Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
Re: Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
Hier heeft Vega dan weer niks over te zeggen . The facts don't fit his narrative .
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik had liever een vergelijking gezien tussen de gemiddelde aanslagvoet van de 20% rijksten tegenover de 20% armsten. Of van de 1% rijksten tegenover de 1% armsten. Kwestie van de cijfers wat beter vergelijkbaar te maken.
Ik mis ook de middenklasse. Volgens mij wordt die het zwaarst belast …
Maar waarschijnlijk past dat niet in jouw narrative
Dat de allerrijksten (zoals Musk en Bezos) via allerlei constructies bijna geen belastingen betalen vind ik wraakroepend. Zoals ik trouwens ook al eerder heb vermeld.
Dat de allerrijksten (zoals Musk en Bezos) via allerlei constructies bijna geen belastingen betalen vind ik wraakroepend. Zoals ik trouwens ook al eerder heb vermeld.
Maar waarschijnlijk was je daar te blind voor om dat op te merken …VincentVega schreef: ↑Gisteren 03:16Ook ik vind dat wraakroepend. En multimiljonairs zoals Bezos en Musk zijn misschien kwallen … maar stellen veel mensen te werk, betalen hen een loon uit, betalen belastingen of bijdragen op die lonen enz …mver schreef: Als bv. een Bezos op zat te scheppen dat hij (Amazon) nauwelijks belasting betaalde, terwijl hij toch veel gebruik maakte van de infrastructuur, dan vind ik dat wraakroepend. Net zoals de achterpoortjes die altijd gecreëerd worden en blijven bestaan, waardoor rijken relatief veel minder belasting betalen. Dat gaat niet over herverdelen, ze betalen hun aandeel niet eens.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Tja, ik vind deze vergelijking relevant genoeg. Je mag altijd met die andere cijfers komen ook.VincentVega schreef: ↑Gisteren 11:31 Ik had liever een vergelijking gezien tussen de gemiddelde aanslagvoet van de 20% rijksten tegenover de 20% armsten. Of van de 1% rijksten tegenover de 1% armsten. Kwestie van de cijfers wat beter vergelijkbaar te maken.
Maar waarschijnlijk was je daar te blind voor om dat op te merken …VincentVega schreef: ↑Gisteren 03:16
Ook ik vind dat wraakroepend. En multimiljonairs zoals Bezos en Musk zijn misschien kwallen … maar stellen veel mensen te werk, betalen hen een loon uit, betalen belastingen of bijdragen op die lonen enz …
Nee nee, dat laatste had ik wel opgemerkt. Had ik je daar een expliciet complimentje moeten over geven ? Sorry, bij deze dan.
En dat de middenklasse overal het gemakkelijkste slachtoffer is, daar is ook wel iedereen het over eens, denk ik.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
de --KNIP-- Trump en Musk gaan de VS vernietigen, en vervolgens is Europa aan de beurt.
Het Ancien regime komt terug.
Het Ancien regime komt terug.
Mooi dat jij dat zo goed kan voorspellen. Moet ook geweldig van pas komen bij beleggingen, zo'n glazen bol.
Ik weet niet of Trump veel gaat doen van wat hij belooft eigenlijk.
Ik weet niet of Trump veel gaat doen van wat hij belooft eigenlijk.
Misschien was het ancien regime wel beter. Ik herinner mij nochtans dat ik in mijn jeugd heel gelukkig was. Als je de jeugd van tegenwoordig als verslaafden de hele dag naar hun telefoon ziet gapen, als je de bagger op sociale media en bijwijlen op dit forum leest, als je de wachtlijsten bij de psychologen, psychiaters en andere zorg ziet, als je het geweld (vandaag weer een vrouw vermoord) en afgunst in de samenleving ziet dan vraag ik mij af wat er nu zo goed aan is. Geef mij dan maar het ancien regime.
Bemoedigend, al heb ik het niet in detail gelezen. Maar capital gains zitten daar blijkbaar wel in verwerkt? En winsten op de beurs om te bewijzen dat je genoeg belasting betaalt? En vergelijken met the bottom 50%? Daar zitten ook mensen bij die geen belastingen (kunnen) betalen. Ik weet niet of dat zo'n goed idee is. Het zoveelste bewijs dat je met statistieken alle richtingen uit kan. Ik weet niet goed wat ik hier van moet denken.VincentVega schreef: ↑Gisteren 11:55 Andere cijfers? U vraagt, wij draaien ,,,
https://taxfoundation.org/data/all/fede ... data-2024/
IMG_1430.png
Ik heb het wel maar diagonaal gelezen (tijdsgebrek). Ik ga het hier ook bij laten.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Altijd opletten met grafieken van Spaarplan. Maar deze keer hebben we toch wel een legende.
En in zijn link kan je ook lezen dat het niet over de federale IRS gaat maar over de taks die staten al dan niet heffen.
Voor alle duidelijkheid nog eens de tax brackets van de VS:
Hier wat verduidelijking.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik kan het toch weer even niet laten om te reageren. Die grafiek van Spaarplan blijft gewoon overeind. Hij heeft niks verzwegen of anders voorgesteld. Het blijft voor mij toch een onverdedigbaar systeem in die 45 staten (veruit de grote meerderheid dus).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je gaat veel te gemakkelijk mee in dat PVDA-afgunstverhaal.VincentVega schreef: ↑Gisteren 11:31Dat de allerrijksten (zoals Musk en Bezos) via allerlei constructies bijna geen belastingen betalen vind ik wraakroepend.
Hier wat Musk er zelf over vertelt.
"I'm the largest individual taxpayer in history, so I paid $10 billion in tax. I sort of thought maybe the IRS would send me a little trophy or something but I didn't get anything. Not even a cookie."
En voor de rest, leven en laten leven is mijn motto:
Met mijn vlaktaks zou je geen zo'n toestanden hebben
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ja, Musk is ook de tweede rijkste man van de wereld. En ik heb de PVDA niet nodig om mijn bedenkingen te hebben bij sommige dingen .
Leven en laten leven is één ding, alles maar blindelings OK vinden, vind ik nog wat anders. Dan is er geen activisme meer nodig, van welke soort dan ook.
Maar iedereen mag gerust zijn eigen opinie hebben.
Leven en laten leven is één ding, alles maar blindelings OK vinden, vind ik nog wat anders. Dan is er geen activisme meer nodig, van welke soort dan ook.
Maar iedereen mag gerust zijn eigen opinie hebben.
dit is wat de economische plannen van Trump zouden veroorzaken :
https://www.youtube.com/watch?v=Jhi5PxFqtNY
https://www.youtube.com/watch?v=Jhi5PxFqtNY
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Maar in al die staten betaal je ook nog eens federale belastingen. En die heeft Spaarplan dus niet vermeld … op zijn minst is dat misleidende informatie (bewust of onbewust)
De federale belastingen bedragen trouwens meer dan de belastingen van de individuele staten. En voor de volledigheid: je hebt ook nog eens lokale belastingen op inkomsten.
Graag gedaan.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen