Trusts
TIP
Avi global
Weet er toevallig iemand als er eventuele Reynderstaks wordt ingehouden bij een verkoop van avi global? Heb deze reeds lang in portefeuille en bijgevolg een serieuze meerwaarde op de aankoopprijs.Op de site van 'de belegger' staat er een vermelding dat er moet opgepast worden voor desbetreffende taks bij verkoop.Aangezien ik geen abonnee ben weet ik dus ook niet waar het over gaat.Iemand die meer duiding daarover kan geven?
Alvast bedankt en grtjs
Alvast bedankt en grtjs
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Avi global
misschien aan je bank/ broker vragen ?? ( of zoek ik het weer te ver ... )Zorro62 schreef: ↑1 juli 2024, 22:29 Weet er toevallig iemand als er eventuele Reynderstaks wordt ingehouden bij een verkoop van avi global? Heb deze reeds lang in portefeuille en bijgevolg een serieuze meerwaarde op de aankoopprijs.Op de site van 'de belegger' staat er een vermelding dat er moet opgepast worden voor desbetreffende taks bij verkoop.Aangezien ik geen abonnee ben weet ik dus ook niet waar het over gaat.Iemand die meer duiding daarover kan geven?
Alvast bedankt en grtjs
Make Spaargids " Great Again ! "
Re: Trusts
Volgens De Belegger wordt er Reynderstaks ingehouden omdat er een KID beschikbaar is.
AVI Global Trust belegt voor 25.22% in vastrentende effecten (volgens Bolero) en dus is er een meerwaardebelasting op deze 25.22% van 30%.
AVI Global Trust belegt voor 25.22% in vastrentende effecten (volgens Bolero) en dus is er een meerwaardebelasting op deze 25.22% van 30%.
Beste,
Heb het artikel ondertussen ook gelezen.Dank voor uw feedback
Grtjs
Ik heb een tijd geleden JGGI gekocht, echt een fantastische performer over de lange termijn, en doet het nu ook goed dit jaar. Probeer mijn positie nog uit te breiden.
Ik heb hier al over geklaagd, op dit forum en bij Bolero (zonder resultaat).
Ik doe al heel lang veel met trusts, en heb nog nooit Reynderstaks moeten betalen (niet bij Binck/Saxo, niet bij Deutsche, niet bij Keytrade), alleen bij Bolero.
De reden hiervoor is dat ze trusts classificeren als beleggingsfondsen (althans, sommige trusts, sommige ook niet, en het vliegend spagettimonster mag weten waarom dit onderscheid).
Volgens mij is dit sowieso onterecht, en zijn trusts (uitzonderingen daargelaten) eerder te vergelijken met Holdings.
En als ze een trust eenmaal als beleggingsfonds hebben geclassificeerd, dan gaan ze reynderstaks bepalen. En dan kan het een van vier situaties geven:
1) geen reynderstaks,
2) reynderstaks op een deel als ze goede info hebben van welk deel van je winst uit vastrentende waarden komt,
3) reynderstaks op een deel als niet aan 2) voldaan is, maar ze wel het actuele deel vastrentende waarden kennen (dat kan dus varieren, en dat betekent dus dat je vandaag misschien geen reynderstaks moet betalen, en morgen wel, omdat het percentage vastrentende waarden van vandaag op morgen stijgt, terwijl je misschien wel een verlies hebt, niet een winst, tussen vandaag en morgen)
4) reynderstaks op het geheel omdat de trust geen info geeft (althans niet in een format dat Bolero accepteert)
En best veel trusts vallen (volgens Bolero) in situatie 4. (logisch natuurlijk, die Engelsen gaan echt geen aparte adminstratie bijhouden voor die paar Belgen)
Zoals je ziet: een zootje, volledig ontransparant. Afhankelijk, ten eerste, van of ze een trust wel of niet als beleggingsfonds classificeren, en ten tweede, of ze moeite willen doen om juiste info te krijgen over het echte percentage van jouw winst (niet van de actuele portefeuille van de trust!) dat van vastrentende waarden komt (dat doen ze dus alleen in situatie 1 en 2, niet in 3 en 4).
Hte kan dus zomaar zijn dat ze je vandaag melden: nee geen reynderstaks, en dat dat morgen, als je verkoopt ineens anders is (dat is bij mij gebeurt met Avi Global)
Ik heb geen zin en energie om er advocaten op te zetten, maar het suckt!
Ik doe al heel lang veel met trusts, en heb nog nooit Reynderstaks moeten betalen (niet bij Binck/Saxo, niet bij Deutsche, niet bij Keytrade), alleen bij Bolero.
De reden hiervoor is dat ze trusts classificeren als beleggingsfondsen (althans, sommige trusts, sommige ook niet, en het vliegend spagettimonster mag weten waarom dit onderscheid).
Volgens mij is dit sowieso onterecht, en zijn trusts (uitzonderingen daargelaten) eerder te vergelijken met Holdings.
