amundi funds global aggregate bond AE MD
TIP
amundi funds global aggregate bond AE MD
hallo
ik ken weinig van beleggen, ben er niet echt mee bezig, maar een spaarboekje en termijnrekening is nu ook niet hét van hét, heb ik begrepen.
mijn bank raadt me Amundi Funds Global Aggregate bond AE MD aan, als ik goed begrepen heb, als je daar ik zeg maar iets 10.000 euro in steekt, dan heb je al 2,5 % instap dus 250 euro ben je gelijk kwijt als ik het goed begrepen heb. Heb geen idee of er nog jaarlijkse beheerskosten zijn, maar na afloopt roomt de staat ook nog eens 30 % af als ik correct geinformeerd bent.
Ik begrijp dat een bank ook winst moet maken en dat mag ook, maar is zoiets interessant voor iemand die niet al te veel risico's wil nemen, niet bezig is met beleggen en hoopt dat er voldoende intelligente mensen hiermee bezig zijn die mogelijks me op een aantal jaren toch een deftig rendement kunnen geven, of is dat te naief ?
wat is jullie gevoel bij zo'n obligatiefonds ? het sop is de kool niet waard en beter gewoon het geld op een termijnrekening zetten voor 1 of 2 jaar ?
ik ken weinig van beleggen, ben er niet echt mee bezig, maar een spaarboekje en termijnrekening is nu ook niet hét van hét, heb ik begrepen.
mijn bank raadt me Amundi Funds Global Aggregate bond AE MD aan, als ik goed begrepen heb, als je daar ik zeg maar iets 10.000 euro in steekt, dan heb je al 2,5 % instap dus 250 euro ben je gelijk kwijt als ik het goed begrepen heb. Heb geen idee of er nog jaarlijkse beheerskosten zijn, maar na afloopt roomt de staat ook nog eens 30 % af als ik correct geinformeerd bent.
Ik begrijp dat een bank ook winst moet maken en dat mag ook, maar is zoiets interessant voor iemand die niet al te veel risico's wil nemen, niet bezig is met beleggen en hoopt dat er voldoende intelligente mensen hiermee bezig zijn die mogelijks me op een aantal jaren toch een deftig rendement kunnen geven, of is dat te naief ?
wat is jullie gevoel bij zo'n obligatiefonds ? het sop is de kool niet waard en beter gewoon het geld op een termijnrekening zetten voor 1 of 2 jaar ?
Re: amundi funds global aggregate bond AE MD
en jaarlijks ook nog eens 1.12%.
De enige die aan zo'n fonds verdient is de bank.
De enige die aan zo'n fonds verdient is de bank.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er is één simpele regel: als de bank je iets aanraadt, altijd het tegenovergestelde doen.ROGER7 schreef: ↑13 november 2024, 20:54 hallo
Wat je er wel mee moet doen is niet zo maar te zeggen, daarvoor geef je ons te weinig info zoals:
hoe oud ben je ?
hoe lang kun je het missen?
wil je er nu evt. wel wat tijd aan besteden?
heb je een andere reserve voor noodgevallen?
etc. etc.
ik heb het geld niet nodig, kan het een paar jaar missen heb er geen plannen mee.. mocht ik het volledig verliezen ga ik geen boterham minder eten, maar ik hou niet van veel risico's vandaar...ik ga er gééén tijd aan besteden en wil er ook geen stress aan, heb er feitelijk ook niet veel interesse in, is iets waar ik niet wil aan denken en hopelijk over 3 of 5 of 7 jaar een béétje meer rendement heb dan op een spaarboekje of termijnrekening... zoals gezegd, een bank mag wat mij betreft verdienen aan mij, ik ga er vanuit dat ze zo'n dingen actief opvolgen, op voorwaarde dat er voor mij ook natuurlijk nog iets overblijft :-)
Dat gebeurt dus niet bij een bank.ROGER7 schreef: ↑13 november 2024, 21:25 ik heb het geld niet nodig, kan het een paar jaar missen heb er geen plannen mee.. mocht ik het volledig verliezen ga ik geen boterham minder eten, maar ik hou niet van veel risico's vandaar...ik ga er gééén tijd aan besteden en wil er ook geen stress aan, heb er feitelijk ook niet veel interesse in, is iets waar ik niet wil aan denken en hopelijk over 3 of 5 of 7 jaar een béétje meer rendement heb dan op een spaarboekje of termijnrekening... zoals gezegd, een bank mag wat mij betreft verdienen aan mij, ik ga er vanuit dat ze zo'n dingen actief opvolgen, op voorwaarde dat er voor mij ook natuurlijk nog iets overblijft :-)
Misschien op een goed moment wat ETF's kopen. Je hebt tenslotte geen haast begrijp ik. En die dan laten liggen en voorlopig niet naar omkijken.
Baar goud is ook een mogelijkheid natuurlijk voor de langere termijn.
En dan niets kopen via een grootbank, maar ETF's b.v. bij de Giro (lage kosten) of goud bij een betrouwbare handelaar, b.v. Goudbank Antwerpen.
Dat gebeurt dus niet bij een bank.ROGER7 schreef: ↑13 november 2024, 21:25 ik heb het geld niet nodig, kan het een paar jaar missen heb er geen plannen mee.. mocht ik het volledig verliezen ga ik geen boterham minder eten, maar ik hou niet van veel risico's vandaar...ik ga er gééén tijd aan besteden en wil er ook geen stress aan, heb er feitelijk ook niet veel interesse in, is iets waar ik niet wil aan denken en hopelijk over 3 of 5 of 7 jaar een béétje meer rendement heb dan op een spaarboekje of termijnrekening... zoals gezegd, een bank mag wat mij betreft verdienen aan mij, ik ga er vanuit dat ze zo'n dingen actief opvolgen, op voorwaarde dat er voor mij ook natuurlijk nog iets overblijft :-)
Misschien op een goed moment wat ETF's kopen. Je hebt tenslotte geen haast begrijp ik. En die dan laten liggen en voorlopig niet naar omkijken.
Baar goud is ook een mogelijkheid natuurlijk voor de langere termijn.
En dan niets kopen via een grootbank, maar ETF's b.v. bij de Giro (lage kosten) of goud bij een betrouwbare handelaar, b.v. Goudbank Antwerpen.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Zowel de fondsbeheerder als de verkoper verdienen hier geld aan.
Een instapkost van 2,5% is natuurlijk krankjorum als je weet dat dit een fonds is met een lage te verwachten opbrengst. Alle risico ligt bij jou als belegger, maar eventuele winsten (als die er al zijn) worden afgeroomd.
Wellicht kun je dit fonds elders aan 0% instapkosten aankopen. Maar dan nog zou ik eerder een tracker kiezen. Kies bijvoorbeeld IE00BYZTVV78 zoals ook hier (https://spaarvarkens.be/tim-nijsmans-de ... riete-etfs) aangeraden door Tim Nijsmans, of nog beter: kies een bij jouw goed passende mix van de 3 trackers die in ditzelfde artikel worden aangeraden.