Markttiming is wel zinvol
TIP
Re: Markttiming is wel zinvol
Dat is eigenlijk het mooie aan beleggen dat het zoiets mentaal kan worden op een moment.
Het blijft vooral psychologisch en wanneer ik koop in een "fear market" geeft dat een slecht gevoel omdat je iets doet wat niemand anders doet.
Iedereen loopt naar buiten en jij gaat binnen. Lees dan nog de kranten en kijk het nieuws en de bal is rond.
Je moet dan vooral handelen en niet teveel nadenken. En blijven spreiden in aankopen maar de bedragen mogen voor mij dan groter zijn.
Zoals DeGiro schrijft :
Hoe de Fear & Greed index je kan helpen
De Fear & Greed index kan je helpen op verschillende manieren. Veel beleggers handelen uit emotie en maken daarmee onverstandige keuzes. Vaak loont het om tegenstrijdig te handelen. Wanneer de markt angstig is en aandelen omlaaggaan, kunnen er mooie instap- en aankoopmomenten ontstaan. Wanneer het goed gaat op de beurs en beleggers overmoedig raken, zijn aandelen vaak duur. Laat je echter nooit alleen leiden door beurssentiment. Doe altijd goed onderzoek naar het beleggingsproduct dat je koopt.
Re: Markttiming is wel zinvol
Ik denk wanneer je in het midden van een crash al instapt je al heel mooie resultaten kan halen. Die laatste 10% of meer van de crash is vaak heel snel terug ingehaald.Pieter1985 schreef: ↑Vandaag 10:20 Mensen die een crash perfect kunnen timen, kunnen evengoed het hoogtepunt net vóór de crash timen. En als je dat kan, kan je net zo goed op eender welk moment instappen en nog wat winst maken tot aan die crash...