En als ze een trust eenmaal als beleggingsfonds hebben geclassificeerd, dan gaan ze reynderstaks bepalen. En dan kan het een van vier situaties geven:
1) geen reynderstaks,
2) reynderstaks op een deel als ze goede info hebben van welk deel van je winst uit vastrentende waarden komt,
3) reynderstaks op een deel als niet aan 2) voldaan is, maar ze wel het actuele deel vastrentende waarden kennen (dat kan dus varieren, en dat betekent dus dat je vandaag misschien geen reynderstaks moet betalen, en morgen wel, omdat het percentage vastrentende waarden van vandaag op morgen stijgt, terwijl je misschien wel een verlies hebt, niet een winst, tussen vandaag en morgen)
4) reynderstaks op het geheel omdat de trust geen info geeft (althans niet in een format dat Bolero accepteert)
En best veel trusts vallen (volgens Bolero) in situatie 4. (logisch natuurlijk, die Engelsen gaan echt geen aparte adminstratie bijhouden voor die paar Belgen)
Zoals je ziet: een zootje, volledig ontransparant. Afhankelijk, ten eerste, van of ze een trust wel of niet als beleggingsfonds classificeren, en ten tweede, of ze moeite willen doen om juiste info te krijgen over het echte percentage van jouw winst (niet van de actuele portefeuille van de trust!) dat van vastrentende waarden komt (dat doen ze dus alleen in situatie 1 en 2, niet in 3 en 4).
Hte kan dus zomaar zijn dat ze je vandaag melden: nee geen reynderstaks, en dat dat morgen, als je verkoopt ineens anders is (dat is bij mij gebeurt met Avi Global)
Ik heb geen zin en energie om er advocaten op te zetten, maar het suckt!
Hoe krijg je dit getal (25.22%)? Kun je dat ergens vinden?
Of heb je dat in een correspondentie gekregen? Ik heb voor Avi Global in Feb te horen gekregen, toen ik ernaar vroeg: 21.2%, maar ik kan toch moeilijk elke keer gaan vragen als ik de koop of verkoop van een trust overweeg, dat is namelijk meerdere keren per week.
Ik ben langzaam, en met pijn in het hart, uit de trusts aan het gaan, om deze reden. (bij saxo kun je ze niet meer aankopen, en bij Bolero kletsen ze er meetal onterecht, en ook nog eens vrij willekeurig, een taks bovenop).
Weet iemand hoe je bij bolero eigenlijk kunt zien hoe ze een bepaalde trust behandelen? Als aandeel of als fonds?
Volgens mij via de KID van de investment trust als daar "close ended" staat is het een fonds/AICB/ICB . Mogelijk ook als de VK vennootschap lid is van The Association of Investment Companies (‘AIC’) en daar als investment trust wordt aangemerkt.
Bekijk AIC's interview met Aberdeen head of close ended funds, die de Aberdeen investments trusts beheerd, hier https://m.youtube.com/watch?v=3XBOZQDHzok
Uit dat interview begrijp ik, maar mogelijk verkeerd, dat:
UK Investment trust = close ended fund = fonds = AICB/ICB = risico op reynders taks
De AIC geeft in deze video zelf aan dat een UK Investment company, beter gekend als UK Investment trust, een fonds is.
Zie niet in hoe zo'n trust geen AICB en bij uitbreiding geen ICB zou kunnen zijn.
Als je op de site van een trust documenten vindt in kader van AIFMD regelgeving,
ben je zeker dat het om AICB gaat, en dus fonds.
Als je op de site van een trust documenten vindt in kader van AIFMD regelgeving,
ben je zeker dat het om AICB gaat, en dus fonds.
TR Property Investment Trust aangekocht. Investeert hoofdzakelijk in beursgenoteerd Europese vastgoedbedrijven.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Dus als ik het goed voor heb wordt er bij Bolero voor AVI op een deel (iets van een goede 20%) Reynderstaks toegepast?
Hoe zit het met TR Property Invest, Bankers, The City of London trust, 3i Infrastructure, Edinburgh Investment Ord, Mercantile Ord (MRC.L) bij Bolero? Is daar ietwat duidelijkheid over of is het bidden op het moment dat je verkoopt?
Welke trusts zouden jullie eventueel nog toevoegen in mijn lijstje van te volgen trusts of eventueel trusts waar zeker geen Reynderstaks moet op betaald worden?
Hoe zit het met TR Property Invest, Bankers, The City of London trust, 3i Infrastructure, Edinburgh Investment Ord, Mercantile Ord (MRC.L) bij Bolero? Is daar ietwat duidelijkheid over of is het bidden op het moment dat je verkoopt?
Welke trusts zouden jullie eventueel nog toevoegen in mijn lijstje van te volgen trusts of eventueel trusts waar zeker geen Reynderstaks moet op betaald worden?
Wat TR Property betreft kan ik u alvast zeggen dat er geen Reynderstaks wordt ingehouden.