLIJK verkies ik echter de Europese curatele (zal eerlijker zijn) maar die komt er niet, vanwege de vervroegde verkiezingen in Duitsland én de problemen in Frankrijk.
Blijven pappen en nat houden dus, tjonge tjonge
Dan kan Boucher in het zuiden zijn visie verder ontwikkelen.
Blijven wij in Vlaanderen wel met een patstelling achter (NVA-Vooruit) maar het confederalisme zou een feit zijn.
Nieuwe verkiezingen in Vlaanderen dan? Effect op Vlaams Belang?
OK, nogal surrealistisch maar daar zijn we bekend voor.
PERSOONLIJK verkies ik echter de Europese curatele (zal eerlijker zijn) maar die komt er niet, vanwege de vervroegde verkiezingen in Duitsland én de problemen in Frankrijk.
Blijven pappen en nat houden dus, tjonge tjonge
Conner Rousseau was beter formateur benoemd, dan had hij zelf de patstelling kunnen oplossen die hij veroorzaakt heeft.
Niet akkoord zijn met het programma van Bartje,
Niet in een regering willen stappen onder die voorwaarden..
Als je dat al een patstelling veroorzaken noemt, dan moet het maar.
Wat ik gezien heb is dat CR, die ik voor de verkiezingen ook niet echt op een warm plekje in mijn hart stak, zijn been goed stijf houdt en niet in een postjespakkerijregering stapt.. I love the guy !
Als Bartje jaknikkers zoekt weet hij toch ook waar die te vinden zijn ? Bij de tsjeven en bij de blauwe uiteraard. Nog een miniem puntje tekort ? De groenen verloochenen ook wel wat principes voor 2 gram macht.
Niet in een regering willen stappen onder die voorwaarden..
Als je dat al een patstelling veroorzaken noemt, dan moet het maar.
Wat ik gezien heb is dat CR, die ik voor de verkiezingen ook niet echt op een warm plekje in mijn hart stak, zijn been goed stijf houdt en niet in een postjespakkerijregering stapt.. I love the guy !
Als Bartje jaknikkers zoekt weet hij toch ook waar die te vinden zijn ? Bij de tsjeven en bij de blauwe uiteraard. Nog een miniem puntje tekort ? De groenen verloochenen ook wel wat principes voor 2 gram macht.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
En binnenkort maar beginnen klagen dat we al zoveel dagen zonder regering zitten …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid